  • 1. Data: 2002-02-19 09:45:23
    Temat: Postepowanie sadowe
    Od: "Bastek" <s...@k...pl>

    Pytanie z gatunku lajkonickich: Kiedy mozna powiedziec, ze toczy sie
    postepowanie sadowe w danej sprawie? Od ktorego momentu?

    Sebastian.

  • 2. Data: 2002-02-20 17:23:04
    Temat: Re: Postepowanie sadowe
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Bastek <s...@k...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a4t72c$sr5$...@s...man.poznan.pl...
    > Pytanie z gatunku lajkonickich: Kiedy mozna powiedziec, ze toczy sie
    > postepowanie sadowe w danej sprawie? Od ktorego momentu?

    Wszczyna sie na wniosek, sad bada zasadnosc wniosku i
    decyduje czy wszczac czy nie. A wiec od czasu decyzji sadu.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-02-20 18:51:27
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Wszczyna sie na wniosek, sad bada zasadnosc wniosku i
    > decyduje czy wszczac czy nie. A wiec od czasu decyzji sadu.

    Drogi Piotrku!

    Masz bogatą fantazję i ambicję odpowiadania na każdy post. Niestety ilość
    twoich postów nie przechodzi w ich jakość. A teraz ad rem. Nie każde
    postępowanie wszczyna się na wniosek, a nawet powiedziałbym, że jedynie
    niektóre (np. nieprocesowe). A poza tym decyzje wydaje jedynie NSA - a nie,
    jak napisałeś, inny Sąd po rozpoznaniu zasadności wniosku.
    Pytanie jest na tyle ogólne, że wymagałoby rozbudowanej odpowiedzi. Z
    postępowaniem sądowym mamy doczynienia w procedurze karnej, cywilnej,
    administracyjnej itd. W każdej z nich postępowanie może zostać wszczęte na
    różne sposoby (pozew, wniosek, publiczny i prywatny akt oskarżenia, skarga
    itd). Oczekuję więc zkonkretyzowania pytania.

  • 4. Data: 2002-02-21 14:50:40
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Buker <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a50rtf$7dj$...@n...tpi.pl...

    > Użytkownik "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości

    > Drogi Piotrku!
    >
    > Masz bogatą fantazję i ambicję odpowiadania na każdy post.

    Drogi Bukerze!

    Czyz naprawde zasluzylem sobie na taka opinie?
    Moja statystyka na pl.soc.prawo to 25 postow od 11.02 do 20.02
    (srednio 2,5 posta dziennie) + kilka na e-mail. Ogolem pisalem
    na 16 tematow. Dziennie przychodzi ich kilkadziesiat na grupe.
    A przez 10 dni? Wiec chyba nieladnie tak uogolniac.

    Niestety ilość
    > twoich postów nie przechodzi w ich jakość.

    Prosze o wiecej konkretow!
    Nie twierdze, ze jestem nieomylny i nigdy czegos takiego nie
    napisalem. Uwazam jednak za niesprawiedliwa Twoja ocene.
    Owszem jestem nowy na pl.soc.prawo, wiekszosc watkow
    podejmowanych przeze mnie to te, na ktore nikt ze starych
    grupowiczow nie odpowiedzial - latwo sprawdzic.

    Na koniec pragne Cie zapewnic, ze nie mam ambicji zwiekszenia
    ilosci moich postow, nie mam na to czasu ani ambicji.
    Nie musisz sie wiec obawiac, ze bede zasmiecal pl.soc.prawo. :)

> [...]
    skarga
    > itd). Oczekuję więc zkonkretyzowania pytania.

    Przyznaje Ci racje.
    Pierwotnie moj post zaczynal sie od slowa "Ogolnie rzecz biorac..." co
    nieopatrznie wykasowalem. Problem jest zlozony i moznaby go jeszcze
    dluuugo rozszerzac.

    Co do oczekiwania na skonkretyzowanie pytania.
    Ogromna wiekszosc pytan na tej grupie jest malo konkretna i trudno sie
    polapac o co tak naprawde pytajacemu chodzi. Oczekiwanie za kazdym
    razem
    na to, ze pytajacy bedzie bardziej konkretny spowodowaloby szybkie
    znikniecie
    tej grupy. Jesli ktos odpowie niescisle to wydawalo mi sie, ze po to
    jest grupa,
    zeby poprawic i/lub podyskutowac.

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

    P.S. Na przyszlosc mozna by oszczedzic epitetow i to zaraz na
    poczatku
    listu, bo z gory okreslaja one przebieg dyskusji i znajomosci :)

  • 5. Data: 2002-02-21 15:43:44
    Od: "Buker" <m...@w...pl>

> [...]
    > poczatku
    > listu, bo z gory okreslaja one przebieg dyskusji i znajomosci :)

    Gdzie w moim poście zauważyłeś epitety? Złośliwości owszem. Ale Twoja
    odpowiedź była, delikatnie mówiąc, nietrafna co oznacza, że wprowadziłeś
    kogoś w błąd. Mniemam, iż osoby proszące o radę oczekują odpowiedzi
    poprawnej a nie fantazji, przypuszczeń lub gdybań "ekspertów". Na otarcie
    łez - nie Ty jeden wypisujesz tu bzdety.

  • 6. Data: 2002-02-21 18:17:02
    Od: "Piotr Skaba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik Buker <m...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a534lp$me5$...@n...tpi.pl...

    <ciach>

> [...]
    > poprawnej a nie fantazji, przypuszczeń lub gdybań "ekspertów". Na
    otarcie
    > łez - nie Ty jeden wypisujesz tu bzdety.

    Ach, dzieki Ci Laskawco!
    Doceniam tez elementy samokrytyki.

    Nobody's perfect. :)

    --
    Piotr Skaba
    s...@p...onet.pl

    P.S. Epitet nie musi byc przymiotnikiem.