  • 121. Data: 2003-11-19 13:34:23
    Temat: Re: Posty, a prawa autorskie
    Od: Arek <a...@e...net>

    Lepton rzecze:
    > Tak, wlasnie sie dowiedzialem od znajomego o prawie prasowym. I co jest
    > najdziwniejsze to wlasnie do usenetu je sie stosuje, gdzie post w usenecie
    > to 'krotka notatka prasowa', wedle kodeksu cywilnego nie chorni jej prawo

    Ale to bzdura o tej "krótkiej notatce prasowej".
    Post to *WYPOWIEDŹ* a nie *UTWÓR* i dlatego nie chroni jej prawo autorskie.
    Gdyby częścią tej wypowiedzi był utwór - np. autor cytowałby swój wiersz, powieść,
    artykuł itp. - to ta *część* wypowiedzi jest chroniona prawem autorskim.
    Ale nie sama wypowiedź.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 122. Data: 2003-11-19 14:27:19
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "tren R" <t...@s...na.sojusze>
    > wydawało się że <ksRobak> miał rację
    > <news:bpe1t8$oa4$1@inews.gazeta.pl> ale:

    > podejme jeszczde raz ten obrzydliwie nudny watek.
    > jako własciciel postów, bardzo proszę o dowód,
    > że masz możliwośc usunięcia wszystkich swoich płodów
    > z wszystkich grup dyskusyjnych.
    >
    > albo zmodyfikowania ich. jako własciciel.
    > [tren R]

    Ty wiesz, że Twoje pytania nie mają związku z moim postem?
    Ja wystawiam swojego posta na konkretną grupę dyskusyjną
    (tu: pl.sci.psychologia, pl.soc.prawo) w konwencji "tylko do
    odczytu". O tym kto i w jaki sposób archiwizuje grupy dyskusyjne
    - na razie nie rozmawiamy. Rozmawiamy o odpowiedzialności
    ZA SŁOWO. :-)
    \|/ re:

  • 123. Data: 2003-11-19 14:29:01
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    > Ale to bzdura o tej "krótkiej notatce prasowej".
    <cut>

    Proponuje caly ten problem (watek: "Posty, a prawa autorskie") posruszyc na
    grupie pl.soc.prawo tam siedza fachowcy (autorytatywni) od tego i mysle ze
    najlepiej ten problem by rozwiazaly. Bo tutaj jest to wielkie jedno NTG.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 124. Data: 2003-11-19 15:14:49
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@o...pl>

> [...]
    > Na grupie jestem "anonimowo", zreszta podobnie jak Ty. Teraz
    > otworz przegladarke i pochodz sobie po stronach - na ilu
    > bedziesz mial dokladne dane (lub chociaz
    > imie i nazwisko) ich tworcow? W duzo wiekszych
    > przedsiewzieciach sa tylko nicki. Z Twojej postawy moznaby
    > odniesc wrazenie, ze redakcja pelni jakies funcje publiczne, sa
    > oplacani, a mimo to nie chca podac swoich danych.
    > Dlaczego Ty swoich danych nie podajesz chociaz czasem tez
    > poddajesz obrobce posty innych? Czy pytales kiedykolwiek mnie
    > o zgode, czy mozesz moje posty poddac obrobce? Przeciez to

    Zobacz Greg co Ty teraz zrobiłeś. Pozostawiłeś nagłówek a w
    nagłówku znajduje się słowo "w wiadomości"
    Ja umieściłem swoją "wiadomość" na konkretnej grupie
    dyskusyjnej. Czy Ty kradniesz tę wiadomość z GD i umieszczasz
    ją na innym serwisie?? Nie.
    Czy umieszczasz ją w jakimś serwisie lub gazecie internetowej
    typu "Głos Krzyżaków ...z Gormenghast"? Nie.
    Gdybyś to zrobił to popełnił byś KRADZIEŻ, ponieważ ja
    zadysponowałem swój post "do wiadomości" i wyłącznie
    na Grupę Dyskusyjną. :-)
    Pokaż mi taką gazetę która kradnie "wiadomości" z internetu
    a redaktorzy są anonimowi. Znasz takich złodziei??
    \|/ re:

  • 125. Data: 2003-11-19 15:15:05
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

    Użytkownik "Edyta" <e...@i...pl>
    > Użytkownik "ksRobak" <e...@g...pl>

    >>> Lepton

> [...]
    > Zespół redakcyjny serwisu składa się na ogół z 6 - 9
    > użytkowników forum pl.sci.psychologia. Fakt ujawnienia się
    > pozostawiamy indywidualnym decyzjom zainteresowanych,
    > szanując prawo każdego do anonimowości i prywatności.
    >
    > Celem istnienia serwisu i redakcji jest dostarczanie
    > uzytkownikom forum dyskusyjnego psp informacji, jakich nie
    > można uzyskać bezpośrednio na grupie, a jakie są przydatne
    > dla sprawniejszego poruszania się po niej i nie tylko. Równie
    > ważnym celem jest zapewnienie twórcom serwisu, maksimum
    > satysfakcji - jako jedynej formy rekompensaty za włożony wysiłek.

    Wiesz Edyta, dałaś się "zrobić na szmatki". No niestety.
    Uwierzyłaś w bajeczkę, że:
    <<Celem serwisu PSPHOME jest dostarczanie informacji, jakich
    nie można uzyskać bezpośrednio na grupie, a jakie są przydatne
    dla sprawniejszego poruszania się po niej.>>
    Zwróc uwagę, że czym innym jest Grupa Dyskusyjna
    "pl.sci.psychologia" a czym innym witryna PSPhome.
    Jeśli anonimowi tzw. redaktorzy kradną wiadomości
    z Grupy Dyskusyjnej i umieszczają je na własnej stronie
    - to są ZŁODZIJAMI. Jeśli uważasz inaczej to bardzo proszę
    UZASADNIJ.
    PS. pozdrawiam cieplutko. ;)
    \|/ re:

  • 126. Data: 2003-11-19 15:18:25
    Od: "tren R" <t...@s...na.sojusze>

    wydawało się że <ksRobak> miał rację <news:bpfuka$snn$1@inews.gazeta.pl>
    ale:

> [...]
    > odczytu". O tym kto i w jaki sposób archiwizuje grupy dyskusyjne
    > - na razie nie rozmawiamy. Rozmawiamy o odpowiedzialności

    długo myślałes robaczku - jakby tu się wymigać ;)
    rozmawiamy o tym czy posty maja własciciela.
    ty twierdzisz, że tak. więc proszę udowodnij mi to.
    zabierz swoje posty z grupy. na chwilkę. wszystkie.
    zabierz swoje fragmenty w cytowanych postach. wszystkie.
    a choćby 10 % ;)

    o odpowiedzialności za słowo możemy porozmawiać, jak wytłumaczysz się
    z eksperymentów wielonickowych.

    --
    Stirlitz usłyszał pukanie do drzwi. Otworzył je. Za drzwiami stał kotek.
    - Chcesz mleczka, głuptasku? - spytał czule Stirlitz.

  • 127. Data: 2003-11-19 15:28:11
    Od: Arek <a...@e...net>

    Lepton rzecze:
> [...]
    > najlepiej ten problem by rozwiazaly. Bo tutaj jest to wielkie jedno NTG.

    Te wątek to przerzutka pomiędzy dwoma grupami.
    Ja piszę na niego z pl.soc.prawo :)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 128. Data: 2003-11-19 15:46:24
    Od: "ksRobak" <e...@g...pl>

> [...]

    > a choćby 10 % ;)
    >
    > o odpowiedzialności za słowo możemy porozmawiać, jak
    > wytłumaczysz się z eksperymentów wielonickowych.

    A dlaczego każesz mi usuwać moje posty z grupy dyskusyjnej?
    Skoro je umieściłem na grupie to ponoszę za nie
    odpowiedzialność jako właścicel posta. Wątpisz w to?
    Spróbuj napisać coś co w treści będzie łamaniem prawa.
    (nie radzę) ;)
    Co do tzw. "eksperymentów wielonickowych" to nie bardzo
    wiem co masz na myśli... hm... możesz sprecyzować?? :-)
    \|/ re:

  • 129. Data: 2003-11-19 15:46:50
    Od: "Lepton" <l...@p...neostrada.pl>

    > Te wątek to przerzutka pomiędzy dwoma grupami.
    > Ja piszę na niego z pl.soc.prawo :)

    Heh, to dobrze ze tam dziala CANCEL bo bylby tam kolejny watek na ten sam
    problem :D
    Thx, za info.

    Pozdrawiam,
    Lepton

  • 130. Data: 2003-11-19 15:49:53
    Od: poreba <d...@p...com>

    Arek <a...@e...net> popełnił 19 lis 2003 na pl.soc.prawo utwór

    > Ale to bzdura o tej "krótkiej notatce prasowej".
    > Post to *WYPOWIEDŹ* a nie *UTWÓR*
    A czym się różnią?

    i dlatego nie chroni jej prawo
    > Gdyby częścią tej wypowiedzi był utwór - np. autor
    > cytowałby swój wiersz, powieść, artykuł itp. - to ta *część*
    > wypowiedzi jest chroniona prawem autorskim.
    A czytałeś definicję twórczości w uopa?
    Czy zdjęcie jest utworem czy nie?
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    Właśnie, zależy jakie.
    To koleny temat do przmyśleń: czy zdjęcie wykonane automatem
    (typu pstryknij za 2godz, pstrykaj co 2 godz) jest utworem i jakie warunki
    musi spełniać żeby nim być?

    --
    pozdro
    poreba