  • 21. Data: 2006-11-27 17:08:33
    Temat: Re: Pogryziony pies na swojej posesji, w aspekcie karnym i cywilnym (długie)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "stern" <s...@0...pl> napisał w wiadomości
    news:ekbbrd$fa7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > "nie dające się rozstrzygnąć" a nie "wszelkie"

    A znasz jakieś dające sie rozstrzygnąć niejasności :-)

  • 22. Data: 2006-11-30 18:12:49
    Od: stern <s...@0...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > A znasz jakieś dające sie rozstrzygnąć niejasności :-)

    ,,Nie można zasadnie stawiać zarzutu obrazy art. 5 § 2 KPK, podnosząc
    wątpliwości samej strony, co do treści ustaleń faktycznych lub co do
    sposobu interpretacji prawa. Dla oceny, czy nie został naruszony nakaz
    in dubio pro reo nie są bowiem miarodajne tego rodzaju wątpliwości,
    zgłaszane przez stronę, ale jedynie to, czy orzekający w sprawie sąd
    rzeczywiście powziął wątpliwości co do treści ustaleń faktycznych lub
    wykładni prawa i wobec braku możliwości ich usunięcia rozstrzygnął je na
    niekorzyść oskarżonego, względnie to, czy w świetle realiów konkretnej
    sprawy wątpliwości takie powinien był powziąć." (Postanowienie SN z
    11.03.2005 KK 319/04).

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911

  • 23. Data: 2006-11-30 23:06:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > niekorzyść oskarżonego, względnie to, czy w świetle realiów konkretnej
    > sprawy wątpliwości takie powinien był powziąć." (Postanowienie SN z

    Przeczytałem trzy razy. jest późno i może z tego powodu, ale nijakiego związku z
    moim pytaniem tego cytatu dopatrzyć się nie umiem. Możesz mi podpowiedzieć, co
    ten cytat miał wyjaśnić?