  • 1. Data: 2004-02-23 20:41:44
    Temat: Darowizna
    Od: "Mariusz Sz." <m...@p...onet.pl>

    Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak wyglada od strony prawno-formalnej
    podarowanie mojemu żonatemu synowi części domu, tak aby w przyszłości mógł wziąć
    kredyt hipoteczny pod zastaw tylko tej swojej części domu?

  • 2. Data: 2004-02-24 11:47:17
    Temat: Re: Darowizna
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mariusz Sz. wrote:

    > Czy ktoś potrafi mi powiedzieć jak wyglada od strony prawno-formalnej
    > podarowanie mojemu żonatemu synowi części domu, tak aby w przyszłości mógł
    > wziąć kredyt hipoteczny pod zastaw tylko tej swojej części domu?

    Z tego co pamietam musialby nastapic fizyczny podzial nierouchomosci..
    zalozenie oddzielnej KW itd.. Oczywiscie nieruchomosci
    a nie domu, czyli dzialki takze.

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-26 22:28:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 24 Feb 2004, bosz wrote:

> [...]
    >+ Z tego co pamietam musialby nastapic fizyczny podzial nierouchomosci..
    >+ zalozenie oddzielnej KW itd.. Oczywiscie nieruchomosci

    To ja się sprzeciwię :)
    IMHO można spokojnie "wyodrębnić lokale".
    Następnie można jeden lokal sprzedać/podarować/....
    Jeśli w budynku są najmniej dwa wyodrębnione lokale mające osobnych
    właścicieli to mamy wspólnotę mieszkaniową z wszystkimi konsekwencjami,
    jak jest "mała" (do 7 lokali AFAIR) to wspólnota "postanawia zarządzać
    na zasadach współwłasności" i IMHO Mariusz ma co chciał: syn będzie
    mógł *swój lokal* plus *swój udział we wspólnocie* (czyli w częsciach
    wspólnych, w tym lokalach niewyodrębninych) sprzedać/zastawić/...

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota :) "na zasadach jak zapodano" :) choć wspólnota
    bynajmniej nie jest "rodzinna" ! :))