  • 1. Data: 2006-11-25 17:07:38
    Temat: Emigracja a DO, PJ, NIP
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Sytuacja hipotetyczna:

    Obywatel polski zaprzestaje zamieszkiwania na terenie RP. Posiada on
    dowód osobisty i prawo jazdy z wpisanym ostatnim adresem na terenie RP.
    Parę lat temu opłacał polski PIT, już nie podlega obowiązkowi. Ostatni
    rozliczony PIT jeszcze się nie przedawnił.

    Problem:

    Jak najmniejszym wysiłkiem (mierzonym w liczbie wizyt w urzędach oraz
    oddanych zdjęć i złotówek) łatwiej załatwić sprawę dezaktualizacji
    adresu w DO, PJ i NIP-3?

    Koncepcja:

    Wymeldować się.

    DO: przed zmianą adresu poinformować organ: "utraciłem DO w drodze
    osobistego pocięcia go nożyczkami na kawałki i wrzuceniu go do kosza".
    Dla ustalenia uwagi przyjmijmy, że jest to prawdziwa informacja.
    Obowiązek z art. 42 ueldo spełniony, po zmianie adresu brak jednej z
    przesłanek do zastosowania art. 40 ueldo ("posiadacz dowodu
    osobistego"), brak obowiązku wystąpienia o nowy DO z art. 36 ueldo
    ("zamieszkała w Rzeczypospolitej Polskiej").

    PJ: Art. 98 ust. 1 pord nakłada obowiązek poinformowania starosty o
    zmianie adresu. Złożyć taką informację. PJ zatrzymać, obowiązku
    wystąpienia o wymianę w ustawie brak. Dotychczas posiadane PJ nadal
    bezterminowo upoważania do kierowania pojazdami.

    NIP-3: Art. 9 ust. 1 ustawy o zasadach ewidencji i identyfikacji
    podatników i płatników: "Podatnicy mają obowiązek aktualizowania danych
    objętych zgłoszeniem identyfikacyjnym". Osoba o której mowa przestała
    być podatnikiem, więc nie dotyczy jej ten obowiązek. Nic nie robić.

    Czy dobrze kombinuję, że powyższe w sposób zgodny z prawem wyczerpuje
    obowiązki związane z dezaktualizacją adresu w DO i PJ? Czy przegapiłem
    coś ważnego w przepisach? Czy jest jakaś ukryta korzyść z poinformowania
    urzędu skarbowego o tym, że pod dotychczasowym adresem już byłego
    podatnika nie zastanie?

    -------------------+
    -------------------+

  • 2. Data: 2006-11-25 17:19:53
    Temat: Re: Emigracja a DO, PJ, NIP
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> wrote in message

    > Koncepcja:
    >
    > Wymeldować się.

    No należało. Najpóźniej w dniu wyjazdu.

    > DO: przed zmianą adresu poinformować organ: "utraciłem DO w drodze
    > osobistego pocięcia go nożyczkami na kawałki i wrzuceniu go do kosza".

    Chcesz iść siedzieć?

  • 3. Data: 2006-11-25 17:23:47
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    witek wrote:

    > Chcesz iść siedzieć?

    Za co niby?

    -------------------+
    -------------------+

  • 4. Data: 2006-11-25 17:36:26
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Za co niby?

    Za zniszczenie dokumentu ??

    Pozdrawiam Przemek

  • 5. Data: 2006-11-25 17:37:10
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl> napisał w
    wiadomości news:ek9uui$l28$1@choszczno.cho.vectranet.pl...

    > Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Za zniszczenie dokumentu ??

    Za który zresztą sam własnymi pieniędzmi zapłaciłeś...

    POzdrawiam Przemek

  • 6. Data: 2006-11-25 17:41:02
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Za zniszczenie dokumentu ??

    Chodzi o 276kk? Brak znamion. Posiadacz DO ma wyłączne prawo nim
    rozporządzać.

    -------------------+
    -------------------+

  • 7. Data: 2006-11-25 17:42:58
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Przemek Lipski wrote:

    > Za który zresztą sam własnymi pieniędzmi zapłaciłeś...

    A to jakie ma znaczenie?

    -------------------+
    -------------------+

  • 8. Data: 2006-11-25 18:21:26
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Paweł Sakowski napisał(a):
    > Chodzi o 276kk? Brak znamion. Posiadacz DO ma wyłączne prawo nim
    > rozporządzać.

    jesteś pewien?

    KG

  • 9. Data: 2006-11-25 21:21:54
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Paweł Sakowski wrote:
    > DO: przed zmianą adresu poinformować organ: "utraciłem DO w drodze
    > osobistego pocięcia go nożyczkami na kawałki i wrzuceniu go do kosza".

    Mała modyfikacja koncepcji dla tych, którzy sugerują że to zabronione:
    zniszczenie DO nastąpiło za granicą, w jakimś kraju w którym wolno
    niszczyć własne dowody tożsamości. Czy po tej modyfikacji są jeszcze
    jakieś przeciwskazania żeby w ten sposób załatwić kwestię adresu w DO?

    -------------------+

  • 10. Data: 2006-11-25 23:30:38
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

> [...]
    > niszczyć własne dowody tożsamości. Czy po tej modyfikacji są jeszcze
    > jakieś przeciwskazania żeby w ten sposób załatwić kwestię adresu w DO?

    Ale jesteś obywatelem RP i zniszczyłeś dokument wydany przez Twój kraj.
    Rozumując Twym sposobem, to jak wyjedziesz z żoną do kraju, gdzie wolno
    zabijac żony i wrocisz już bez niej mówiąc, że tam było wolno ją zabic i
    wszystko będzie OK i nie wolno Ci nic zrobic.

    Pozdrawiam Przemek