  • 1. Data: 2005-05-22 11:35:41
    Temat: Kilka pytań z zakresu prawa-proszę o pomoc
    Od: " mag" <t...@g...pl>

    Witam!
    Mam pracę domową z prawa i na kilka pytań nie
    mam jeszcze odpowiedzi. Wiem, że mógłbym użyć google, ale nie
    na wszystkie pytania można znaleźć odrazu odpowiedzi, a czasu
    pozostało niewiele...
    Jeżeli macie chwilkę to wstukajcie prawidłowe odpowiedzi,
    z góry dziękuje.
    Oto pytania(tylko jedna odpowiedź jest prawidłowa):

    1.Regulamin Sejmu i Regulamin Senatu przyjęte zostały w formie prawnej:
    uchwał,ustaw,rozporządzen,zarządzeń czy umów międzyparlamentarnych?

    2.Źródłami prawa powszechnie obowiązującego na obszarze całej RP nie są:
    uchwały Sejmu i Senatu, ustawy, rozporządzenia?

    3.Odpowiedzialności konstytucyjnej nie podlega:
    poseł,wojewoda,prezes NBP, prezes NIK, naczelny dowódca sil zbrojnych

    4.Terenowym organem administracji rządowej nie jest:
    prezydent miasta, wojewoda, wojewódzki inspektor inspekcji handlowej,
    Dyrektor Izby Skarbowej, dowódca okręgu wojskowego

    5.Wójt, burmistrz, marszałek województwa- to przewodniczący:
    rady, sejmiku, komisji, zarządu, parlamentu lokalnego

    6.Osoba zatrudniona na podstawie powołania, wyboru czy też mianowania to:
    pracodawca, zleceniodawca, pracownik, zleceniobiorca, sprawca

  • 2. Data: 2005-05-22 12:57:29
    Temat: Re: Kilka pytań z zakresu prawa-proszę o pomoc
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    mag napisał(a):
    > Mam pracę domową z prawa i na kilka pytań nie
    > mam jeszcze odpowiedzi. Wiem, że mógłbym użyć google, ale nie
    > na wszystkie pytania można znaleźć odrazu odpowiedzi, a czasu
    > pozostało niewiele...

    niewiele?

    > 1.Regulamin Sejmu i Regulamin Senatu przyjęte zostały w formie prawnej:
    > uchwał,ustaw,rozporządzen,zarządzeń czy umów międzyparlamentarnych?

    art.112 konstytucji

    > 2.Źródłami prawa powszechnie obowiązującego na obszarze całej RP nie są:
    > uchwały Sejmu i Senatu, ustawy, rozporządzenia?

    art.87 konstytucji

    > 3.Odpowiedzialności konstytucyjnej nie podlega:
    > poseł,wojewoda,prezes NBP, prezes NIK, naczelny dowódca sil zbrojnych

    art.198 konstytucji

    > 4.Terenowym organem administracji rządowej nie jest:
    > prezydent miasta, wojewoda, wojewódzki inspektor inspekcji handlowej,
    > Dyrektor Izby Skarbowej, dowódca okręgu wojskowego

    odpowiedz sobie na pytanie co to jest administracja rządowa i czym różni
    się np. od samorządowej

    > 5.Wójt, burmistrz, marszałek województwa- to przewodniczący:
    > rady, sejmiku, komisji, zarządu, parlamentu lokalnego

    na pewno ktoś zadał takie pytanie?

    > 6.Osoba zatrudniona na podstawie powołania, wyboru czy też mianowania to:
    > pracodawca, zleceniodawca, pracownik, zleceniobiorca, sprawca

    art.2 kodeksu pracy

    a jeśłi masz wątpliwości gdzie je znaleźć, to www.sejm.gov.pl na pewno
    pomogą

    KG