  • 1. Data: 2003-11-06 11:37:20
    Temat: Podatek od wynajmu.
    Od: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>

    Witam!
    Pytanie, czy od wynajmu mieszkania placimy podatek od kwoty zawartej w
    umowie najmu, czy tez od takiej, jaka US uzna sobie za stosowna?
    Dokladniej, to czy jesli mozliwe jest wynajecie mieszkania za kwote
    powiedzmy 3000 zl, ale w umowie najmu wpiszemy np 2500, to od ktorej kwoty
    trzeba odprowadzac podatek?
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 2. Data: 2003-11-06 12:03:04
    Temat: Re: Podatek od wynajmu.
    Od: "piotr d" <p...@n...warez.cc.pl>

> [...]
    > Dokladniej, to czy jesli mozliwe jest wynajecie mieszkania za kwote
    > powiedzmy 3000 zl, ale w umowie najmu wpiszemy np 2500, to od ktorej kwoty

    Podatek powinien byc zaplacony od rzeczywistej kwoty wynajmu
    zamierzasz oszukiwac US !???
    Dodatkowo z tego co piszesz wynika ze sam chcesz "sie oszukac"
    jesli podpisujesz umowe na 2500 to najemca wyplaci ci 2500 bo niby dlaczego
    mial by wyplacac wiecej ?

    Nie polecam oszukiwac US ;)
    pozdr.
    p.

  • 3. Data: 2003-11-06 12:27:00
    Od: "tolky" <f...@d...sokrates.pl>

    Witam.

    > Nie polecam oszukiwac US ;)

    Tego nikt nie poleca, ale ruszasz drazliwy temat .... oni (US,ZUS i inni
    uprawomocnieni zlodzieje) rżna nas gdzie moga i to jest oki

    Z pozdrowieniami TOlky.

  • 4. Data: 2003-11-06 12:35:05
    Od: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>

> [...]
    > Dodatkowo z tego co piszesz wynika ze sam chcesz "sie oszukac"
    > jesli podpisujesz umowe na 2500 to najemca wyplaci ci 2500 bo niby

    Wcale nie zamierzam oszukiwac US, tylko kombinuje jak obejsc podatek, ktory
    trzeba odprowadzic w wypadku uzyczenia (ktore przeciez jest nieodplatne).
    Wowczas w wypadku gdy podpisze umowe najmu na b.niska kwote, to podatek od
    tej kwoty tez bedzie niski, no i generalnie z US bedziemy w zgodzie, jak
    rowniez nie bedziemy placic podatku od dochodow, ktorych tak naprawde nie
    uzyskujemy. Ja naprawde chce uzyczyc komus mieszkanie, wiec czemu mam
    jeszcze do tego dokladac?? Ktos bedzie mieszkal za fri, mieszkanie nie
    bedzie stalo puste. Dlaczego w takim wypadku, lepiej zeby stalo puste. To
    jak pies ogrodnika prawie: jak ja nie dostane dzialy to i nikt inny nie
    skorzysta, nawet gdy nikt nic nie zarabia. Przeciez to chore, wszystkich z
    zalozenia uwazac za oszustow i zlodziei.
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 5. Data: 2003-11-06 13:30:53
    Od: "piotr d" <p...@n...warez.cc.pl>

    > Wcale nie zamierzam oszukiwac US, tylko kombinuje jak obejsc podatek,
    ktory
    > trzeba odprowadzic w wypadku uzyczenia (ktore przeciez jest nieodplatne).

    Cos krecisz
    napisales w pierwszym poscie :
    > "Dokladniej, to czy jesli mozliwe jest wynajecie mieszkania za kwote
    > powiedzmy 3000 zl, ale w umowie najmu wpiszemy np 2500"

    Wynika z tego ze chcesz wziasc wiecej kasy a odprowadzic podatek od nizszej
    kwoty.

    A jesli nie zamierzasz pobierac zadnych korzysci to po co to wszystko
    ewentualnie umowa na nieodplatne uzyczenie lokalu czy jak to sie tam nazywa.

    pozdr
    p.

  • 6. Data: 2003-11-06 14:19:07
    Od: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>

    > Cos krecisz
    >
    > Wynika z tego ze chcesz wziasc wiecej kasy a odprowadzic podatek od
    > nizszej kwoty.

    To byl przyklad tylko. To ze tak napisalem nie znaczy, ze tak chce zrobic
    czy robie.
    A pozatym nie prosze o wydawanie ocen, czy to zgodne z prawem lub tez czy
    krece czy nie, bo wiem jak jest. Chce tylko rzeczowej odpowiedzi na
    postawione pytanie.

    > A jesli nie zamierzasz pobierac zadnych korzysci to po co to wszystko
    > ewentualnie umowa na nieodplatne uzyczenie lokalu czy jak to sie tam
    > nazywa.

    No toz wlasnie pisalem, ze zawierajac taka umowe wlasciciel jest
    zobowiazany do odprowadzenia do US podatku w wysokosci odpowiadajacej
    kwocie, jaka musialby placic gdyby normalnie wynajmowal to mieszkanie po
    cenach rynkowych i osiagal z tego tytulu przychod. Czyli prosciej, gdy
    uzyczysz komus bezplatnie to i tak placisz tyle samo co w momencie
    odplatnego wynajmu.

    Podam jeszcze inny przyklad, moze nie zwiazany bezposrednio z tym
    problemem, ale chodzi o tok rozumowania:
    Firmy telekomunikacyjne (operatorzy komorkowi) daja w prezencie abonentom
    ktorzy podpisza cyrograf na np. 2 lata telefony komorkowe. A tak naprawde
    chcialy dawac za darmo, ale ze US sie przyczepil, ze wowczas jest to
    darowizna o jakiejs tam wartosci ustalonej przez US i nalezy sie podatek od
    darowizny. Wiec firmy telekomunikacyjne juz nie daja tych telefonow za
    darmo, a np. sprzedaja je za cene np. 1zl + VAT i od tej kwoty (1zl) placa
    VAT, a nie od rzeczywistej wartosci podarowanego przedmiotu. Proste?
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 7. Data: 2003-11-06 17:55:34
    Od: "micrus" <g...@c...com>

    poza tym US będzie chciał NA PEWNO dojsc kto płaci rachunki za to
    mieszkanie - bo jesli nie Ty, to każdy zapłacony rachunek przez np. innego
    użtykownika (o płaty eksploatacyjne) to stanowi.a obnne twój dochów, od
    którego odprowadzasz rózwnież podatek

  • 8. Data: 2003-11-07 14:09:47
    Od: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>

    "micrus" <g...@c...com> wrote in

> [...]
    > innego użtykownika (o płaty eksploatacyjne) to stanowi.a obnne twój
    > dochów, od którego odprowadzasz rózwnież podatek

    No dobra, to wynajmuje za 100 zl i place rachunki. Co mi moga zrobic?
    Odprowadzam podatek od tych 100 zl oczywiscie.
    ____________
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t

  • 9. Data: 2003-11-07 18:46:46
    Od: "micrus" <g...@c...com>

    > No dobra, to wynajmuje za 100 zl i place rachunki. Co mi moga zrobic?
    > Odprowadzam podatek od tych 100 zl oczywiscie.
    > ____________
    mogą stweirdzic, że to ewidentnie zaniżona cena w stos. do rynkowych - i
    sięgnąc po narzędzia, kt. pozwolą im skontrolowac stan faktyczny

  • 10. Data: 2003-11-07 20:09:52
    Od: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>

    > mogą stweirdzic, że to ewidentnie zaniżona cena w stos. do rynkowych - i
    > sięgnąc po narzędzia, kt. pozwolą im skontrolowac stan faktyczny

    No to niech kontroluja. Przeciez nie mam nic do ukrycia. Taki jest wlasnie
    stan faktyczny. Wiec czego moga sie dopatrzec.
    A tak troszke z innej beczki: jakie to moga byc narzedzia?
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t