  • 1. Data: 2005-05-22 12:23:04
    Temat: Postępowanie upominawcze prosze o pomoc (troche dlugie)
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Witam

    ostatnmio pytalem jak prawnie odzyskac dług powstaly w wyniku
    niewywiazania sie z umowy ustnej. Poradziliscie postepowanie upominawcze
    i pasuje mi to rozwiazanie. Jednakze nigdy nie musialem chodzic do sadu
    co by swoje odzyskac wiec bardzo prosze o pomoc jak sie do tego zabrac?
    na jakim formularzu skladac pozew? czy jest to formularz P
    czterostronicowy? Jakie oplaty muszę wniesc i kiedy? (wartosc przedmiotu
    sporu 250zl) Czy musze miec umowe sprzedazy? Jesli moge zlozyc pozew bez
    posiadania umowy to wtedy musze w pozwie opisac nasza umowe ustna? Czy
    zalaczyc do pozwu pismo o uznaniu dlugu o ile takie uzyskam? umowa byla
    ustna ale mysle ze dluznik podpisalby mi umowe na pismie z data wsteczna
    o prawie 2miesiace. wiem smierdzi podpucha czy cos takiego warto zrobic?
    moze lepsze w tym przypadku jest pisemko o uznaniu dlugu i niewywiazaniu
    sie z takiej to a takiej umowy ustnej zawartej w dniu x?

    z gory dziekuje za odpowiedzi wszelkie i mam nadzieje ze nie zostane
    zmuszony do zlozenia pozwu/ jeno jak mu pokaze ze nie zartuje z tym
    sadem to sie przestraszy i zaplaci.

    jeszcze jednmo pytanko tylko. oczywiscie za zlozenie pozwu ja place
    koszty sadowe. rozumiem ze dostane swrot kosztów? czytalem troche o tym
    postepowaniu i zrozumialem ze jesli dluznik zlozy sprzeciw (w co watpie)
    to ja musze placic kase za to ze on wniesie sprzeciw? jak to jest?

    Pozdrawiam
    akanid

  • 2. Data: 2005-05-22 13:12:57
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Akanid napisał(a):
    > Czy zalaczyc do pozwu pismo o uznaniu dlugu o ile takie uzyskam?

    Pomyslalem ze pisemko o uznaniu dlugu jest calkiem niezlym pomyslem i
    mysle ze uzyskam podpis dluznika pod takim oto pismem:

    UZNANIE ROSZCZENIA

    Uznaję obowiązek uregulowania należności wynikających z zawartej
    pomiędzy nami, umowy ustnej o sprzedaż telefonu marki Sony Ericsson T300
    numer IMEI aparatu: xxxxx, zawartej w dniu 26 marca 2005 w wysokości
    250zł (dwieście pięćdziesiąt złotych) wraz z ustawowymi odsetkami od
    dnia zawarcia umowy ustnej do dnia zapłaty całej należnej kwoty które
    na dzień 22.05.2005 wynoszą 5zł 27gr.

    Jednocześnie zobowiązuję się do spłaty zadłużenia w ciągu 3 dni od daty
    podpisania niniejszego pisma. W przypadku przekroczenia wyznaczonego
    terminu przyjmuję do wiadomości, że sprawa zostanie poddana
    rozstrzygnięciu właściwemu sądowi grodzkiemu w celu wydania nakazu
    zapłaty w postępowaniu upominawczym.

    Oczywiscie wyzej są wymienione strony z imienia nazwiska i adresu. Czy
    takie pisemko jest wystarczajaco mocnym dowodem w sprawie ktore moge
    zalaczyc do pozwu?

    akanid

  • 3. Data: 2005-05-22 13:47:51
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Akanid" <a...@w...pl.bezspamu> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Oczywiscie wyzej są wymienione strony z imienia nazwiska i adresu. Czy
    > takie pisemko jest wystarczajaco mocnym dowodem w sprawie ktore moge

    Polecam trochę krótsze pisemko:

    "Kraków, 22 maja 2005r. Dnia 31 maja 2005r. zapłacę za ten weksel na
    zlecenie AKANIDA sumę dwieście pięćdziesiąt pięć zł 27/100. Płatny w
    Krakowie."
    Podpis.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 4. Data: 2005-05-22 15:23:48
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Liwiusz napisał(a):

> [...]
    >
    > "Kraków, 22 maja 2005r. Dnia 31 maja 2005r. zapłacę za ten weksel na
    > zlecenie AKANIDA sumę dwieście pięćdziesiąt pięć zł 27/100. Płatny w

    I w czym to ma być lepsze od uznania zaproponowanego przez autora wątku
    (które jest bardzo dobre)? Czy warto płacić za to dodatkową opłatę
    skarbową (za weksel)?

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 5. Data: 2005-05-22 16:46:33
    Od: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>

    Johnson napisał(a):
    > I w czym to ma być lepsze od uznania zaproponowanego przez autora wątku
    > (które jest bardzo dobre)? Czy warto płacić za to dodatkową opłatę
    > skarbową (za weksel)?

    Dzieki za pomoc. Juz wiem ze pisemko jest OK. Teraz tylko powiedz proszę
    jeszcze kilka rzeczy:

    1.) Na jakim druku należy złożyć pozew? Czy to jest ten druk P o ktorym
    wspominałem?
    2.) Ile mnie to bedzie na poczatek kosztowało? Gdzie znależć jakis
    kalkulator czy "taryfe" opłat?

    z góry dzieki za odpowiedz.

    pozdrawiam
    akanid

  • 6. Data: 2005-05-22 16:52:54
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Akanid napisał(a):

    > 1.) Na jakim druku należy złożyć pozew? Czy to jest ten druk P o ktorym
    > wspominałem?

    Druk jest chyba jeden. Spytaj sie po prostu w sądzie.

    > 2.) Ile mnie to bedzie na poczatek kosztowało? Gdzie znależć jakis
    > kalkulator czy "taryfe" opłat?

    8% wpisu (min 15 zł) plus 10-20 zł zaliczki na doręczenia (zależnie od sądu)

  • 7. Data: 2005-05-22 17:15:18
    Od: l...@p...onet.pl

    > I w czym to ma być lepsze od uznania zaproponowanego przez autora wątku
    > (które jest bardzo dobre)? Czy warto płacić za to dodatkową opłatę

    Postępowanie nakazowe, a nie upominawcze. Łatwiejsze przelanie
    wierzytelności na osobę trzecią (np. dłużnika naszego dłużnika - nie trzeba
    się bawić w postępowania sądowe).

    > skarbową (za weksel)?

    To już problem wystawcy.

    Oczywiście uznanie długu może być. Z mojej strony EOT.

    L.

  • 8. Data: 2005-05-22 17:18:06
    Od: "Liwiusz" <l...@p...onet.pl>

    >  Postępowanie nakazowe, a nie upominawcze. Łatwiejsze przelanie

    Mój błąd, nakazowe przy uznaniu długu będzie także.

    L.

  • 9. Data: 2005-05-22 17:31:29
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    l...@p...onet.pl napisał(a):

    > Postępowanie nakazowe, a nie upominawcze.

    I z praktycznego punktu widzenia (w tej sytuacji faktycznej) czemu
    postępowanie nakazowe jest lepsze dla wierzyciel? Zresztą jeśli idzie o
    to to do nakazowego nie trzeba koniecznie weksla.

    > Łatwiejsze przelanie
    > wierzytelności na osobę trzecią (np. dłużnika naszego dłużnika - nie trzeba
    > się bawić w postępowania sądowe).

    A to do przelewu zwykłego trzeba angażować sąd? Pierwsze słyszę.

  • 10. Data: 2005-05-22 17:48:50
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    kam napisał(a):

    > jak 8%, to minimum 30 zł; 15 zł dotyczy ułamkowego wpisu - ale czy to w
    > nakazowym, czy to w upominawczym będzie właśnie taki (przynajmniej na
    > początek) - 1/4 z 8%, min 15 zł

    Oczywiście masz rację :)
    8 % będzie po sprzeciwie.