  • 1. Data: 2003-11-06 10:14:32
    Temat: dziedziczenie a wspolnota majątkowa
    Od: "glubus" <g...@c...com>

    prosze o komentarz w 2 różnychsprawach

    1/ jedno z małżonków dziedziczy po śmierci rodzica pół jego mieszkania, na
    mocy zrzeczenia potwierdzonego notarialnie otrzymuje drugie pól - czy
    wpsółmałznek ma prawo na zasadzie wspólnoty majątkowej do tego mieszkania
    ( bo taką małżonkowie posiadają) ?

    2/ jedno z małżonków na mocy wyroku, po latach sądzenia się - wraz z
    rodzeństwem- o "wyrzucenie" zasiedziałego dzierżawcy otrzymuje?dziedziczy?
    po matce prawo do 1/5 atrakcyjnej działki oraz wysokie odszkodowanie
    - czy odszkodowanie i wartość tej działki -( równowartosc w pieniązach z ew.
    sprzedaży,) lub sama nieruchomość WCHODZĄ W MAJĄTEK WSPOLNY małzonków czy
    tylko rzeczony małzonek ma do niego prawo ( wazne w przyp. ew. podziału
    majątku!)

    uprzejmie prosze o rade:)

  • 2. Data: 2003-11-06 18:13:11
    Temat: Odp: dziedziczenie a wspolnota majątkowa
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    tylko rzeczony małzonek ma do niego prawo ( wazne w przyp. ew.
    podziału
    > majątku!)

    TYLKO RZECZONY MAŁŻONEK

  • 3. Data: 2003-11-06 18:28:51
    Od: "bubu" <j...@p...fm>

    Zastanów się jaki wkład pracy wnieśli WSPÓLNIE oboje małżonków ?
    Żaden !
    Spadek jest na rzecz konkretnej osoby - najczęścciej spokrewnionej .
    Współmałżonek niespokrewniony jest kimś obcym dla spadkodawcy .
    Na tej grupie są prawnicy . Może kturyś z nich przytoczy na poparcie
    odpowiedni paragraf kodeksu .

  • 4. Data: 2003-11-07 12:28:23
    Temat: Re: dziedziczenie a wspolnota majątkowa
    Od: "micrus" <g...@c...com>

  • 5. Data: 2003-11-07 17:59:34
    Od: "Klawy Jasio" <j...@b...klawy.pl>

    bubu wrote:
    > Współmałżonek niespokrewniony jest kimś obcym dla spadkodawcy .
    > Na tej grupie są prawnicy . Może kturyś z nich przytoczy na poparcie
    > odpowiedni paragraf kodeksu .

    Nie trzeba być prawnikiem by podać paragraf - Art. 33. KRiO.
    Ale prawnik by się przydał aby zwrócić uwagę na możliwe subtelności :)
    Ja prawnikiem nie jestem.

    Klawy Jasio