  • 41. Data: 2002-11-28 08:37:35
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdź!!!!!
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Thu, 28 Nov 2002 08:27:20 +0000 (UTC), "Grzegorz Krzemieniecki"
    <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Czy wysłanie do kogokolwiek listu jest przyzwoleniem na udostępnianie
    > mojego adresu innym!!!!!

    Ok: codziennie na wycieraczce znajduję tonę ulotek, folderów
    reklamowych itd... Czyli co -- nie mam prawa oddać takiej przesyłki
    innej osobie, albo przekazać adresu hipermarketu znajomemu ?.
    Spam jest reklamą (najczęściej), a więc nie podlega pod korespondecję
    prywatną, a więc nie jest objęty tajemnicą.

    GL

  • 42. Data: 2002-11-28 08:40:25
    Temat: Re: Polspam. Przeczytaj i sprawdĄ!!!!!
    Od: Marcin Sochacki <w...@n...bg.univ.gda.pl>

    GL wrote:

    > Przecież te dane JUZ ZOSTAŁY OPUBLIKOWANE!!

    A Ty je powielasz bez zgody zainteresowanego.
    Zwiększasz ilość spamu jaki będzie do niego trafiał.
    Sam za to pozostajesz anonimowy.

    Nie uważasz tego za hipokryzję?

    Wanted

  • 43. Data: 2002-11-28 08:54:23
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Thu, 28 Nov 2002 09:40:25 +0100, Marcin Sochacki
    <w...@n...bg.univ.gda.pl> wrote:

    >Sam za to pozostajesz anonimowy.
    >Nie uważasz tego za hipokryzję?

    hmmm... cóż nie jestem administratorem jednego z większych serwerów
    darmowych skrzynek emailowych w kraju, więc mogę sobie pozwolić na
    anonimowość ;-). Ale itak czy inaczej sorry - dałem się trollowi
    podpuścić tą gadką o anonimowości administratorów ;-/. Na przyszłość
    będę uważał i od razu brutalnie powiem, że się nie zna, zamiast mu to
    udowadaniać ;).

    A tak przy okazji...na coś właśnie wpadłem.... wszystkie te szumnie
    reklamowane bazy mailowe, są strasznie przedawnione - wciąż spamowana
    jest moja stara skrzynka na potrzeby usenetu (adres pojawił się w może
    5-6 postach 2 lata temu !!!) - przychodzi nawet 60 maili dziennie -
    głównie z azji, podczas gdy p...@o...pl jest stosunkowo łagodnie
    traktowana -trafiły może ze 3-4 spamy w ciągu miesiąca od jej
    założenia!. czyżby harvestery odsypiały ? ;-)... Źle to świadczy o
    operatywności kochanych spamerów...czyżby oszukiwali swoich klientów,
    oferując im 'aktualną bazę adresową' ?.... hmmmm

    GL

  • 44. Data: 2002-11-28 09:11:40
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    Grzegorz Krzemieniecki wrote:
    > Czy wysłanie do kogokolwiek listu jest przyzwoleniem na udostępnianie
    > mojego adresu innym!!!!! Jeśli jesteś jednym z adminów Polspam, naruszasz
    > netykietę prezentowaną w tym projekcie.

    Po pierwsze - zastrzeżenia publikacji korespondencji dotyczą _wyłącznie_
    listów prywatnych. Oferta dostarczenia hostess (mebli z Hong-Kongu czy
    przedłużenia penisa) nie jest listem prywatnym tylko ofertą handlową.
    I to zarówno w sensie netykiety, jak i w rozumieniu ustawy o świadczeniu
    usług drogą elektroniczną.

    Po drugie - nie do kogokolwiek (liczba pojedyńcza) tylko do setek lub
    tysięcy obcych Ci, przypadkowych osób.

    Po trzecie - jedna lub kilka osób jakie zaspamowałeś, mogły podać swoje
    adresy na swojej stronie www z zastrzeżeniem, że jeśli otrzymają spam -
    to natychmiast go opublikują, więc jeśli chcesz uniknąć publikacji, to
    nie przysyłaj spamu.

    Ukłony.
    --
    Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >

  • 45. Data: 2002-11-28 09:15:12
    Od: Lukasz Kozicki <R...@n...cy>

    GL wrote:
    > Na szczęście nie wszyscy. Miałem przyjemność współpracować z
    > człowiekiem, któremu wystarczyło jedno zdanie wyjaśnienia, by pomysł
    > rozsyłania mailingów poleciał do kosza. Marka firmy liczyła się

    Myślę, że nie zaszkodziłbyś tej firmie, gdybyś podał jej nazwę
    jako dobry przykład ;-)

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki < lkozicki, at, atelier, kropka, pl >

  • 46. Data: 2002-11-28 10:26:48
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@r...pl>

    Grzegorz Krzemieniecki <s...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Napewno zapłacę jeśli będę musiał.

    A ja jestem pewien, że starasz się uniknąć kosztów reklamy, jak tylko
    możesz. Gdyby tak nie było, wybrałbyś inne medium, w który adresat *nie
    ponosi* kosztów odbioru reklamy - gazety, billboardy, telewizja, radio
    (bardzo chętnie słucham RMFM, i nie wyłączam go na czas reklam). W
    przypadku poczty elektronicznej jest niestety tak, że za odbiór płaci
    jej *adresat* - za czas na przebranie poczty, obsługę skrzynki i koszty
    ISP, którego łącze do Internetu i dyski są zapychane reklamami. Nie dziw
    się więc, że adresaci *nie chcą* przyjmować przesyłek, których nie
    zamawiali. To ich święte prawo, a Ty możesz się za przeproszeniem
    wypchać ze swoim "oburzeniem", że ktoś pomaga im odsiać niezamawianą
    korespondencję. Ja chciałbym takiej pomocy jak najwięcej, i w związku z
    tym gorąco popieram wszystkich, którzy chcą mi jej udzielić - w tym
    oczywiście Polspam!
    Powiem Ci więcej - procent ruchu (czyli obciążenie łączy i serwerów oraz
    związane z tym koszty) generowany przez niezamawiane reklamy u każdego
    większego ISP jest tak duży, że w interesie jego klientów jest jak
    najskuteczniejsze blokowanie spamu! Alternatywą jest podniesienie opłat,
    czyli obciążenie klientów kosztami obsługi przyjmowanego spamu.

    B.

  • 47. Data: 2002-11-28 12:25:22
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@s...invalid>

    In pl.news.mordplik GL <p...@o...pl> wrote:
    > Spam jest reklamą (najczęściej), a więc nie podlega pod korespondecję
    > prywatną, a więc nie jest objęty tajemnicą.
    Niezupełnie tak. Dysponentem listu jest zarówno nadawca jak i odbiorca
    listu. Jeżeli przykładowo wyślesz do mnie prywatny list (czy to email,
    czy papierowy) a ja zdecyduję się go opublikować nie będzie to naruszeniem
    litery prawa. Oczywiście istnieją tutaj pewne niuanse. Jeżeli treść
    listu przedstawia Cię w złym świetle możesz domagać się odszkodowania
    za straty moralne.
    Jeżeli publikując ten list czerpię z tego korzyści majątkowe, to popadam
    wtedy pod prawo autorskie.
    Pewnie jeszcze kilka innych przypadków by się znalazło.
    Natomiast _nie_ jest to naruszenie ustawy o ochronie tajemnicy korespondencji.

    Pozdrawiam
    Czesiu

  • 48. Data: 2002-11-28 13:57:29
    Od: GL <p...@o...pl>

    On Thu, 28 Nov 2002 12:25:22 +0000 (UTC), "Artur R. Czechowski"
    <a...@s...invalid> wrote:

> [...]
    >listu. Jeżeli przykładowo wyślesz do mnie prywatny list (czy to email,
    >czy papierowy) a ja zdecyduję się go opublikować nie będzie to naruszeniem

    Spam nie jest prywatnym listem mimo, iż wiele z nich próbuje używać
    psychologicznych sztuczek, by za takie uchodzić ->ergo-> ze spamem
    mogę zrobić co mi się żywnie podoba.

    GL

  • 49. Data: 2002-11-28 14:57:46
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    > czy podjęte antyspamowe metody działania przez serwisy zbierające adresy
    e-
    > mail osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą lub firm, są
    zgodne
    > z prawem i właściwie interpretowane???

    Ja na przyklad na VaGla.pl Prawo i Internet korzystam z PolSpamu ;) Bardzo
    mi to odpowiada.

    Piotr VaGla Waglowski | vagla [at] vagla [dot] pl | ICQ: 30733977

    VaGla.pl Prawo i Internet | http://www.vagla.pl | IRC: #wiaraa #warszawa

    Internet Society Poland, Member of the Board | http://www.isoc.org.pl

  • 50. Data: 2002-11-28 15:06:52
    Od: "Piotr 'VaGla' Waglowski" <v...@v...nospam.pl>

    "Andrzej Filip" <a...@B...pl> wrote in message
    > Piotr Sadowski wrote:
    > A może pokażesz mi artykul prawny który NAKAZUJE odbieranie poczty [a może
    > jeszcze czytanie] ?

    Jest jeden przypadek, kiedy korzystanie z narzedzi blokujacych
    korespondencje elektroniczna bedzie watpliwy (delkiatnie mowiac):

    Art. 63. Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej przewiduje, ze
    Każdy ma prawo składać petycje, wnioski i skargi w interesie publicznym,
    własnym lub innej osoby za jej zgodą do organów władzy publicznej oraz do
    organizacji i instytucji społecznych w związku z wykonywanymi przez nie
    zadaniami zleconymi z zakresu administracji publicznej. Tryb rozpatrywania
    petycji, wniosków i skarg określa ustawa.

    Petycje takie mozna skladac za pomoca elektronicznych srodkow komunikacji,
    zatem organy o ktorych mowa w cytowanym przepisie nie moga stosowac narzedzi
    blokujacych taka korespondencje.. Ostatnio dyskutuje sie tem problem na
    przykladzie Federalnej Komisji Handlu USA...

    Ale co do zasady - spam jest zly ;)