  • 1. Data: 2005-01-22 18:40:53
    Temat: Podstawy prawne statusu pracowników samorządowych
    Od: Jacq <j...@W...pl>

    Witam,

    Nie jestem prawnikiem i moja wiedza w tej dziedzinie jest bardzo
    znikoma. Jednak na studiach (informatyka)mamy przedmiot podstawy prawa.
    Zaliczeniem jest napisanie pracy. Temat mojej pracy to:
    "Podstawy prawne statusu pracowników samorządowych".

    Na czym polega mój problem:
    Mam przed sobą Ustawę o pracownikach samorządowych.
    Pracę mam napisać na 4 strony, a cała ustawa ma ich 7.
    I tu pytanie, co powinienem omówic przy takim temacie
    pracy, ponieważ o stamym statusie stanowi (chyba) jedynie
    art.1 tej ustawy. Liczy on sobie 15 linikek tekstu.
    Jak z tego zrobić pracę??

    Czy znajdzie się ktoś kto wskaże mi kierunek w jakim powinienem
    się zwrócić w pisaniu tej pracy?? Na co zwrócić uwagę??

    Pozdrawiam i z góry dziękuję
    tym którzy wykażą odrobinę dobrej woli
    by pomóc studentowi ;)

    Jacek

  • 2. Data: 2005-01-23 22:37:34
    Od: stern <s...@p...net.pl>

    Jacq napisał(a):

    > Pozdrawiam i z góry dziękuję
    > tym którzy wykażą odrobinę dobrej woli
    > by pomóc studentowi ;)

    zacznij od konstytucji - w kocu od tego sie zaczęło :),

    omów samorząd, skąd po co, dlaczego istnieje (podstawy prawne, założenia
    teoretyczne itd itd)

    Nastepnie rodzaje zatrudnienia wśród pracowników samorzadowych (wybór
    mianowanie itd),

    O ile pamietam do pracownikow samorzadowych w jakimś tam zakresie
    stosuje sie ustawe o pracxownikach urzę?ow państwowych.

    Dorzucasz przepisy kodeksu pracy, które też się stosują.

    Dorzucasz ustawy poboczne regulujące kwestie (możesz popsioczyć lub
    pochwalić - w założeniu od tego, gdzie jest zatrudniony Twój wykładowca)
    na ustawę o 13tkach w administracji.

    Krótko wspominasz zależności pomiędzy organami w administracji (rada
    gminy, miasta a wójt, burmistrz, prezydent) i komptencje w zakresie
    stosunku pracy.

    Jeśli chcesz błysnąć jeszcze bardziej to wspominasz o jednostkach
    organizacyjncyh samorzadów (ośrodki zdrowia, MOPSy, etc. etc.), tam też
    są pracownicy i coś reguluje ich status :).

    Że na ile to mialo byc stron, 4? Obawiam się, że w tak wąskim zakresie
    się nie da :)

    pozdrawiam

    marcin

    --