  • 1. Data: 2004-02-27 19:14:56
    Temat: Poprosze o porade
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Bylem sprawca kolizji drogowej, na szczescie nic wielkiego sie nie stalo
    procz tego ze poszkodowanemu pekl zderzak i lampa. Na miejsce zdarzenia
    poszkodowany wezwal policje ktora spisala protokol, ja oczywiscie
    przyznalem sie ze stluczka byla z mojej winy. W protokole policja
    opisala cale zdarzenie. Sprawdzila czy mam aktualna polise OC
    slowem..... - dokonala wszystkich formalnosci.

    Myslalem ze na tym sprawa sie skonczyla a tutaj dzisiaj dostalem
    wezwaniew z Agencji Likwidacji Szkod bym stawil sie do nich celem
    spisania okolicznosci wypadku wraz z kserokopia prawa jazdy, dowodu OC i
    dowodu rejestracyjnego powolujac sie jednoczesnie na RMF z 24.03.2000
    par. 23 ust.2 oraz par.25.

    Sprawa dla mnie jest o tyle dziwna ze nigdy nie bylem sprawca kolizji i
    wszystkie te dane ktore oni chca ma Policja. Czyli numer polisy OC, nr.
    dowodu rejestracyjnego pojazdu i nymer moj prawa jazdy. Rowniez prptokol
    z miejsca kolizji w ktorej policja szczegolowo opisala cale zdarzenie.

    Nie wiem wiec czy musze sie zglosic i jak ta sprawa wyglada od strony
    prawnej. Czy to przypadkiem nie jest jakies znow widzimisie urzednika

    Prosze o opinie w tej sprawie

    pozdrawiam

    Waldemar

  • 2. Data: 2004-02-27 20:10:02
    Temat: Re: Poprosze o porade
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "wwierdak" <w...@g...pl> wrote in message

> [...]
    >
    > Nie wiem wiec czy musze sie zglosic i jak ta sprawa wyglada od strony
    > prawnej. Czy to przypadkiem nie jest jakies znow widzimisie urzednika

    Po prostu musisz sie podpisac pod papierkologia przez nich sporzadzona.

  • 3. Data: 2004-02-27 21:18:51
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Nie wiem wiec czy musze sie zglosic i jak ta sprawa wyglada od strony
    > prawnej. Czy to przypadkiem nie jest jakies znow widzimisie urzednika

    ja bylem 2 razy sprawca i w obu przypadkach urzednik kazal mi wlasnorecznie
    wypelnic protokol, oraz zrobil kserokopie, dow. rej. prawa jazdy, polisy
    oraz dowodu osobistego.

    To chyba normalna procedura, powiedzial ze bez tego nie moglby wyplacic
    odszkodowania poszkodowanemu, a dodatkowo na serwisach ubezpieczeniowych
    znalazlem info, ze jesli bym odwlekal ta wizyte w ubezp. zostalbym
    pociagniety do zaplaty kosztow z tym zwiazanych (odsetki, pobyt uszkodzonego
    auta w warsztacie/parkingu i co tam jeszcze mozna sobie wymyslic).

    Nie boj sie konfrontacji z urzednikiem, on tylko spisuje oswiadczenie, jesli
    czegos sie obawiasz to prawdopodobnie i tak i tak wyjdzie w centrali firmy
    dopiero.

    pozdr.
    Kris

  • 4. Data: 2004-02-27 21:41:26
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Dnia 04-02-27 21:10, Użytkownik WaldemarW napisał :

    > "wwierdak" <w...@g...pl> wrote in message

    > Po prostu musisz sie podpisac pod papierkologia przez nich sporzadzona.

    Ale to nie chodzi o podpis. Kaza mi rysowac szkic zdarzenia, opis
    zdarzenia, oswiadczenie mojej zony ze pojazd ktory jest na nia
    zarejestrowany ona wyrazila zgode na jego korzystanie przeze mnie itd.
    Kaza mi robic ksero mojego prawa jazdy, OC, dowodu rejestracyjnego i BOG
    sam wie co jeszcze. Przeciez to nie ma sensu. Byla wezwana policja,
    spisala protokol, ja bylem sprawca........... wiec o co chodzi. Czy to
    tylko ich wymysl czy takie jest prawo.

    pozdr

  • 5. Data: 2004-02-27 21:45:31
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Dnia 04-02-27 22:18, Użytkownik WaldemarW napisał :

> [...]
    > czegos sie obawiasz to prawdopodobnie i tak i tak wyjdzie w centrali firmy

    Niczego sie nie obawaim ale nie ma sensu sporzadzac czegos co zostalo
    juz zrobione przez policje na miejscu zdarzenia. Jesli policja nie byla
    by wzyweana a tylko oswiadczenie sprawcy to rozumiem ale w takim
    przypadku... po co ta papierologia jak wyrazil sie moj przedmowca.
    Interesuje mnie umocowanie prawne tego co likwidator szkody wyprawia czy
    to tylko tak sobie robi :)

    pozdr

  • 6. Data: 2004-02-27 22:23:46
    Od: "Marcys" <m...@x...pl>

    Uzytkownik "wwierdak" <w...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > Bylem sprawca kolizji drogowej, na szczescie nic wielkiego sie nie stalo >

    (...)

    > Sprawa dla mnie jest o tyle dziwna ze nigdy nie bylem sprawca kolizji

    To w koncu byles, czy nie?

    Policja ma swoje postepowanie (podejrzewam, ze
    zakonczyli to mandatem dla Ciebie), a ubezpieczyciel
    swoje.
    Przeciez u nas wszystko odbiurokratyzowuja i upraszczaja.
    Nawet nie wiesz, jak bys sie zdziwil, gdybys zobaczyl,
    ile kwitów gliniarze musieli jeszcze potem wypelnic
    i odpowiedziec na pytania firmy ubezpieczeniowej -
    te same, co teraz Ty.

  • 7. Data: 2004-02-27 22:34:35
    Od: wwierdak <w...@g...pl>

    Dnia 04-02-27 23:23, Użytkownik WaldemarW napisał :

    > Uzytkownik "wwierdak" <w...@g...pl> napisal w wiadomosci

    > (...)

    > To w koncu byles, czy nie?

    Przeczytaj caly kontekst to bedziesz wiedzial