  • 1. Data: 2007-09-08 05:16:03
    Temat: Stowarzyszenie i skladki czlonkowskie
    Od: "Greg" <o...@o...pl>

    Witam!

    Czytam po raz kolejny ustawę z dnia 7 kwietnia 1989 r. 'Prawo o
    stowarzyszeniach' i nie widzę tam interesujących mnie informacji odnośnie
    składek członkowskich. Ciekawi mnie czy składki są obowiązkowe. Jeżeli w
    statucie znajdzie się zapis, że w określonym stowarzyszeniu nie ma składek
    członkowskich albo też wysokość składek ustalana jest uchwałą zarządu i ten
    uchwali składki na 0... jest to dopuszczalne? W samej ustawie nie znalazłem
    zapisu, który by tego zabraniał. Spotkałem się natomiast z opiniami, że mogą
    jednak z tego wyniknąć jakieś problemy. Jak jest naprawdę? Czy są jakieś
    zapisy prawne poza w/w ustawą, które reguluję tę kwestię dokładniej?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2007-09-16 17:39:37
    Temat: Re: Stowarzyszenie i skladki czlonkowskie
    Od: Daszek <"grupadyskusyjna/CIACH\\"@/CIACH\gmail.com>

    Dnia Sat, 8 Sep 2007 07:16:03 +0200, Greg napisał(a):

> [...]
    > członkowskich albo też wysokość składek ustalana jest uchwałą zarządu i ten
    > uchwali składki na 0... jest to dopuszczalne?
    Sam jestem członkiem stowarzyszenia zwykłego (czyli bez księgowosci,
    działalnosci, sponsorów itp) i nie widzę przeszkód by w statucie
    stowarzyszenia określiślić "bezskładkowy" charakter stowarzyszenia.
    A jeżeli jest już jakiś statut, no to w drodze uchwały zarząd, tak jak
    napisałeś, może uchwalić to samo.
    W stowarzyszeniu zwykłym składki są jedynym źródłem finansowania. Więc
    jeżeli nie chcemy finansowania, to rezygnujemy ze składek.

> [...]
    > jednak z tego wyniknąć jakieś problemy. Jak jest naprawdę? Czy są jakieś
    > zapisy prawne poza w/w ustawą, które reguluję tę kwestię dokładniej?
    Problemy z tego nie wynikną, chyba, że to lewizna.
    Szczególnych przepisów na ten temat nie znalazłem.

    --
    zdroofko
    Daszek