  • 21. Data: 2004-02-17 11:15:42
    Temat: Re: Podpis za kogoś
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "majestro" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c0slsl$hk4$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Czy moga zaszkodzic oczywiscie jako porzadni obywatele powinni
    poinformowac
    > prokuratora o popelnieniu przestepstwa najszybciej jak to mozliwe

    Przestępstwa, którego popełnienie sami umożliwili (pomocnictwo).
    Musieliby być bardzo praworządni, aby składać donos
    na samych siebie.

  • 22. Data: 2004-02-17 11:37:52
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@x...pl> napisał w wiadomości

    > Przestępstwa, którego popełnienie sami umożliwili (pomocnictwo).
    > Musieliby być bardzo praworządni, aby składać donos
    > na samych siebie.

    Czyzby?
    Zawsze moga zeznac, ze mial upowaznienie prezesa i podpisal "z
    upowaznienia", a oni sprawdzili nazwisko na podpisie (i fakt podrobienia
    podpisu) po rozstaniu z nim?
    To Mrls ma klopoty teraz, a nie oni.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 23. Data: 2004-02-17 12:10:44
    Od: "majestro" <m...@o...pl>

    > Przestępstwa, którego popełnienie sami umożliwili (pomocnictwo).
    > Musieliby być bardzo praworządni, aby składać donos
    > na samych siebie.

    A według mnie za pomocnictwo w popełnieniu przestępstwa to powinien
    odpowiadać prezes bo wg KK:
    Odpowiada za pomocnictwo, kto w zamiarze, aby inna osoba dokonała czynu
    zabronionego, swoim zachowaniem ułatwia jego popełnienie, w szczególności
    dostarczając narzędzie, środek przewozu, udzielając rady lub informacji;
    odpowiada za pomocnictwo także ten, kto wbrew prawnemu, szczególnemu
    obowiązkowi niedopuszczenia do popełnienia czynu zabronionego swoim
    zaniechaniem ułatwia innej osobie jego popełnienie.

    A w tym przypadku to właśnie prezes dostarczył "narzędzie" do popełnienia
    przestępstwa w postaci upoważnienia niezgodnego z prawem. Poza tym
    zastanawiam się czy takie upoważnienie nie jest czasem nieważne z mocy z
    samego prawa, skoro jest niezgodne z obowiązująmi przepisami prawa. Wydaję
    mi się również, że to przedsiębiorca powinien wiedzieć jak powinno wyglądać
    upoważnienie i czyj podpis powinien widnieć na KP. A biedny pracownik widząc
    upoważnienie do odbioru kasy sygnowane przez pana prezesa, cóż pewnie przez
    myśl by mu nie przyszło zapytać czy to tak powinno wyglądać w obawie przed
    utratą pacy. I naprawde nie wiem dlaczego ktoś chce w tym wszystkim teraz
    obwiniać bogu ducha winnego pracownika, który robił co do niego należło i co
    mu nakazali.

  • 24. Data: 2004-02-17 12:17:26
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Mrls wrote:

> [...]
    > składania podpisu za niego na dokumentach (jeżeli możliwe jest takie
    > upoważnienie)
    > 2. pojechałem po odbiór gotówki, pokazałem upoważnienie i podpisałem się
    > za prezesa (jego nazwiskiem) oczywiście wręczający mi gotówkę mieli
    > świadomość tego kim jestem i ze podpsuje się za prezesa.
    > 3. ci co dali mi gotówkębyli pracownikami tej samej firmy. Zostali
    > zwolnieni bo nakradli i teraz szukają różnych dziwnych rzeczy.
    >
    > Pytanie dotyczy tego czy mogą mi zaszkodzić w jakiś sposób. Myśle, że
    > podpis można traktować jako dokonany z upoważnienia tej osoby której

    Zrozum czlowieku, ze popelniles przestepstwo.
    To TY sobie zaszkodziles.
    Nie mozna kogos skuteczine upowaznic do popelnieina przestepstwa.

    Pesli prezes upowazinl Cie do podbioru gotowki i podpisu w jego imieniu,
    NALEZALO podppisac z upowazinenia ... i zlozyc SWOJ podpis.

    Boguslaw

  • 25. Data: 2004-02-17 13:27:43
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    majestro wrote:

    [...]

    > A w tym przypadku to właśnie prezes dostarczył "narzędzie" do popełnienia
    > przestępstwa w postaci upoważnienia niezgodnego z prawem.

    Tak wlasciwie to nie wiemy do zego konkretine upowaznil Prezes

    Boguslaw

  • 26. Data: 2004-02-17 21:14:12
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "SQLwysyn" <s...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Zawsze moga zeznac, ze mial upowaznienie prezesa i podpisal "z
    > upowaznienia", a oni sprawdzili nazwisko na podpisie (i fakt podrobienia
    > podpisu) po rozstaniu z nim?
    > To Mrls ma klopoty teraz, a nie oni.

    Nie sprawdzają, kto i jak podpisuje odbiór kasy?
    W takie tłumaczenie musiałby uwierzyć prokurator i sąd.
    Rzecz jasna, że podpisujący ma kłopot,
    ale ten, który mu podsunął dokument do podpisu
    na równi z nim.

  • 27. Data: 2004-02-17 21:18:40
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    > A według mnie za pomocnictwo w popełnieniu przestępstwa to powinien
    > odpowiadać prezes

    A dlaczego prezes nie mógł upoważnić go do odbioru kasy?
    Według mnie miał takie prawo i gdyby odbierający podpisał
    się swoim nazwiskiem z adnotacją "z upoważnienia", wszystko
    byłoby OK.

    A jeśli prezes kazał mu podpisać się nazwiskiem prezesa,
    to odpowiadałby za podżeganie, a nie pomocnictwo.

  • 28. Data: 2004-02-18 14:20:21
    Od: "majestro" <m...@o...pl>

> [...]
    > W takie tłumaczenie musiałby uwierzyć prokurator i sąd.
    > Rzecz jasna, że podpisujący ma kłopot,
    > ale ten, który mu podsunął dokument do podpisu

    Ale nikt nic nikomu nie podsuwał KP wystawia osoba przyjmująca gotówke
    sprzedawca musialby w tym przypadku wystawić KW. Sprzedawca oddaje pieniądze
    i bierze KP wystawione przez Mrls. Koniec kropka.

  • 29. Data: 2004-02-18 14:39:44
    Od: rafal<s...@w...pl>

    mam pytanie
    a jezeli ktos upowazni mnie ustnie tzn powie upowazniam cie do
    odebrania takiego a takiego dokumentu
    I ja odbiore dokument i napisze z upowanienia i wpisze swoje imie i
    nazwisko czy to jest wporzadku ?? czy trza miec pisemne upowanie
    upowaznienia podpisane przez osobe ktora upowaznia nas ??

    to tak w trakcie waszej dyskusji mi sie nasunelo

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 30. Data: 2004-02-18 21:28:04
    Od: Marcyś <m...@x...pl>

    Użytkownik "rafal" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazwisko czy to jest wporzadku ?? czy trza miec pisemne upowanie
    > upowaznienia podpisane przez osobe ktora upowaznia nas ??

    Według mnie nie muszę mieć za każdym razem pisemnego
    upoważnienia. Wystarczy, że w miejscu, gdzie takie upoważnienie
    mam wykorzystać, będą wiedzieli, że jestem upoważniony
    do określonych czynności. Np. ten prezes wcześniej był razem
    ze mną w tym sklepie i przekazał im, że maja mi wypłacać
    kasę i że obowiązuje to do odwołania.
    Jednak muszę podpisywać się swoim nazwiskiem.