  • 1. Data: 2003-06-26 11:45:06
    Temat: Pomocy!!! Czy pozywac straż miejska?
    Od: b...@o...pl

    Witam , mam powazny dylemat.
    Czy ma sens pozywanie strazy miejskiej za samo zakladanie blokad na kola?
    Jezeli wiadomo ze karanie nieplacacych bylo niezgodne z prawem to moze warto
    wystapic na drodze cywilnej o jakies male odszkodowanko za utracony czas i nerwy
    na wizyty w biurach waparku i czekanie godzinami na zdjecie blokady? Pytam
    wszystkich którzy chcieliby mi pomóc bowim nosze sie z takim zamiarem. Przypomne
    ze chodzi mi o to aby poniesli konsekwencje bezprawnego dzialania które
    dodatkowo bylo dla mnie uciazliwe a skoro ja niepopelnilem zadnego wykroczenia
    to chyba moge sie czegos domagac.
    Jakie mam szanse?

    Prosze o pomoc dziekuje za kazda wskazowke.
    pozdr
    Pawel

  • 2. Data: 2003-06-26 12:34:54
    Temat: Re: Pomocy!!! Czy pozywac straż miejska?
    Od: Olgierd <c...@w...pl>

    W wiadomosci <4...@n...onet.pl> Wielce Szacowny
    b...@o...pl wyrazil nastepujacy poglad:
    > Czy ma sens pozywanie strazy miejskiej za samo zakladanie blokad na kola?
    > Jezeli wiadomo ze karanie nieplacacych bylo niezgodne z prawem

    Ale blokade masz nie za nieplacenie lecz za parkowanie w niedozwolonym
    miejscu, nieprawdaz??

    --
    Olgierd
    tel. +48 502 DEFUNK

  • 3. Data: 2003-06-26 14:01:38
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale blokade masz nie za nieplacenie lecz za parkowanie w niedozwolonym
    > miejscu, nieprawdaz??

    a co na to prawo o zakazie podwojnego karania?

    jedna kara blokada
    druga kara mandat?

  • 4. Data: 2003-06-26 15:14:23
    Od: "onsok" <onsok@wp_.pl>

    SzerszeN wrote:
    > Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > a co na to prawo o zakazie podwojnego karania?
    >
    > jedna kara blokada

    ooooooo ? o takiej karze nie slyszalem i raczej nie ma jej
    ani w kodeksie karnym ani w kodeksie wykroczen.

    > druga kara mandat?

    Takiej kary tez nie ma. Jest grzywna nalozona w postaci mandatu
    karnego .
    --
    Pozdrawiam.
    onsok

  • 5. Data: 2003-06-26 16:05:07
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "onsok" <onsok@wp_.pl> napisał w wiadomości

    > ooooooo ? o takiej karze nie slyszalem i raczej nie ma jej
    > ani w kodeksie karnym ani w kodeksie wykroczen.

    to niby co to ma byc?

    > Takiej kary tez nie ma. Jest grzywna nalozona w postaci mandatu
    > karnego .

    jak go zwal tak zwal, wiadomo o co chodzi

  • 6. Data: 2003-06-26 22:42:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Środek zapobiegawczy, byś nie odjechał przed przybyciem Straży Miejskiej i
    wyjaśnieniem sprawy.

  • 7. Data: 2003-06-27 06:50:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Jun 2003, Olgierd wrote:

> [...]
    >+
    >+ Ale blokade masz nie za nieplacenie lecz za parkowanie w niedozwolonym

    Ależ on ma blokadę za parkowanie w jak najbardziej dozwolonym
    miejscu, a nawet wskazanym do parkowania :) - o ile oczywiście
    dobrze zrozumiałem że założono mu blokadę bo *nie zapłacił*
    w miejscu *przeznaczonym do parkowania*.
    Jest jakiś przepis o zakładaniu blokad za niepłacenie ?
    (poważnie pytam :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-06-27 11:48:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co się orientuję, to blokady może nałożyć Policja albo Straż Miejska.
    Może jeszcze jakaś służba publiczna, ale na pewno nie przedsiębiorstwo
    parkingowe. Policja i Straż Miejska na parkingu założyć tego prawa nie mają
    i jak założą, to należy wysmarować stosową skargę. Co do firmy parkingowej,
    to się waham, czy jest to wykonanie czynności zastrzeżonej dla
    funkcjonariusza publicznego (227 kk), czy po prostu utrudnianie ruchu (art.
    90 kw).

  • 9. Data: 2003-06-27 16:24:45
    Od: "Jacek" <l...@p...onet.pl>

    > .... czy jest to wykonanie czynności zastrzeżonej dla
    > funkcjonariusza publicznego (227 kk), czy po prostu utrudnianie ruchu
    (art.
    > 90 kw).

    IMHO naruszenie własności.
    pzdr

  • 10. Data: 2003-06-27 20:17:47
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > Środek zapobiegawczy, byś nie odjechał przed przybyciem Straży Miejskiej i
    > wyjaśnieniem sprawy.

    a co tu wyjasniac? w innych wypadkach dalej od centrum laduja mandaty za
    wycieraczke i jest ok, czemu w centrum tak nie ma?

    to jest podwojne karanie jak dla mnie, tracisz przynajmniej godzine jak
    dobrze pojdzie i placisz mandat