  • 1. Data: 2005-01-04 19:51:17
    Temat: Pomocy- przedawnienie
    Od: "Jo" <z...@p...onet.pl>

    Witam szanownych grupowiczów i proszę o odpowiedź na moje pytania.

    JAki jest okres przedawnienia roszczeń o zapłatę przy umowie o dzieło między
    dwoma podmiotami gospodarczymi?

    Po zwrocie pozwu z powodu nieuzupełnienia braków formalnych wznowiono
    sprawę z inną sygnaturą . Datę której sprawy bierze się do "obliczeń
    przedawnienia"?

    Czy fakt , że wezwanie do usunięcia braków formalnych zostało dostarczone w
    trybie doręczenia zastępczego, tzn. obcej osobie ale mieszkającej pod moim
    adresem, która nie przekazała mi wezwania, staenoeic może dla sądu jakiś
    argument.

    Z góry wszystkim dziękuje.

  • 2. Data: 2005-01-05 19:07:26
    Temat: Re: Pomocy- przedawnienie
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Jo napisał:

    > Witam szanownych grupowiczów i proszę o odpowiedź na moje pytania.
    >
    > JAki jest okres przedawnienia roszczeń o zapłatę przy umowie o dzieło między
    > dwoma podmiotami gospodarczymi?

    646 kc

    > Po zwrocie pozwu z powodu nieuzupełnienia braków formalnych wznowiono
    > sprawę z inną sygnaturą . Datę której sprawy bierze się do "obliczeń
    > przedawnienia"?

    nowej

    > Czy fakt , że wezwanie do usunięcia braków formalnych zostało dostarczone w
    > trybie doręczenia zastępczego, tzn. obcej osobie ale mieszkającej pod moim
    > adresem,

    mozna bylo podac wlasciwy adres w pozwie
    w kpc ok 136-138 sa przepisy o doreczeniach

    która nie przekazała mi wezwania, staenoeic może dla sądu jakiś
    > argument.

    moze wniosek o przywrocenie terminu i uprawdopodobnic brak winy

  • 3. Data: 2005-01-06 10:36:30
    Od: "Jo" <z...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedź, ale sytuacja jest jeszcze inna.

    Sprawa z doręczeniem zastępczym się skomplikowała, mianowiciepismo o
    uzupełnienie braków formalnych, o którym
    pisałem nie został doręczony, był podobno awizowany, a po tym po prostu
    wrócił do sądu.
    Czy zmienia to sprawę. Przez to przegrałem sprawę o zapłatę (byłem powodem)
    ,bo musiałem złożyć nowy pozew i zadziałało przedawnienie. Czy jest sens
    apelacji?

    Jeszcze raz proszę o pomoc
    Z góry dziękuję.

  • 4. Data: 2005-01-06 16:33:41
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Jo napisał:
> [...]
    > uzupełnienie braków formalnych, o którym
    > pisałem nie został doręczony, był podobno awizowany, a po tym po prostu

    jezeli doreczenie bylo poprawne to jest skuteczne

    > Czy zmienia to sprawę. Przez to przegrałem sprawę o zapłatę (byłem powodem)
    > ,bo musiałem złożyć nowy pozew i zadziałało przedawnienie. Czy jest sens
    > apelacji?

    jak sie przedawnilo to nie ma sensu, chyba ze wczesniej bieg
    przedawnienia zostal przerwany i sie nie przedawnilo