  • 1. Data: 2004-02-27 21:01:52
    Temat: sfalszowanie podpisu na umowie
    Od: "Anna" <anna@(NOSPAM)wp.pl>

    Bardzo prosze o pomoc.

    Moj przyjaciel (juz byly) bez mojej wiedzy sprzedal moj samochod - mam umowe
    kupna -sprzedazy, na ktorej podpisal sie moim nazwiskiem, po czym za te same
    pieniadze kupil inne auto, rowniez na moje dane i takze sie za mnie
    podpisal.

    Poniewaz minely dwa miesiace a ja auta nie zobaczylam chcialabym zglosic
    sprawe na policje.

    Oprocz tego sprzedal tez pare innych moich rzeczy (w lombardach).

    Co moze go spotkac za sfalszowanie podpisu i sprzedawanie cudzej wlasnosci?

    - Anna

  • 2. Data: 2004-02-27 21:19:09
    Temat: Re: sfalszowanie podpisu na umowie
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl>

    hej!

    1. sprzedaz - przestepstwo sprzeniewierzenia, pozbawienie wolnosci od 3 miesiecy
    do lat 5
    (art. 284 Kodeksu Karnego)

    2. falszowanie podpisu...w sumie to mam problem bo nie wiem jak to sie
    kwalifikuje.
    moze ktos sie znajdzie bardziej doswiadczony na grupie? mi sie jedynie nasuwa
    art. 270 - falszowaie dokumentow (od 3 miesiecy do 5 lat pozbawienia wolnosci)
    ale
    daleko mi od pewnosci...

    ...moze jeszcze jakos to mozna zakwalifikowac, ale jest piatek i juz mi sie nie
    chce :)

    --
    Pozdrawiam serdecznie,

    Konrad

  • 3. Data: 2004-02-27 22:29:15
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@n...e-wro.pl> napisał w wiadomości

    > 1. sprzedaz - przestepstwo sprzeniewierzenia, pozbawienie wolnosci od 3
    miesiecy
    > do lat 5
    > (art. 284 Kodeksu Karnego)

    To zależy, jak wszedł w posiadanie tych rzeczy -
    może też być art. 278 kk, ale widełki te same.

> [...]
    nasuwa
    > art. 270 - falszowaie dokumentow (od 3 miesiecy do 5 lat pozbawienia

    Oczywiście - i to kilka razy (umowa, urząd skarbowy,
    wydział komunikacji).
    Dodam jeszcze art. 272 kk - wyłudzenie poświadczenia
    nieprawdy przez wydz. komunikacji (zarejestrowanie
    samochodu na osobę, która w rzeczywistości go nie
    rejestrowała).

  • 4. Data: 2004-02-28 10:47:06
    Od: " mecenas" <e...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oprocz tego sprzedal tez pare innych moich rzeczy (w lombardach).
    >
    > Co moze go spotkac za sfalszowanie podpisu i sprzedawanie cudzej

    A na co jeszcze czekasz?
    Szybko pisz zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa .

    Pozdrawiam

    Michał