  • 1. Data: 2005-01-22 18:29:48
    Temat: Nieruchomość - Współwłasność
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Osoba A jest wlascicielem 80% nieruchomości(budynek bez wydzielenie ktora
    czesc jest osoba A a ktora osoby B) a osoba B 20%. Czy osoba A moze
    decydowac absolutnie o wszystkim? Czy osoba A moze zdecydowac o remoncie i
    osoba B musi pokryc 20% kosztow remontu? Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 2. Data: 2005-01-22 22:01:02
    Temat: Re: Nieruchomość - Współwłasność
    Od: Wwa <w...@t...pl.nospam>

    Marek napisał(a):

> [...]
    > decydowac absolutnie o wszystkim? Czy osoba A moze zdecydowac o remoncie i
    > osoba B musi pokryc 20% kosztow remontu?

    Ustawa o własności lokali z 24.6.1994 r. (Dz.U. Nr 85, poz. 388 ze zm.)
    To ci sie przyda. Gdzies jest wpisane jakie przepisy obowiazuja "mala
    wspolnote' w ktorej jestes czy chcesz czy nie. Przepisy te sa troche inne
    niz obowiazujace duza wspolnote. Oczywiście osoba a nie ma prawa do
    narzucenia swojej woli ale wiem z doswiadczenia ze remonty zawsze
    skutkuja wzrostem wartosci nieruchomosci.
    Wwa

  • 3. Data: 2005-01-23 00:31:57
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

> [...]
    > narzucenia swojej woli ale wiem z doswiadczenia ze remonty zawsze
    > skutkuja wzrostem wartosci nieruchomosci.

    Nie chodzi o wzrost wartosci. Przykladowo nieruchomosc popada w ruine bo
    osoba B wszystko olewa. Wlascicielom grozi przez to katastrofa finansowa.
    Osoba A chce zainwestowac w nieruchomosc zeby uratowac ja i znalezc
    klientow. Osoba A jest wlascicielem 80%. Czy osoba B majac tylko 20% moze
    blokowac wszelkie pomysly i decyzje?(co bedzie skutkowac stratami dla obu
    osob). Czy nie obowiazuje tutaj zarzadzenie w oparciu o wiekszosc udzialow?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2005-01-23 01:19:47
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Art. 201. Do czynności zwykłego zarządu rzeczą wspólną potrzebna jest zgoda
    większości współwłaścicieli.

    Czy ten artykul znajduje zastosowanie w przedstawionym problemie?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej