  • 1. Data: 2008-06-30 19:18:00
    Temat: "duplikat" paragonu fiskalnego
    Od: "kasia" <k...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    zwracam sie o pomoc do mądrzejszych - pracuje w handlu, pierwszy raz
    spotykam sie z sytuacja kiedy ktoś żąda ode mnie duplikatu paragonu
    fiskalnego. ianowice przyszedł pan i chce, aby wydać mu drugi paragon
    fiskalny, bo poprzedni zgubił. CO więcej, Pan nie zgłasza w chwili obecnej
    absolutnie żadnych roszczeń - towar zakupiony przez niego jest jak
    najbardziej w porzadku, pan chce jakby zabezpieczyc sie na przyszlośc. Na
    odpowiedz, ze nie da sie wystawić duplikatu paragony - reaguje wrzaskiem,
    tweirdzac, że on ma takie prawo. I tutaj pytanie - czy istnieje jakas
    podstawa prawna, która nakazywałaby sprzedawcy wydać duplikat paragonu
    klientowi, który po prostu chce duplikat, nie zgłaszając przy tym żadnych
    pretensji do zakupionego towaru? Jeśli tak, to bardzo proszę o podanie
    właściwych przepisów.

    z góry dziękuje :)
    pozdrawiam
    Kasia

  • 2. Data: 2008-06-30 19:47:56
    Temat: Re: "duplikat" paragonu fiskalnego
    Od: Cubus <c...@n...pl>

    kasia pisze:

    > zwracam sie o pomoc do mądrzejszych - pracuje w handlu, pierwszy raz
    > spotykam sie z sytuacja kiedy ktoś żąda ode mnie duplikatu paragonu
    > fiskalnego. ianowice przyszedł pan i chce, aby wydać mu drugi paragon

    Na zdrowy rozum nie ma takiej opcji. Na paragonie nie ma informacji
    pozwalajacych zidentyfikowac wlasciciela. Musialby udowodnic,
    ze faktycznie kupil ten towar, co na pewno nie bedzie latwe.

> [...]
    > odpowiedz, ze nie da sie wystawić duplikatu paragony - reaguje wrzaskiem,

    Niech poda stosowny przepis skoro tak twierdzi.
    Jak sie nie uspokoi to wezwij ochrone.
    Na przyszlosc zaproponuj mu aby bral fakture.
    Zawsze ma do tego prawo, a nie bedzie problemow
    w razie zagubienia.

    --
    oo0O0oo00oo.................oo0O0oo00Ooo
    ID: 7JLTTMQN ---------------------------

  • 3. Data: 2008-06-30 19:52:14
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > sie z sytuacja kiedy ktoś żąda ode mnie duplikatu paragonu fiskalnego.
    > ianowice przyszedł pan i chce, aby wydać mu drugi paragon fiskalny, bo

    Powiedz mu, żeby zapłacił Ci ponownie kwotę podanana tym paragonie i wystawisz
    mu duplikat :)

    Nie ma podstaw prawnych do takich żądań. Również kasy fiskalne/drukarki fiskalne
    nie mają takiej opcji. Możesz śmiało kazać mu spadać na drzewo. Jak gubi
    paragony, to niech w przyszłości bierze faktury.

  • 4. Data: 2008-06-30 20:24:35
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Cubus" <c...@n...pl> napisał

    > Na przyszlosc zaproponuj mu aby bral fakture.
    > Zawsze ma do tego prawo, a nie bedzie problemow
    > w razie zagubienia.

    Nie będzie problemów? Klient, owszem, ma prawo żądać duplikatu
    faktury, ale powinien chyba powiedzieć duplikatu *której* faktury
    żąda, czyli podać jej numer. Będzie w stanie?
    Bo czy sprzedawca ma obowiązek kopać w swoim archiwum w celu
    odnalezienia danej faktury?

  • 5. Data: 2008-06-30 20:47:58
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kasia" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam serdecznie,
    >
    > zwracam sie o pomoc do mądrzejszych - pracuje w handlu, pierwszy raz
    > spotykam sie z sytuacja kiedy ktoś żąda ode mnie duplikatu paragonu
    > fiskalnego.

    Jak juz ci napisano - nie istnieje cos takiego jak duplikat paragonu
    fiskalnego. Nie ma ani podstawy prawnej ani mozliwosci technicznej. Paragon
    zapisuje się jednorazowo na 2 kopiach i w pamieci fiskalnej kasy, ale nie
    jest z tamtej pamieci mozliwy do wydobycia (poza sluzbami fiskalnymi). Jesli
    ktos zgubil paragon, to jest jego strata. 2 Kopia paragonu musi zostac u
    wystawcy paragonu.

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 6. Data: 2008-06-30 21:04:48
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Le5zek" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ktos zgubil paragon, to jest jego strata. 2 Kopia paragonu musi zostac u
    > wystawcy paragonu.

    no ale można skopiować kopie takiemu uparciuchowi

  • 7. Data: 2008-06-30 21:10:13
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał

    > no ale można skopiować kopie takiemu uparciuchowi

    Po pierwsze nie byłby to duplikat paragonu a kopia tasiemki
    kontrolnej. Po drugie na jakiej podstawie wydać *temu* klientowi
    kopię *tego* paragonu? Na tej zasadzie każdy mógłby pozyskać
    "dowód sprzedaży" rzeczy której faktycznie nie kupił.
    Po trzecie znalezienie odpowiedniego fragmentu odpowiedniej rolki
    to może być dość czasochłonne zadanie, w imię czego pracownik
    sklepu ma je podejmować?

  • 8. Data: 2008-06-30 21:22:08
    Od: "Loko" <l...@l...pl>

    > no ale można skopiować kopie takiemu uparciuchowi

    W jaki sposób?
    --
    Loko

  • 9. Data: 2008-06-30 21:22:40
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > Po trzecie znalezienie odpowiedniego fragmentu odpowiedniej rolki
    > to może być dość czasochłonne zadanie, w imię czego pracownik
    > sklepu ma je podejmować?

    bo czasami lepiej mieć święty spokój niż donos furiata do US, że nie dostał
    paragonu...

  • 10. Data: 2008-06-30 22:09:22
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Loko" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > W jaki sposób?
    poszukać odpowiedniej rolki, odszukać na niej paragon klienta i skopiować