  • 1. Data: 2003-06-26 09:40:28
    Temat: Rozwód, podział majątku a mieszkanie komunalne?
    Od: b...@p...fm

    Witam! Zwracam się z ogromną prośbą o poradę. Otóż jestem w trakcie trwania
    sprawy rozwodowej, będzie bez orzekania o winie, potem na wokandę wejdzie sprawa
    o podział majątku. No i mam pytanie - mój (jeszcze nie były, ale już wkrótce)
    mąż obecnie mieszka w naszym poprzednim mieszkaniu, komunalnym, z kimś tam,
    natomiast ja się wyprowadziłam i mieszkam w wynajętym mieszkaniu. Z przyczyn
    oczywistych nie zamierzam tam wracać. Jestem głównym najemcą tamtego mieszkania,
    mąż jest "tylko" w nim zameldowany. I teraz pojawia się dla mnie dość istotny
    problem - przeczytałam szereg poradników i przepisów dotyczących się procedury
    rozwodowej i podziału majątku, ale tego konkretnego problemu nie rozgryzłam. Czy
    ktoś z Was byłby na tyle miły i powiedziałby mi, jak wygląda dzielenie
    mieszkania komunalnego? I czy w ogóle jest dzielone, czy co się z nim dzieje?
    Wykupić go nie mamy jak, zresztą mąż nie chce, a ja jakoś nie bardzo chcę
    zostawiać mu mieszkania tak bez żadnej rekompensaty z jego strony... co z tym
    fantem począć?
    Dziękuję z góry za pomoc,
    Ania Pazura.

  • 2. Data: 2003-06-26 10:52:44
    Od: "Iwona" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik <b...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > Dziękuję z góry za pomoc,
    > Ania Pazura.
    >
    > Z tego co mi wiadomo - sąd orzeka o sposobie korzystania z tego
    mieszkania - w Państwa przypadku najprawdopodobniej orzeknie
    współużytkowanie. To,że jest Pani gł. najemcą moim zdaniem nie ma w tym
    przypadku znaczenia
    Pozdrawiam
    Iv