  • 51. Data: 2003-12-29 13:02:14
    Temat: Re: Polska krajem bezprawia
    Od: "SomebodyElse" <m...@p...onet.pl>

    > społeczeństwie.
    > Taka policja jakie społeczeństwo.

    Do czego byłaby potrzebna policja w społeczeństwie idealnym?

    SomebodyElse

  • 52. Data: 2003-12-29 13:09:00
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "SomebodyElse" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Do czego byłaby potrzebna policja w społeczeństwie idealnym?

    Dla zachowania "niebiańskiego spokoju" ;))))

    Pozdr
    Leszek

  • 53. Data: 2003-12-29 17:36:55
    Od: "El-Viz" <e...@k...chip.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    .

    > jesli autorytaryzm tylko do tych przykladow zamykacie to EOT... szkoda
    slow

    Oto regółka z encyklopedii PWN:

    AUTORYTARYZM [łac.], antydemokr. system rządów, w którym władza jest
    sprawowana przez armię, aparat biurokratyczny lub partię polit., zwykle po
    dokonanym zamachu stanu.

    NIEODPARCIE kojarzy mi się to ze Stallinem i Hitlerem. Tobie chodziło pewnie
    o władzę której większość dzierży w swoich rękach pojedyńczy człowiek, na
    zasadach-jednak-demokracji. Coś podobnego funkcjonuje w USA (lepiej) i w
    Rosji (gorzej), ale nawet tam istnieje kontrola innych organów nad ową
    jednostką.

    --
    El-Viz

  • 54. Data: 2003-12-29 17:48:00
    Od: "El-Viz" <e...@k...chip.pl>

    wiadomości news:bsn9ie$mkb$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Dlaczego??? To MÓJ dom.

    Ah, więc skoro to twój dom to można tam robić wszystko co się chce i policja
    nie ma prawa interweniować bez nakazu, nawet wtedy gdy w kuchni będzie
    leżało 10 trupów, a sąsiad słyszał ich wrzaski kiedy jeszcze żyli, bo to
    TWÓJ dom, tak? To że coś jest twoje nie oznacza, że możesz z tym robić co
    chcesz.
    Przykład? Genitalia są twoje (masz je od urodzenia :) , ale mimo to nie
    możesz się z nimi obnosić wszem i wobec, bo takie coś jest karalne i nazywa
    się bodajże ekshibicjonizm...

    --
    El-Viz

  • 55. Data: 2003-12-29 17:53:31
    Od: "El-Viz" <e...@k...chip.pl>

    > Nikt by nie był zadowolony, ale spróbujmy nieco odwrócic sytuację. Masz z
    > pewnym osobnikiem na pieńku więc co robisz? Stajesz pod jego domem,
    wzywasz
    > policję, po czym stwierdzasz ze osobnik wyglądajacy tak i tak (opisujesz
    > tego typa) wszedł do swojego lokalu z Twoim swiezo kradzionym portfelem.
    > Policjanci zatem robia mu kocioł, wywracaja chałupe do góry nogami
    > oczywiscie nie znajdujac zadnego portfela i nie majac nakazu.
    > Myslisz ze jakikolwiek policjant potem posprząta po sobie albo chociazby
    > przeprosi?

    Przeprosić może, acz nie musi. Posprzątać może jakaś wynajęta do tego firma,
    a kosztami obciążamy oszczercę który rzucił niesłusznie oskarżenie o
    kradzieży portfela. Proste?

    --
    El-Viz

  • 56. Data: 2003-12-29 18:04:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marzenna Kielan" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    człowieka
    > życia. Osobiście pewnie strzeliłabym najpierw w powietrze a potem
    starała
    > się mierzyć tak, aby człowieka nie zabić. Ale jak sobie powiedzieliśmy
    jest
    > noc, ja jestem zrozpaczona, bo oto znika w przepastnym worze co najmniej
    > kilka lat mojej pracy - mam pozwolić, żeby złodziej uciekł? Chyba
    żartujesz.
    > Nie będę czekać aż się oddali. Nie będę czekać, aż zacznie iść w moją
    > stronę. Jeśli po usłyszeniu strzału ostrzegawczego nie zatrzyma się, nie

    No i właśnie w tym miejscu zaczną się Twoje kłopoty. Być może masz rację.
    Nie czuję się władny przekonywać Cię, ze nie masz, bo akurat osobiście
    jestem tego samego zdania. Z tym, że ustawodawca był uprzejmy być innego
    zdania i chwilowo na to nic poradzić nie można. Jak strzelisz do
    uciekającego, to będzie to przekroczenie granic obrony koniecznej.

  • 57. Data: 2003-12-29 18:12:33
    Od: Sztoker <o...@o...XXX.pl>

    On Mon, 29 Dec 2003 18:48:00 +0100, El-Viz wrote:

> [...]
    >nie ma prawa interweniować bez nakazu, nawet wtedy gdy w kuchni będzie
    >leżało 10 trupów, a sąsiad słyszał ich wrzaski kiedy jeszcze żyli, bo to

    Gdyby się okazało, że zacząłeś np. odstawiać Dahmera, nikt by do
    policjantów nie miał pretensji za złamanie przepisów. Natomiast przy
    obecnych regulacjach byle gliniarz może ci w imię "paragrafu 22" wleźć
    na chatę, zrobic kipisz, postraszyć itd. Wierz mi, znam tę instytucję
    bardzo dobrze i wiem, jak takie akcje wygladaja.

> [...]
    >możesz się z nimi obnosić wszem i wobec, bo takie coś jest karalne i nazywa

    Świetny przykład i proponuję jeszcze lepszy: kupujesz siekierę, jest
    zatem twoja, co jednakże nie oznacza, że możesz nią walić przechodniów
    po łbie. Naprawdę nie widzisz różnicy miedzy zamachem na cudzą
    nietykalność, a prawem do prywatności? Czyli podstawowego wyznacznika
    ludzkiej wolności?

    Sztoker

  • 58. Data: 2003-12-29 18:50:19
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Van Tommy wrote:

    > A skąd takie dane? Bo wówczas gazety o tym nie pisały, a dzisiaj
    > piszą? A co wtedy mogły pisać?
    > T.

    Ja te czasy pamietam. I to bardzo dobrze, Wtedy w ogole wiele legend
    krazylo. A ile z nich bylo prawda? Slyszalem, ile to ludzi mialo klopoty, bo
    przy wyborach wchodzili za kotary (zekomo zeby skreslac dzialaczy PZPR. A
    przeciez na liscie wyborczej byli WYLACZNIE ci dzialacze, wiec kogo mieli
    "przepuszczac"?) Moj ojciec zawsze wchodzil za te kotary i jakos nigdy nie
    mial klopotow. Ale to juz inna sprawa.
    Ale przyznasz, ze wtedy mogles sobie wyjsc wieczorkiem na spacer i nie bales
    sie, ze dostaniesz bejsbolem w leb.
    A teraz? Teraz jak cie napadna, to nie wiadomo, czy sie bronic. Jak sie nie
    bedziesz bronil to cie pobija i okradna. A jak bedziesz sie bronil, to
    policja wspolnie z sadem cie zalatwi. I to miedzy innymi jest bandyctwo.
    Kiedys jak policjant chociaz by ci naublizal - poszedles do jakiegos
    politruka (wiesz chociaz co to bylo?:) i gliniarz mial od razu goraco. A
    teraz? Wpadaja w nocy nie do tego mieszkania, gdzie trzeba, leja wszystkich
    dookola, okaleczaja niewinnych ludzi, i co? I nic.
    Przelozeni kwituja sprawe, ze akcja byla prawidlowa i koniec sprawy.

  • 59. Data: 2003-12-29 18:50:59
    Od: "Ajgor" <ajgor@bez_spamu.go2.pl>

    Lookasik wrote:

    > autorytaryzm jest najlepszym systemem

    KAZDY system jest totalitarny. Tylko rzadzi inny czynnik. Ale ludzie i tak
    sa zniewoleni.

  • 60. Data: 2003-12-29 18:52:48
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Użytkownik "El-Viz" <e...@k...chip.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nawet wtedy gdy w kuchni będzie leżało 10 trupów,
    > a sąsiad słyszał ich wrzaski kiedy jeszcze żyli, bo to

    Może po twoim domu walają się trupy, ale po moim nie.