    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwójne ubezpieczenie...
    Date: Thu, 4 Mar 2004 14:17:19 +0100

    On Sun, 29 Feb 2004, WOJSAL wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    >+ > Tego że nie wolno ze szkody o wartości X uzyskać odszkodowania
    >+ > o wartości ponad X (czyli zarobić na szkodzie) chyba nikt
    >+ > zdrowy na umyśle nie kwestionuje :),
    >+
    >+ Dlaczegoz to mialoby byc takie oczywiste?

    A bo istnieje podejrzenie że niektóre "szkody" jakby często
    występowały przy ubezpieczeniach na 300% (albo i więcej).
    Udowodnić CELOWE szkody czasem jest dość trudno !

    Przyznam że nie pamiętam gdzie to ograniczenie jest w prawie
    zapisane, nadto podejrzewam że *można* przekroczyć sumą wypłaty
    wartość przedmiotu - ale o poniesione "koszty zabezpieczenia",
    sądowe i inne takie. Tylko nie można się "wzbogacić" (dostać
    więcej niż się miało).

    Poza tym... podtrzymuję pytanie do poprzedników skąd wzięli
    zakaz korzystania z kilku ubezpieczeń do jednego zdarzenia :)

    [...]
    >+ Krotko mowiac: klient placi (skladke) a potem
    >+ po prostu wymaga. I nie powinno miec znaczenia czy
    >+ ubezpieczyl sie w jednej ubezpieczalni na 100.000
    >+ czy w 10-iu po 10.000 czy nawet po 100.000.

    "osobowo" jak sądzę można.
    Ale na szkodę majątkową...IMHO też można :) tylko nie można
    żądać przy szkodzie 50000 zł dwu wypłat po 40000 zł !

    [...]
    >+ Ubezpieczalnia ma placic - jesli wystapily warunki
    >+ do wyplacenia odszkodowania. A te nie powinny miec
    >+ zadnego zwiazku z faktem ubezpieczenia sie u konkurencji.
    >+
    >+ Oczywiscie mowie jak byc powinno,

    ...twoim zdaniem :) Bo ja byłbym ostrożny :)

    [...]
    >+ Az prosi sie, by byla mozlowosc ubezpieczenia w kilku
    >+ miejscach aby zminimalziowac ryzyko wyjscia ubezpieczalni
    >+ z rynku.

    W tym zakresie nie widzę przeszkód ! To przedpiścy widzieli ;)

    pozdrowienia, Gotfryd