  • 1. Data: 2004-02-27 18:57:28
    Temat: Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem
    Od: "Vac" <v-ac[no spam]@wp.pl>

    Witam.
    Posiadam dwa mieszkania, na terenie jednej spółdzielni mieszkaniowej. Jedno
    własnościowe , drugie lokatorskie w którym mieszkam z synem i jest On
    umieszczony w decyzji przydziału mieszkania. Jeśli chcę przenieść
    lokatorskie prawo na syna, czy spółdzielnia może mi tego odmówić, tylko z
    tego powodu że mam drugie mieszkanie, w którym nie jestem zameldowany [bo
    mieszkam w mieszkaniu lokatorskim]. Pytam ponieważ w Spółdzielni
    Mieszkaniowej powiedziano mi, żeprzeszkodą jest to, że mam dwa mieszkania i
    wystąpiły by problemy z przyznaniem członkostwa w Spółdzielni.

    Marcin Wacławiak

  • 2. Data: 2004-02-28 03:36:05
    Temat: Re: Spółdzielnia Mieszkaniowa - problem
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    1.) Jakiekolwiek rozważania bez znajomości statutu Pana S.M. niestety są bez
    przedmiotowe.

    2.) Niech Pan się zastanowi czy nie ma możliwości zmiany statusu tego lokalu tz.
    czy nie ma pan możliwości wykupu mieszania i przekształcenia go np. na
    własnościowe prawo do lokalu

    3.) Zawsze Syn może zostać członkiem Spółdzielni

    niestety troche to mało konkretne ale sprawa szczupło przedstawiona.

    --
    Stan_Z
    Technika to nie magia,

  • 3. Data: 2004-03-01 15:36:01
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Vac wrote:

> [...]
    > Mieszkaniowej powiedziano mi, żeprzeszkodą jest to, że mam dwa mieszkania
    > i wystąpiły by problemy z przyznaniem członkostwa w Spółdzielni.

    A nie prosciej na syna przeniesc prawo wlasnosciowe ?

    Boguslaw

  • 4. Data: 2004-03-01 21:46:26
    Od: a...@p...pl (Andrzej Guziak)

> [...]
    > Mieszkaniowej powiedziano mi, żeprzeszkodą jest to, że mam dwa mieszkania
    > i wystąpiły by problemy z przyznaniem członkostwa w Spółdzielni.

    =================

    Spółdzielcze lokatorskie prawo do lokalu jest nieprzechodnie, nie możesz nim
    dysponować w tym sensie, że nie możesz go sprzedać, podarować, zapisać w
    testamencie (czyli de fakto podarować po śmierci).
    Wszystko o czym wyżej możesz natomiast zrobić z własnościowym prawem do
    lokalu.

    Wnioski nasuwają się same, możesz podarować synowi mieszkanie, a właściwie
    prawo do tego mieszkania, o statusie własnościowym.

    Reszty nie rozumiem.
    Możesz mieć w jednej spółdzielni i 50 praw do różnych mieszkań, byle nie
    więcej niż jedno lokatorskie.
    Zatem jedno lokatorskie i 49 własnościowych, dla przykładu.

    Zameldowanym można być jedynie w jednym miejscu (mieszkaniu), to chyba
    oczywiste.
    Nie ma obowiązku meldowania się akurat w mieszkaniu spółdzielczym, czyli
    koniecznie w jednym z tych 50 posiadanych.
    Można przecież być zameldowanym w innym, 51 mieszkaniu w innej Spółdzielni
    lub tej samej ale wynajmowanym od innego członka tejże spółdzielni, można
    być zameldowanym w np. własnym domku czy tez w lokalu wynajmowanym od kogoś
    tam, poza spółdzielnią.
    Na upartego można nie być nigdzie zameldowanym.

    Przenosząc prawo (własnościowe) na syna spowodujesz, że spółdzielnia będzie
    zobowiązana do przyjęcia go w poczet członków, problemy członkowskie zostaną
    więc rozwiązane.
    Chyba, że o czym nie piszesz, syn ma np. 3 lata i nie może być przyjęty w
    poczet członków. Jeżeli tak, to poczekaj, syn dorośnie. :)

    Pozdrawiam

    Andrzej Guziak
    mailto:a...@p...pl