  • 101. Data: 2007-05-15 19:05:21
    Temat: Re: Policja zabiera komputer - brak rejestru plikow - co dalej?
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Kapsel <k...@p...onet.pl> writes:

    > Problem jest innego typu.

    Problem jest tego typu, że w naszym kraju i w UE producentów
    oprogramowania traktuje się tak, jak się traktuje.

  • 102. Data: 2007-05-15 19:09:52
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    "chiroproktolog" <c...@o...eu> writes:

    > Bez jaj... faktura nie jest dowodem na legalność oprogramowania :)

    Kiedyś podobno policji wystarczała sama naklejka.

  • 103. Data: 2007-05-15 19:14:47
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    > Bez jaj... faktura nie jest dowodem na legalność oprogramowania :)

    Podobno kiedyś policji wystarczała sama naklejka. A teraz się
    zastanawiam, czy nie wydrukować sobie licencji na wszystkie
    programy, których używam i nie trzymać ich w osobnym folderze
    na wypadek kontroli.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 104. Data: 2007-05-15 19:33:27
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Michał <n...@n...pl> writes:

    [...]

    > A tak na marginesie dziś czytałem właśnie _kolejną_ opinię tego
    > samego biegłego, który wije się jak piskorz byleby nie odpowiedzieć
    > na zadane pytania. Pieprzy (w opinii dot. prawa karnego) trzy po
    > trzy o licencjach i jej złamaniu, jak tylko może to omija pytania
    > i wciska własne poglądy pomieszane z terminami prawa cywilnego
    > i karnego.

    To jest trudna problematyka, zwłaszcza, że wiele licencji na
    oprogramowanie jest napisana w języku obcym, a same umowy licencyjne
    mają charakter międzynarodowy.

    --
    http://www.piotr.dembiński.prv.pl

  • 105. Data: 2007-05-15 20:24:01
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 15 maja 2007 01:39
    (autor Jasko Bartnik
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <op.tscbzti8rgp2nr@sempron>):

    A to jest całkiem inna bajka....

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    Jeśli chcesz się dowiedzieć jak nieskutecznie spamować,
    napisz tu: s...@s...net.pl lub t...@...pl

  • 106. Data: 2007-05-15 20:25:45
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 15 maja 2007 00:42
    (autor Paweł Piskorz
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f2aolj$7ed$1@news.onet.pl>):

    > Gdyby Arek nie ukradł i nie kupił (z braku kasy), nie miałby interesu
    > lub użyłby konkurencyjnego, tańszego odpowiednika.

    No trudno.... Jakby nie kupił Kangura to by może kupił Żuka...
    Takie życie...

    > Sam widzisz, że takie gdybanie do niczego nie prowadzi.

    A do czego prowadzi odwrotne? Że każdy kradnie?

  • 107. Data: 2007-05-15 22:14:23
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Michał <n...@n...pl> writes:

    [...]

    > Na grupie było sporo przykładów, choćby oskarżenie o naruszenie praw
    > GNU Free Source Foundation.

    Najpierw psioczysz na biegłych, którzy się nie znają, a teraz sam
    walnąłeś taki lapsus.

  • 108. Data: 2007-05-15 22:16:25
    Od: p...@g...pl (Piotr Dembiński)

    Sowiecki Agent <p...@t...gazeta
    .pl> writes:

    > nie chce byc nie tego, ale taki jeden tu na grupie przebywa, mowi
    > ze u niego praktyka jest taka, ze skoro ktos posiada chocby winrara
    > 'przedawnionego' (shareware) to juz moze odpowiedziec, na zasadzie
    > odpowiedzialnosci za zaniechanie dzialania.

    Na pewno jest to złamanie umowy licencyjnej.

  • 109. Data: 2007-05-15 23:40:49
    Od: Michał <n...@n...pl>

    Piotr Dembiński napisał(a):
    > Najpierw psioczysz na biegłych, którzy się nie znają, a teraz sam
    > walnąłeś taki lapsus.

    Czy możesz rozwinąć myśl?
    Czy wiesz o jakim _dokładnie_ akcie oskarżenia piszę?

    Akt oskarżenia dotyczył dokładnie GNU GPL FSF Inc. co jest już w ogóle
    bzdurą, bo taki podmiot nie istnieje a jest to tylko zlepek nazw
    licencji i spółki.

    --
    pzdr

  • 110. Data: 2007-05-16 08:46:10
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Allegro, Warszawska Gielda Komputerowa. Nowy to on nie bedzie ale do
    > internetu i edycji tekstow wystarcza. Szczegolnie na gieldzie teraz maja
    > fajne zestawy - PIII-800MHz, 256MB ramu chyba i 80zl.

    win 98 mzoesz kupic za grose na allegro

    > Dokladnie.

    przeciez tam nie ma pakietu office, z office sa tylko access, visio,
    project (ja pakiet office rozumiem przede wszystkim word, excel itd :) )

    > Ok, tylko nie wiem jak mozna wycenic straty spowodowane nielegalnym
    > sciagnieciem programu z sieci. Na pewno nie jest to rownowartosc ceny
    > produktu (Borland nawet za 10-letni program nalicza wg najnowszej
    > wersji). Cene ta nalezy pomniejszyc o odsetek ludzi, ktorzy zrezygnowali
    > z danego programu na rzecz darmowego oprogramowania oraz tych, ktorzy
    > calkowicie z niego zrezygnowali.

    ale producenta h. powinien obchodzic czy ktos zrezygnowal czy nie, jak
    chcial wyprobowac to wystraczylo sciagnac legalnego triala, to ze komus
    sie odwidzialo, nie czyni faktu ze zajscie nie mialo miejsca, 'ukradl'
    stalo sie i teraz trzeba za to zaplacic. Rownie dobrze moze mu sie
    znudzic korzystanei z legalnie uzyskanego oprogramowania.

    > Przykladowe obliczenia (to tylko moje niby-propozycje): MS Office
    > kosztuje 1000zl. Sama licencja (bez nosnika) kosztuje 900zl (dla
    > latwiejszego liczenia). 15% potencjalnych uzytkownikow wolalo uzywac
    > darmowego OpenOffice. 5% zrezygnowalo calkowicie. 60% postanowilo
    > "spiracic". Pozostale 20% kupi produkt MS.
    > Odrzucajac "rozmyslonych" zostanie nam: 1/3 kupi, 2/3 spiraci. I teraz
    > robimy mnozenie 2/3 * 900 = 600zl. Co daje takie rozwiazanie? Im wiecej
    > piratow, tym wyzsze straty na jednym piracie.
    >
    > Znajac zycie, MS policzylby straty na jednym spiraceniu - 1000zl.

    jako potencjalnego uzytkownika mam na mysli osobe ktora juz sciagnela
    lewy konkretny program a nie osobe ktora wybrala z pakietow pakiet
    darmowy, ta osoba ne jest potencjalnymuzytkownikiem programu x. A wiec
    nie moze byc mowy o utracie potencjalnego zysku.

    P.

    --
    "W dniu radosnym zmartwychwstania niechaj układ Cię osłania. Niech Cię
    czeka samo dobro, niech los strzeże Cię przed Ziobrą, niech Cię CBA nie