  • 1. Data: 2004-02-23 19:21:53
    Temat: Podwójne ubezpieczenie...
    Od: "rork" <d...@T...pl>

    Witam,
    Sytuacja przedstawia sie tak: na ubezpieczonej (OC) posesji zostal
    uszkodzony z przyczyn losowych samochod. Samochod ten ma tez AC - w innej
    firmie. Czy w takim przypadku mozna sie starac o odszkodowanie z dwoch
    zrodel, jako ze placone byly dwie skladki ?
    pozdrawiam
    lutek

  • 2. Data: 2004-02-23 23:24:06
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie...
    Od: xmarcel <x...@l...czasopisma.pl>

    dnia pon 23. lutego 2004 20:21 , osobnik podajacy sie za rork byl laskaw
    napisac:

> [...]
    > innej firmie. Czy w takim przypadku mozna sie starac o odszkodowanie z
    > dwoch zrodel, jako ze placone byly dwie skladki ?

    starac sie mozna, ale pamietaj ze bedzie sie to wiazalo conajmniej z
    poswiadczeniem nieprawdy

    --
    pozdrawiam

    przed zastosowaniem zweryfikuj moje tezy
    w adresie: lub.czasopisma = gazeta

  • 3. Data: 2004-02-24 06:39:35
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <c1djt7$s0e$1@inews.gazeta.pl>, rork wrote:
> [...]
    > firmie. Czy w takim przypadku mozna sie starac o odszkodowanie z dwoch
    > zrodel, jako ze placone byly dwie skladki ?

    Wydaje mi się, że ubezpieczenie z dwóch źródeł można dostać tylko w
    przypadku ubezpieczeń zdrowotnych i/lub? na życie - ale nie jestem
    pewna.

    Renata

  • 4. Data: 2004-02-24 06:47:30
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    .waw.pl...

    > Wydaje mi się, że ubezpieczenie z dwóch źródeł można dostać tylko w
    > przypadku ubezpieczeń zdrowotnych i/lub? na życie - ale nie jestem
    > pewna.

    Dobrze ci się wydaje.

  • 5. Data: 2004-02-26 22:23:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, poilkj wrote:

    >+ "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> [...]
    [...]
    >+ > Wydaje mi się, że ubezpieczenie z dwóch źródeł można dostać tylko w
    >+ > przypadku ubezpieczeń zdrowotnych i/lub? na życie - ale nie jestem
> [...]

    Wolniej. Dobrze rozumiem, że powiadasz iż jeśli zdarzenia A w którym
    straty wynoszą X dotyczą ubezpieczenia B i C to NIE MOŻNA wystąpić
    o pokrycie połowy kwoty straty z ubezpieczenia B i drugiej połowy
    z ubezpieczenia C ??

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-27 17:47:06
    Od: "Gocha" <d...@N...gazeta.pl>

    A jestes pewien ze to OC obejmuje kradziez samochodu?

  • 7. Data: 2004-02-27 20:47:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Feb 2004, Gocha wrote:

    >+ A jestes pewien ze to OC obejmuje kradziez samochodu?

    Ależ ja nie jestem pewien że *to* ubezpieczenie o które
    autor wątku pyta cokolwiek obejmuje :) (nie podał żadnych
    szczegółów).
    Mnie zdziwiło jedynie wyraźne stanowisko poilkj popierające
    opinię Renaty iż jakoby NIE WOLNO było rozłożyć szkody na
    kilka ubezpieczeń !
    Tego że nie wolno ze szkody o wartości X uzyskać odszkodowania
    o wartości ponad X (czyli zarobić na szkodzie) chyba nikt
    zdrowy na umyśle nie kwestionuje :), ale załóżmy iż:
    - mam ubezpieczenie od OC z tytułu ubezpieczenia
    budynku
    - miałbym ubezpieczenie "osobiste" (być może w innej firmie)
    obejmujące w zakresie szkód OC również ubezpieczenie
    od szkód wynikłych z użytkowania mojej nieruchomości
    - zdarzyłaby się szkoda mieszcząca się w zakresie
    obu ubezpieczeń.

    Czy MUSZĘ wybrać JEDNO z nich ?
    A co jeśli będzie NIŻSZE niż szkoda a jednocześnie MAM
    drugie ubezpieczenie ?

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2004-02-29 09:43:06
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Fri, 27 Feb 2004, Gocha wrote:
    > Tego że nie wolno ze szkody o wartości X uzyskać odszkodowania
    > o wartości ponad X (czyli zarobić na szkodzie) chyba nikt
    > zdrowy na umyśle nie kwestionuje :),

    Dlaczegoz to mialoby byc takie oczywiste?
    Jesli jest dobrowolna umowa miedzy klientem
    a ubezpieczalnia, to powinna byc ona respektowana.
    Chyba, ze w umowie jest wyrazny zakaz podwojnego
    ubezpieczenia (co jest dla mnie oczywiscie dziwne).

    Krotko mowiac: klient placi (skladke) a potem
    po prostu wymaga. I nie powinno miec znaczenia czy
    ubezpieczyl sie w jednej ubezpieczalni na 100.000
    czy w 10-iu po 10.000 czy nawet po 100.000. W tym
    drugim wypadku poniosl przeciez koszty, a poszczegolne
    firmy mialy przychod, ktory z pewnoscia przyjma z ochota.
    Ubezpieczalnia ma placic - jesli wystapily warunki
    do wyplacenia odszkodowania. A te nie powinny miec
    zadnego zwiazku z faktem ubezpieczenia sie u konkurencji.

    Oczywiscie mowie jak byc powinno, a nie jak jest
    w naszym panstwie.
    Obecnie moze byc sytuacja taka: ubezpieczylem sie
    w firmie X, firma X zwinela dzialanosc dnia 15.01.2004
    a 16.01.2004 ponioslem szkode - i praktycznie jestem
    nieubezpieczony, mimo ze skladke oplacilem.
    Az prosi sie, by byla mozlowosc ubezpieczenia w kilku
    miejscach aby zminimalziowac ryzyko wyjscia ubezpieczalni
    z rynku.

    Rozwiazanie ktore proponuje jest korzystne tak dla klientow
    jak i dla ubezpieczalni. Ale przede wszystkim szanuje
    podstawowa zasade: wolnosci do zawierania transakcji.

    WOJSAL

  • 9. Data: 2004-03-04 13:17:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Feb 2004, WOJSAL wrote:

> [...]
    >+ > zdrowy na umyśle nie kwestionuje :),
    >+
    >+ Dlaczegoz to mialoby byc takie oczywiste?

    A bo istnieje podejrzenie że niektóre "szkody" jakby często
    występowały przy ubezpieczeniach na 300% (albo i więcej).
    Udowodnić CELOWE szkody czasem jest dość trudno !

    Przyznam że nie pamiętam gdzie to ograniczenie jest w prawie
    zapisane, nadto podejrzewam że *można* przekroczyć sumą wypłaty
    wartość przedmiotu - ale o poniesione "koszty zabezpieczenia",
    sądowe i inne takie. Tylko nie można się "wzbogacić" (dostać
    więcej niż się miało).

    Poza tym... podtrzymuję pytanie do poprzedników skąd wzięli
    zakaz korzystania z kilku ubezpieczeń do jednego zdarzenia :)

    [...]
    >+ Krotko mowiac: klient placi (skladke) a potem
    >+ po prostu wymaga. I nie powinno miec znaczenia czy
    >+ ubezpieczyl sie w jednej ubezpieczalni na 100.000
    >+ czy w 10-iu po 10.000 czy nawet po 100.000.

    "osobowo" jak sądzę można.
    Ale na szkodę majątkową...IMHO też można :) tylko nie można
    żądać przy szkodzie 50000 zł dwu wypłat po 40000 zł !

    [...]
> [...]
    >+ do wyplacenia odszkodowania. A te nie powinny miec
    >+ zadnego zwiazku z faktem ubezpieczenia sie u konkurencji.

    ...twoim zdaniem :) Bo ja byłbym ostrożny :)

    [...]
    >+ Az prosi sie, by byla mozlowosc ubezpieczenia w kilku
    >+ miejscach aby zminimalziowac ryzyko wyjscia ubezpieczalni
    >+ z rynku.

    W tym zakresie nie widzę przeszkód ! To przedpiścy widzieli ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 10. Data: 2004-03-05 15:46:47
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

    > A bo istnieje podejrzenie że niektóre "szkody" jakby często
    > występowały przy ubezpieczeniach na 300% (albo i więcej).
    > Udowodnić CELOWE szkody czasem jest dość trudno !

    Co ma piernik (minimalna wysokosc odszkodowania) do wiatraka
    (wartosc szkody)?
    Jesli zas nie mozna udowodnic celowej szkody, to przyjmujemy
    ze jej nie bylo.

    > [...]
    >
    > "osobowo" jak sądzę można.
    > Ale na szkodę majątkową...IMHO też można :) tylko nie można
    > żądać przy szkodzie 50000 zł dwu wypłat po 40000 zł !

    A jesli klient zawarl dobrowolna umowe z 5-ioma firmami.
    Jesli ubezpieczalnie wziely oplate ubezpieczeniowa "jak swoja",
    to nie powinny PO podpisaniu DOBROWOLNEJ umowy, po
    prostu z niej sie wywiazac bez wzgledu na "warunki atmosferyczne" ?

    Oczywiscie inaczej rzecz sie ma jesli dana firma UB,
    ma to w regulaminie zastrzezone, ze nie chce brac
    skladki od klienta ktory juz sie ubezpieczyl w
    konkurencyjnej UB.

    > [...]
    >
    > ...twoim zdaniem :) Bo ja byłbym ostrożny :)

    Oczywiscie moim zdaniem. :)
    A czego dotyczyc ma tu Twoja ostroznosc?
    Kto mialby stracic i dlaczego przy mojej propozycji?
    Kto mialby byc oszukany, nabrany itp?

    WOJSAL