    From: "X_o_r_e_h_t" <xoreht@maps_on.megapolis.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Podatek od wynajmu.
    Date: Thu, 6 Nov 2003 14:19:07 +0000 (UTC)

    > Cos krecisz
    >
    > Wynika z tego ze chcesz wziasc wiecej kasy a odprowadzic podatek od
    > nizszej kwoty.

    To byl przyklad tylko. To ze tak napisalem nie znaczy, ze tak chce zrobic
    czy robie.
    A pozatym nie prosze o wydawanie ocen, czy to zgodne z prawem lub tez czy
    krece czy nie, bo wiem jak jest. Chce tylko rzeczowej odpowiedzi na
    postawione pytanie.

    > A jesli nie zamierzasz pobierac zadnych korzysci to po co to wszystko
    > ewentualnie umowa na nieodplatne uzyczenie lokalu czy jak to sie tam
    > nazywa.

    No toz wlasnie pisalem, ze zawierajac taka umowe wlasciciel jest
    zobowiazany do odprowadzenia do US podatku w wysokosci odpowiadajacej
    kwocie, jaka musialby placic gdyby normalnie wynajmowal to mieszkanie po
    cenach rynkowych i osiagal z tego tytulu przychod. Czyli prosciej, gdy
    uzyczysz komus bezplatnie to i tak placisz tyle samo co w momencie
    odplatnego wynajmu.

    Podam jeszcze inny przyklad, moze nie zwiazany bezposrednio z tym
    problemem, ale chodzi o tok rozumowania:
    Firmy telekomunikacyjne (operatorzy komorkowi) daja w prezencie abonentom
    ktorzy podpisza cyrograf na np. 2 lata telefony komorkowe. A tak naprawde
    chcialy dawac za darmo, ale ze US sie przyczepil, ze wowczas jest to
    darowizna o jakiejs tam wartosci ustalonej przez US i nalezy sie podatek od
    darowizny. Wiec firmy telekomunikacyjne juz nie daja tych telefonow za
    darmo, a np. sprzedaja je za cene np. 1zl + VAT i od tej kwoty (1zl) placa
    VAT, a nie od rzeczywistej wartosci podarowanego przedmiotu. Proste?
    Pozdr.
    X_o_r_e_h_t