  • 11. Data: 2003-06-28 12:49:49
    Temat: Re: Pomocy!!! Czy pozywac straż miejska?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Do wyjaśnienia pozostaje bardzo istotna kwestia - kto jest sprawcą
    wykroczenia. Dla tego też można blokować samochody stojące na zakazie, a nie
    można blokować stojących na parkingu bez opłaty parkingowej. W pierwszym
    wypadku wykroczenie popełnia kierujący i to jego należy ukarać, w drugim
    wypadku odpowiedzialność cywilną ponoszą właściciele pojazdu i osoba
    kierującego nie ma większego znaczenia dla sprawy.

  • 12. Data: 2003-06-28 17:22:01
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    [ciach]

    nie ma to zadnego znaczenia, w obu wypadkach mowie o samochodach stojacych
    na zakazie parkowania, w centrum zakladaja blokady, poza centrum wsadzaja
    mandaty za wycieraczke, wie jednak mozna obejsc sie bez blokady, i nadal
    podtrzymuje teze o podwojnej karze

    szczegolnie ze aby zdjac blokade musisz znalezc biuro isc tam na piechote,
    tlumaczyc sie, wrocic do samochodu, czekac az przyjada glaby i ja zdejma, a
    pozniej zaplacic mandat, na telefon mozesz to zalatwic tylko po zamknieciu
    biur

  • 13. Data: 2003-06-28 19:08:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | nie ma to żadnego znaczenia, w obu wypadkach mowie o samochodach stojących
    | na zakazie parkowania, w centrum zakładają blokady, poza centrum wsadzają
    | mandaty za wycieraczkę, wie jednak można obejść się bez blokady, i nadal
    | podtrzymuje tezę o podwójnej karze

    Mandat wsadzony za wycieraczkę, to sobie mogą ... . Zresztą pewnie nie
    wsadzają mandatu, tylko wezwanie do stawiennictwa. A jak wezwanie wiatr
    wywieje, to trzeba udowodnić, kto tam stanął, bo samochodu nie można karać
    za parkowanie.

    | szczególnie ze aby zdjąć blokadę musisz znaleźć biuro iść tam na piechotę,
    | tłumaczyć się, wrócić do samochodu, czekać aż przyjadą głąby i ja zdejmą,
    | a później zapłacić mandat, na telefon możesz to załatwić tylko po
    | zamknięciu biur

    A tu się nie wypowiadam. Nie znalazłem w prawie unormowania, w jaki sposób
    powinno dojść do odblokowania. Nie ma żadnego terminu. Tak więc faktycznie
    może na tej płaszczyźnie dochodzić do nieporozumień.

  • 14. Data: 2003-06-29 05:05:42
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > wywieje, to trzeba udowodnić, kto tam stanął, bo samochodu nie można karać

    samochodu nie, ale jesli sprawca jest nie ustalony to placi wlasciciel,
    przeciez to samo jest ze zdjeciami, zdjecie za przekrocczenie predkosci, czy
    jazde na czerwonym, jest tylko samochodu i jego rejestracji, wlasciciel
    dostaje wezwanie do wyjasnienia i placi mandat lub wskazuje sprawce, proste
    jak konstrukcja cepa

    mozna sie obejsc bez blokady i dlatego nie dziwie sie tym ktorzy maja
    mozliwosc i samo zdejmuja sobie blokady :)

  • 15. Data: 2003-06-29 10:55:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Wbrew pozorom nie takie proste, jakby się wydawało. Przejrzyj archiwum, to
    się przekonasz. A jak właścicieli będzie kilku (współwłasność), to wszyscy
    dostaną mandaty? A jak właściciel odmówi zeznań powołując się na uprawnienie
    wynikające z art. 183 kpk?

  • 16. Data: 2003-06-30 21:14:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | IMHO naruszenie własności.

    Pewnie też, tylko jak to ugryźć w praktyce. Pozwać Straż Miejską o usunięcie
    blokady do sądu? I czekać te kilka miesięcy?