  • 31. Data: 2007-09-15 09:50:03
    Temat: Re: Podsłuch w telefonie służbowyn.
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    W odpowiedzi na post z Wed, 12 Sep 2007 23:20:14 +0200, od "Rafał \"SP\"
    Gil" :

    > Wow. A czy podsłuch polega na odsłuchiwaniu ?

    oj! w pierwszej chwili myślałem, że chodzi ci "odsłuchać", zazwyczaj
    nagrywa się po to, aby to odsłuchać, a ja miałem na myśli wiele, na prawdę
    wiele zakładów pracy, obiektów, miejsc mniej lub bardziej publicznych np.
    centra handlowe, gdzie nagrania dżwieku ( częsciej jednak obrazu ) robi się
    czysto prewencyjnie i nikt tego nie ogląda miesiącami; siadają do oglądania
    dopiero wtedy kiedy miało miejsce jakieś zdarzenie przykładowo kradzież i
    wtedy siada ekipa i ma dłuuugi film do oglądania.

    Co do legalnego podsłuchu, to bywa tak, że w umowie o pracę jest punkt:
    6) Wykorzystywanie telefonów słuzbowych do celów prywatnych jest
    zabronione. Pracodawca zastrzega sobie prawo do podsłuchiwania i
    rejestrowania rozmów, w celu oceny, czy dana rozmowa jest prywatna czy
    służbowa. Pracodawca zapewnia, że po uzyskaniu wyjaśnień od Pracownika,
    nagrania są kasowane, a treść rozmów prywatnych nie będzie nikomu
    ujawniania.

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Walcz o prawdziwy status GG swoich GaduGadowiczów
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 32. Data: 2007-09-15 14:47:53
    Od: "daro" <d...@w...pl>

    Witam ponownie.
    Uściślając temat to dodam że w zadnym regulaminie pracy czy też umowie o
    prace nie ma mowy o tym że rozmowy są rejestrowane czy też że rozmowy
    prywatne są zabronione. Jednak wiedza pracowników o tym że są rejestrowane
    jest oficjalna i wynika z tego że ustnie poinformowano nas o tym fakcie. Co
    do rozmów prywatnych wychodzących z firmy nie są zabronione, a gdy ich jest
    dużo to na koniec miesiąca dostaje sie kwit do kasy i sprawa załatwiona.
    Jednak osoba odsłuchująca rozmowy już po samym numerze tel wie jaka to jest
    rozmowa. Np jak do mnie dzwonią z mojego stacjonarnego z domu to wiadomo że
    chodzi o prywatną sprawe. I osoba która odsłuchuje wie że dzwonili do mnie z
    domu bo nasze nr sa w firmowej bazie i są zaznaczone że to są nr
    pracownicze. Ciekawostką jest to że nagminnie takie rozmowy są odsłuchiwane
    w ostatnim czasie a nie te z klijentami naszej firmy. Nawet ostatnio osoba
    której ta sytyacja dotyczy przez przypadek dowiedziała sie że wszystkie
    rozmowy z jego prywatnej komórki jak i stacjonarnego są dodatkowo oznaczone
    na wydrukach aby ich nie przeoczyć. Oznaczone przez program który rejestruje
    te rozmowy. A jego tel służbowy nie jest wyszczególniony na tych wydrukach
    więc chyba ktoś tu łamie prawo?