  • 1. Data: 2004-05-12 08:42:32
    Temat: Podpisanie weksla, jako zabezpieczenie dla firmy
    Od: "Iwonka" <i...@w...pl>

    Witam,
    bardzo proszę osoby zorientowane w temacie o poradę. Dostałam propozycję
    pracy na stanowisku kierownika sklepu i byłabym z tego powodu bardzo
    szczęśliwa, gdyby nie to, że hurtownia, której własnością jest sklep, żąda
    ode mnie podpisania jakiegoś weksla, będącego dla nich zabezpieczeniem.
    Proszę poradźcie, czy powinnam się na to zgodzić, czy nie jest to aby jakieś
    naciąganie? Co spowoduje uruchomienie takiego weksla i jakie konsekwencje to
    ze sobą niesie?
    Z góry uprzejmie dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam
    Iwona

  • 2. Data: 2004-05-12 09:01:56
    Od: "Falkenstein" <P...@i...pl>

    Użytkownik "Iwonka" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jakieś
    > naciąganie? Co spowoduje uruchomienie takiego weksla i jakie konsekwencje

    Weksle to niebezpieczna rzecz - zobowiazanie z weksla jest całkowitcie
    niezalezne i wynika z samego faktu jego wypełnienia i podpisania. Dlatego
    trzeba uwazać co się podpisuje.
    Zapewne ma to byc weksel gwarancyjny , in blanco, bez wskazanej kwoty. W
    takim razie trzeba domagać się deklaracji wekslowej określającej do jakiej
    kwoty, do kiedy i w jakiej sytuacji weksel może zostać uzupełniony. Jeżeli
    będzie deklaracja, nalezy zazadac zaznaczenia tego na wekslu albo wpisania
    klauzuli "nie na zlecenie" albo "bez prawa indosowania", bo indos
    (sprzedanie weksla innej osobie)co do zasady powoduje, że deklaracja
    przestaje wiązać. I trzeba będzie zapłacić tyle ile zostało wpisane na
    wekslu - bo weksel rzecz święta. Zdarzaly się przypadki, gdy włascicielka
    sklepu zapłaciła wekslami pracowników za towar, hurtownia zażądała zapłaty i
    niestety trzeba było zapłacić.

    --
    Falkenstein

  • 3. Data: 2004-05-13 06:19:12