  • 1. Data: 2003-03-17 06:27:24
    Temat: Poruszanie sie samochodem
    Od: "Grzegorz W" <g...@a...juni.gliwice.pl>

    Mam taki problem moj dziadek ma samochod na niemieckich tablicach, i czasami
    ja chcialbym sie poruszac nim po naszych drogach, problem w tym ze nie mam
    obywatelstwa niemieckiego, wiec szlyszalem ze jakbym sam chcial jezdzic tym
    samochodem to musze jakies papiery zalatwic , mam pytanie jakie sa potrzebne
    papiery i gdzie to zalatwic.
    Slyszalem ze jakbym jechac z dziadkiem w tym samochodzie dziadek jako
    pasazer, to ploicja nie doczepia sie , a jesli jade sam to moga zabrac
    samochod i odcholowac na parking az do wyjasnienia sprawy.

    Za informacje z gory dzieki

  • 2. Data: 2003-03-18 12:16:40
    Temat: Re: Poruszanie sie samochodem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, Grzegorz W wrote:

> [...]
    >+ pasazer, to ploicja nie doczepia sie , a jesli jade sam to moga zabrac
    >+ samochod i odcholowac na parking az do wyjasnienia sprawy.

    Optymista. Do jakiego wyjasnienia ?
    Aż zostaną zapłacone cło i podatki !

    Obywatel drugiej kategorii (czytaj: polski) jako podejrzany
    (z definicji) o nieuiszczenie cła i podatku od samochodu
    przywiezionego zza granicy nie może takim samochodem legalnie
    jeździć.
    O ile wiem - pojedyncze sprawy typu "odprowadzenia samochodu"
    udawało się przed sądem wygrać. Na ogół... to policja odsyła
    do skarbówki a ci tam już cenniki mają :]

    pzdr, Gotfryd