    From: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Postępowanie upominawcze prosze o pomoc (troche dlugie)
    Date: Sun, 22 May 2005 14:23:04 +0200

    Witam

    ostatnmio pytalem jak prawnie odzyskac dług powstaly w wyniku
    niewywiazania sie z umowy ustnej. Poradziliscie postepowanie upominawcze
    i pasuje mi to rozwiazanie. Jednakze nigdy nie musialem chodzic do sadu
    co by swoje odzyskac wiec bardzo prosze o pomoc jak sie do tego zabrac?
    na jakim formularzu skladac pozew? czy jest to formularz P
    czterostronicowy? Jakie oplaty muszę wniesc i kiedy? (wartosc przedmiotu
    sporu 250zl) Czy musze miec umowe sprzedazy? Jesli moge zlozyc pozew bez
    posiadania umowy to wtedy musze w pozwie opisac nasza umowe ustna? Czy
    zalaczyc do pozwu pismo o uznaniu dlugu o ile takie uzyskam? umowa byla
    ustna ale mysle ze dluznik podpisalby mi umowe na pismie z data wsteczna
    o prawie 2miesiace. wiem smierdzi podpucha czy cos takiego warto zrobic?
    moze lepsze w tym przypadku jest pisemko o uznaniu dlugu i niewywiazaniu
    sie z takiej to a takiej umowy ustnej zawartej w dniu x?

    z gory dziekuje za odpowiedzi wszelkie i mam nadzieje ze nie zostane
    zmuszony do zlozenia pozwu/ jeno jak mu pokaze ze nie zartuje z tym
    sadem to sie przestraszy i zaplaci.

    jeszcze jednmo pytanko tylko. oczywiscie za zlozenie pozwu ja place
    koszty sadowe. rozumiem ze dostane swrot kosztów? czytalem troche o tym
    postepowaniu i zrozumialem ze jesli dluznik zlozy sprzeciw (w co watpie)
    to ja musze placic kase za to ze on wniesie sprzeciw? jak to jest?

    Pozdrawiam
    akanid