  • 1. Data: 2002-10-14 14:05:18
    Temat: Fundusze emerytalne
    Od: "Iwona Jar" <i...@o...poczta.pl>

    Chcę sie przenieśc z funduszu emerytalnego ''II filar'' do innego funduszu -
    jakie bede miał z tego powodu zyski i straty?

  • 2. Data: 2002-10-14 15:29:18
    Temat: Re: Fundusze emerytalne
    Od: w...@p...onet.pl

    > Chcę sie przenieśc z funduszu emerytalnego ''II filar'' do innego funduszu -
    > jakie bede miał z tego powodu zyski i straty?
    Jeżeli przeniesienie następuje po dwóch latach od uruchomienia rachunku (co nie
    znaczy- od momentu podpisania deklaracji!- OD CHWILI WPŁYNIĘCIA NA KONTO
    PIERWSZEJ SKŁADKI) to OFE nie nakłada żadnych opłat. Jedyną finansową
    konsekwencją będzie utrata preferencyjnych obniżej prowizji, jakie OFE stosują
    wobec swoich 'stałych klientów' (będących w danym OFE dłuższy czas). Jeżeli z
    porównań osiągów OFE wynika, że są znaczne róznice, oczywiście należy się
    przenosić.
    Więcej szczegółów www.epolisa.republika.pl
    lub mailem w...@p...onet.pl

    Pozdrawiam Wiesława Zaleska

  • 3. Data: 2002-10-14 16:04:05
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > (..) Jeżeli z
    > porównań osiągów OFE wynika, że są znaczne róznice, oczywiście należy się
    > przenosić.

    Ale w odpowiednim momencie ;-)
    W pewnych szczególnych okolicznościach może się powiem pojawić dodatkowy
    zysk (lub strata) związana z obowiązkowym podniesieniem wartości jednostek
    przez maruderów. To już oczywiście zależy skąd i dokąd się przenosimy.

    pozd.Pix

  • 4. Data: 2002-10-15 06:55:28
    Od: "Iwona Jar" <i...@o...poczta.pl>

    Dziękuję za rade.