  • 161. Data: 2006-01-17 16:52:13
    Temat: Re: Policjant i zameldowanie - noz sie otwiera w kieszeni
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@N...pl> napisał w wiadomości
    news:dqh29e$1b6$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > A naprawdę jest tak, że takie podejrzenie może się okazać uzasadnione, albo
    > nieuzasadnione. Tylko Ty upierasz się, że będzie uzasadnione.

    Bo "okazanie się" nieuzasadnionego podejrzenia to inaczej stwierdzenie faktu.
    Bez możliwości potwierdzenia jest uzasadnionym podejrzeniem.

    Czyli jednak ngdzie nie pisałem, że zameldowanie oznacza prawa do pobytu w
    mieszkaniu a tylko umiejący czytać inaczej mi to próbowali wpierać.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 162. Data: 2006-01-17 16:53:45
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Pav" <n...@z...pl> napisał w wiadomości

    > o teraz nagle widzisz różnice,

    Kiedy nie widziałem?

    > Mam pytanie do Ciebie:po co w ogóle się wypowiadasz na tej grupie skoro nie
    > masz zielonego pojęcia o prawie?

    Zadaj sobie to pytanie. Ale przedtem naucz się czytać ze zrozumieniem. Bo ta
    dyscyplina u ciebie leży i kwiczy;))

  • 163. Data: 2006-01-17 16:56:36
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie każde działanie bezprawne jest od razu przestępstwem lub wykroczeniem ;)

    Jak widać, żaden ze znawców prawa-grupowiczów nie potrafi jasno odpowiedzieć na
    jakże jasno sformułowane pytanie" czy niewpuszczenie osoby zameldowanej i
    mającej prawo do pobytu w mieszkaniu jest wykroczeniem czy przestępstwem".
    Żałosne:(

  • 164. Data: 2006-01-17 18:33:53
    Od: Pav <n...@z...pl>

    Leszek napisał(a):

> [...]
    >
    > Zadaj sobie to pytanie. Ale przedtem naucz się czytać ze zrozumieniem.
    > Bo ta dyscyplina u ciebie leży i kwiczy;))

    Tak sie zastanawiam czy u Ciebie w ogóle dyscyplina czytania jest w
    jakikolwiek sposób wykształcona, bo w to że cokolwiek rozumiesz z tej
    dyskusji już dawno przestałem wierzyć.EOT.

  • 165. Data: 2006-01-17 18:49:40
    Od: Dredd<...@...pl>

> [...]
    > mającej prawo do pobytu w mieszkaniu jest wykroczeniem czy przestępstwem".

    A o jakim sposobie "niewpuszczania" mówimy?
    Np. w ten sposób, że nie otwierasz drzwi mimo pukania, czy może np. w ten
    sposób, że przemocą wypychasz poza próg osobę, która próbuje wejść? A może
    jeszcze inaczej/ Szczegóły mogą być tu bardzo istotne.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 166. Data: 2006-01-18 14:55:16
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Tak sie zastanawiam czy u Ciebie w ogóle dyscyplina czytania jest w
    > jakikolwiek sposób wykształcona, bo w to że cokolwiek rozumiesz z tej dyskusji
    > już dawno przestałem wierzyć.EOT.

    No i argumenty poooszły;))Dorośnij.

    Pzdr
    Leszek

  • 167. Data: 2006-01-18 14:58:54
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > A o jakim sposobie "niewpuszczania" mówimy?

    Przejrzałeś wątek??
    Przychodzisz wieczorem do domu a tu klucze nie pasują (żona z kochankiem
    zmieniła zamki) no a na Twoje pukanie i proszenie o otwarcie słyszysz zza drzwi
    "sp....aj".
    Wystarczająco jasno?
    W dodatku jest na dworze -15 stopni a ty masz tylko dowód i brak pieniążków przy
    sobie.
    To jak? Przestępstwo, wykroczenie czy nic nie popełnia Twoja żona?

  • 168. Data: 2006-01-18 18:08:13
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Przejrzałeś wątek??

    Przejrzałem, ale wolę zapytać, bo miewasz skłonność do modyfikowania stanów
    faktycznych dyskutowanych wcześniej w wątku.

    > na Twoje pukanie i proszenie o otwarcie słyszysz zza drzwi
    > "sp....aj".

    To teraz ja sobie pomodyfikuję ;)

    1) Jeśli uznasz klatkę schodową za miejsce publiczne, to można zastanowić się nad
    wykroczeniem z art. 141 k.w.

    2) Jeśli jest noc, a ona krzyczy na tyle głośno że budzi sąsiada to jeszcze art. 51
    k.w. wchodzi w paradę.

    No ale Tobie nie o to chodzi.

    > W dodatku jest na dworze -15 stopni

    Dobrze że na dworze a nie na klatce schodowej. Narażenie na bezpośrednie
    niebezpieczeństwo zamarznięcia czy ciężkiego uszkodzenia ciała możemy więc
    odłożyć na bok.

    > To jak? Przestępstwo, wykroczenie czy nic nie popełnia Twoja żona?

    Żadne wykroczenie w zakresie samego nie wpuszczenia nie przychodzi mi do głowy.
    W pewnych okolicznościach można by było rozważac art. 107 k.w. ale tu byłoby to
    raczej naciągane.

    Przestępstwo też nie wchodzi w grę - przynajmniej w tym stanie faktycznym, jaki
    opisałeś.
    W grę mógłby wchodzić np. art. 191 § 1 k.k., ale tylko i wyłącznie wówczas gdyby
    żona stosowała wobec męża przemoc wyganiając go z mieszkania lub groźbę
    bezprawną (tu takie okoliczności nie zachodzą).

    Tak więc samo nie wpuszczenie do środka pukającej osoby uprawnionej do
    mieszkania w danym miejscu nie jest wg mnie ani przestępstwem ani wykroczeniem.

    Jest natomiast zachowaniem bezprawnym i może być podstawą roszczeń na
    gruncie prawa cywilnego. W określonych w kodeksie cywilnym okolicznościach daje
    to też prawo uprawnionemu (stojącemu na klatce) do zastosowania smopomocy w
    celu odzyskania posiadania mieszkania (było już o tym mowa wcześniej).

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 169. Data: 2006-01-18 18:18:57
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Tak więc samo nie wpuszczenie do środka pukającej osoby uprawnionej do
    > mieszkania w danym miejscu nie jest wg mnie ani przestępstwem ani
    > wykroczeniem.

    Przynajmniej jasno.

> [...]
    > celu odzyskania posiadania mieszkania (było już o tym mowa wcześniej).

    Ale też jak było mówione wcześniej-drzwi są zbyt solidne jak na Twoje siły.
    Jak rozumiem, idziesz z powrotem do mamusi mieszkać;) (no bo na hotel pieniędzy
    nie masz).
    Fajne prawo mamy.

  • 170. Data: 2006-01-18 20:15:29
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Jak rozumiem, idziesz z powrotem do mamusi mieszkać;) (no bo na hotel
    > pieniędzy nie masz).

    Do mamusi, do kolegi, do kochanki etc. A jak za pieniądze to - w ostatecznym
    rozrachunku - na koszt żony.

    A jeśli zechcesz wezwać policję, to policjanci - o ile będą wystarczająco
    zorientowani - mogą co najwyżej wykazać dobrą wolę i oprócz skierowania Cię na
    drogę cywilną, mogą posłużyć jako mediatorzy, próbując np. uświadomić osobie w
    mieszkaniu, że naraża się na odpowiedzialność odszkodowawczą. Być może
    mediacja byłaby skuteczna. Być może nie.

    > Fajne prawo mamy.

    Moim zdaniem nie ma powodu by wprowadzać nowe przestępstwa do kodeksu
    karnego czy kodeksu wykroczeń na potrzeby oamwianego tu kazusu.
    Inna rzecz, że Sądy cywilne powinny znacznie szybciej rozpoznawać spory, ale to
    już temat na osobną dyskusję.

    Na marginesie dodam, że kodeks karny z 1969 roku - o ile mnie pamięć nie myli -
    miał inaczej sformułowane znamiona przestępstwa zmuszania do określonego
    zachowania (odpowiednik dzisiejszego art. 191 k.k. z 1997 r.). Wg starego
    kodeksu zmuszać mozna było także działając poprzez rzecz (np. poprzez
    zamknięcie drzwi). Przed 1 września 1998 r. możnaby więc było żonie postawić
    zarzut z k.k.
    PiS obiecuje obecnie reaktywację co najmniej kilku rozwiązań znanych ze "starego
    systemu", więc może zwolennicy penalizacji zachowań żon nie wpuszczających do
    domu pukających mężów, powinni sami zapukać do biur poselskich i senatorskich.
    Może zostaną wpuszczeni i wysłuchani ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info