  • From: "rob" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podwojne obywtelstwo
    Date: Sun, 5 May 2002 19:52:02 +0200

    Użytkownik "Maurice Conchis" <s...@s...com> napisał w
    wiadomości news:ab0v8p.3vu6mdv.2@kocham.marihuany.krzak...
    > Michał Stępień <p...@w...pl> napisał(a):
    >
    > Nie, nie mam podwójnego obywatelstwa - jestem obcokrajowcem jeżdżącym
    > pożyczonym polskim samochodem w Polsce. Jeśli prawdą jest to, co napisał
    > JanKo, to łamię przepisy. Tylko, że policja nigdy nie zwróciła mi na to
    > uwagi.
    Bo nie łamiesz przepisów. Nie ma żadnych przeszkód aby cudzoziemiec jeździł
    po Polsce samochodem na polskich blachach, tak samo jak Polak może jeździć
    po Francji samochodami zarejestrowanymi we Francji. Natomiast Polak nie może
    jeździć samochodem na zgranicznych tablicach, bo w ten sposób bardzo łatwo
    można ominąć przepisy dotyczące cła i podatku. Bardzo często zdarza się, że
    np. Niemcy wjeżdżają do Polski nie dokonując odprawy, po czym "po cichu"
    sprzedają auto dogadując się z nabywcą i zgłaszają na Policji kradzież.
    Następnie wracają do Niemiec i od swojego ubezpieczyciela odbierają
    odszkodowanie. W sumie zyskują dużo więcej niż wynosi wartość rynkowa
    samochodu. Niestety za granicą utrwala się w ten sposób przekonanie, że
    Polacy to złodzieje. A przecietny Niemiec nie wie, że jego rodacy w tym
    procederze maczają palce. Mało, bez nich byłoby to niemożliwe.
    Rob