  • 1. Data: 2004-02-27 16:25:13
    Temat: polec znajomemu - czy to spam?
    Od: "Kuba" <p...@p...onet.pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec jak mam interpretowac przepisy ustawy o swiadczeniu
    uslug droga elektroniczna, konkretnie chodzi mi o spam.
    Z tego co wiem, zgodnie z ustawa nie moge wysylac reklam mojej dzialalnosci w
    internecie, do ludzi ktorzy nie wyrazili na to zgody.

    Na mojej stronie umiescilem formularz "polec znajomemu". Osoba chcac
    poinformowac kogos o mojej stronie, moze przeslac mu przygotowane przeze mnie
    zaproszenie.
    W tresci tego maila jest informacja o charakterze prowadzonej dzialalnosci,
    dodatkowych atrakcjach na stronie itp.

    Zastanawiam sie czy ktos, kto otrzyma takie zaproszenie, moze mnie oskarzac o
    wysylanie spamu. Teoretycznie wysylajacym jest jakis potencjalny znajomy tej
    osoby, jednak tresc maila przygotowuje ja, i z mojego serwera ten mail jest
    wysylany.

    pozdrawiam
    kuba

  • 2. Data: 2004-02-29 09:23:20
    Temat: Re: polec znajomemu - czy to spam?
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Kuba" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    tej
    > osoby, jednak tresc maila przygotowuje ja, i z mojego serwera ten mail

    Nie moze Ciebie oskarzyc, za cos, czego nie zrobiles.
    Ty dales ogloszenie na swojej stronie - nie jest to SPAM.
    Natomiast jesli ktos zedcyduje sie spamowac
    z trescia Twojego ogloszenia, to wine ponosi
    spamer a nie Ty.

    Np. jesli ja bede spamowal reklame TP SA, to
    kto ponosi odpowiedzialnosc za SPAM: TP SA czy ja?

    WOJSAL

  • 3. Data: 2004-03-01 21:49:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004, WOJSAL wrote:

> [...]
    >+ Np. jesli ja bede spamowal reklame TP SA, to
    >+ kto ponosi odpowiedzialnosc za SPAM: TP SA czy ja?

    Hm...
    <dywagacja, nie bić !>
    A jak wyglądają w świetle różnicy między stroną TP SA a Kuby
    takie hasła jak "podżeganie", "pomocnictwo" i co by tam
    jeszcze znaleźć ? ;)
    <\dywagacja>

    pozdrowienia, Gotfryd