  • 1. Data: 2005-12-05 13:11:02
    Temat: Poradźcie co robić z Energetyką.
    Od: "tarcamion" <t...@g...pl>

    Od 3 lat jestem właścicielem działki. Przez działkę biegnie sieć
    energetyczna (łacznie ze słupami) wysokiego napięcia. Problem polega na
    tym, że:
    1. Cokolwiek budować mogę w odległośc nie mniej niż 15 m w poziomie w od
    skrajnych
    przwodów siecie, czyli sieć zajmuje mi mniej więcej 35 metrowy pas gruntu.
    2. Trakcja energetyczna nie jest wpisana do ksiąg wieczystych, nie ma
    jej na akcie notarialnym - słowem grunt widniał na mapce i w papierach
    jako działka bez żadnych obciążeń z tytułu służebności itp. Nic tam nie
    ma na temat sieci.

    (i chyba mały Precedens...
    Przez sąsiednią działkę idzie wodociąg, który następnie wchodzi w moją
    posiadłość. Właściciel sąsiedniej działki zdołał wynegocjować dzierżawę
    ziemi zajętej przez wodociągi. Wodociągi płacą mu jakieś pieniądze od metra kw.)

    Czy mogę zmusić Elektrownię do płacenia za zajmowany teren? Bo przecież
    nie mogę go wykorzystywać zgodnie z własnym upodobaniem.

    poradźcie proszę co mogę zrobić w takiej sytuacji. Są jakieś prawne podstawy
    do żądania pieniędzy, zmuszenia do dzierżawy terenu itp? Czy jest w ogóle
    ruszać tę sprawę?

  • 2. Data: 2005-12-05 21:12:21
    Temat: Re: Poradźcie co robić z Energetyką.
    Od: Mecenas <m...@p...pl>

    tarcamion napisał(a):
> [...]
    > do żądania pieniędzy, zmuszenia do dzierżawy terenu itp? Czy jest w ogóle

    A jak kupowałeś działke to sprawdzałeś co na niej jest?

  • 3. Data: 2005-12-05 21:50:36
    Od: tarcamion <t...@g...pl>

    Mecenas napisał(a):
    > tarcamion napisał(a):
    (ciach)
    > A jak kupowałeś działke to sprawdzałeś co na niej jest?

    No tak. Słupy stały. To nie jest działka typowo budowlana. Używana ma
    być do rekultywacji, a potem pod zabudowę przemysłową.
    Wiedziałem o słupach, jednak chciałbym się dowiedzieć, co mogę teraz
    zrobić. Wcześniej był to teren państwowego zakładu. I oni się tak z
    drugim państwowym zakładem (energetyką) porozumieli na gębę. Nie ma tego
    w księgach. W papierach działka jest pusta...

  • 4. Data: 2005-12-05 22:16:12
    Od: "Lukasz [wroc]" <j...@u...net>

    postaw namiot ;-).

  • 5. Data: 2005-12-06 07:58:14
    Od: Bertold <a...@o...pl>

    Dnia 5 gru o godzinie 14:11, na pl.soc.prawo, tarcamion napisał(a):

    > Od 3 lat jestem właścicielem działki. Przez działkę biegnie sieć
    > energetyczna (łacznie ze słupami) wysokiego napięcia.

    To są słupy wysokiego napięcia?
    Jesteś pewien? Może średniego napięcia?

    > Czy mogę zmusić Elektrownię do płacenia za zajmowany teren?

    A dlaczego elektrownię? Równie dobrze możesz chcieć zmusić piekarza do
    płacenia myta? ;)
    Elektrownia *wytwarza* tylko energię elektryczną. Polskie Sieci
    Energetyczne - 'transportują' ta energię do poszczególnych zakładów
    elektroenergetycznych - a te ostatnie sprzedają ta energie odbiorcom.

    > Są jakieś prawne podstawy do żądania pieniędzy, zmuszenia do dzierżawy terenu itp?

    Tak - kodeks cywilny.

    > Czy jest w ogóle ruszać tę sprawę?

    Przecież o to musisz zapytać sam siebie - czy zależy Ci na swojej
    nieruchomości.

    temat wielokrotnie wałkowany - ot choćby tutaj:
    http://tiny.pl/xfwk

    --
    Bertold

  • 6. Data: 2005-12-06 10:02:48
    Od: "huck" <m...@m...org>

    /../

    > A jak kupowałeś działke to sprawdzałeś co na niej jest?
    na działce jest to co jest w papierach :)
    jak nic nie ma w papierach to na działce nic nie ma :)
    tak to jest
    odpowiedzi poszukaj na pl.misc.budowanie oni takie tematy cwicza na okraglo
    pzdr
    huck