  • 1. Data: 2003-03-16 21:54:02
    Temat: Przeszukanie
    Od: "Cray" <c...@o...pl>

    Witam
    No.... i sie porobilo nieladnie.... problemy i te sprawy ..... mam takie
    pytanka do zyczliwych ludzi (glownie prawnikow) calosc dotyczy dochodzenia w
    sprawie prowadzonego przez prokurature:

    1. Bylo przeszukanie - bylo napisane ze "Nalezy dokonac przeszukania
    pomieszczen mieszkalnych i przynaleznych polozonych xxxxx(tu adres), (tu
    przecinek) zajmowanych przez (tu wymieniony jeden z domownikow) w celu
    znalezienia rzeczy mogacych stanowic dowod lub podlegajacych ......itd)

    Moje pytanie brzmi: Jakie pomieszczenia miala prawo przeszukac Policja ?
    (osoba wskazana w postanowieniu przeszukania nie jest wlascicielem domu
    tylko jest tu zameldowana i czasem zamieszkuje), Czy miala prawo przeszukac
    tylko pomieszczenia zajmowane przez nia .... czy tez wszystkie pomieszczenia
    w obrebie wskazanego adresu

    2. Zostaly zarekwirowane pewne rzeczy .... wszystko co zostalo zarekwirowane
    znajdowalo sie w pokoju _nie zajmowanym_ przez osobe wymieniona w
    postanowieniu o przeszukaniu.... Czy byly one zatem zarekwirowane zgodnie z
    prawem - zgodnie z postanowieniem o przeszukaniu ?

    Czy moge cos zrobic ... aby szybko odzyskac zarekwirowane rzeczy ?
    Czy wyslanie wniosku o "szybki zwrot" ma jakis sens?

    (od przeszukania minelo 3 dni w tym weekend)
    przepraszam ze nie podaje wszystkiego dokladnie (tylko tak troche ogolnie)
    ale .... nie wiadomo czy aby osoby czychajace abym sie "wypie*****" tego nie
    czytaja...

    pozdrawiam Cray
    c...@o...pl

  • 2. Data: 2003-03-17 00:20:39
    Temat: Re: Przeszukanie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Moje pytanie brzmi: Jakie pomieszczenia miała prawo przeszukać
    | Policja ? (osoba wskazana w postanowieniu przeszukania nie jest
    | właścicielem domu tylko jest tu zameldowana i czasem zamieszkuje),
    | Czy miała prawo przeszukać tylko pomieszczenia zajmowane przez nią
    | .... czy tez wszystkie pomieszczenia w obrębie wskazanego adresu

    Miała prawo przeszukać wszystkie pomieszczenia. Choćby z tego powodu, że
    trudno jest ustalić, które pomieszczenia są przez kogo zajmowane, a
    mieszkańcy mogą kłamać. Nakaz był na cały dom.

    | 2. Zostały zarekwirowane pewne rzeczy .... wszystko co zostało
    | zarekwirowane znajdowało się w pokoju _nie zajmowanym_ przez osobę
    | wymieniona w postanowieniu o przeszukaniu.... Czy były one zatem
    | zarekwirowane zgodnie z prawem - zgodnie z postanowieniem o
    | przeszukaniu ?

    Skoro stanowiły dowód przestępstwa, ich posiadanie było zabronione itd., to
    zostały zarekwirowane zgodnie z prawem.

    | Czy mogę cos zrobić ... aby szybko odzyskać zarekwirowane rzeczy ?

    Za mało danych. Co to za rzeczy i dlaczego je zatrzymano? Jaki związek mają
    ze zdarzeniem będącym przedmiotem postępowania?