  • 1. Data: 2002-10-14 12:46:47
    Temat: Bank Śląski - ściąganie zaległości - pomocy !
    Od: i...@p...onet.pl

    Witam

    W was jedyna nadzieja.

    Dawno dawno temu żyrowałem "koledze" kredyt w Banku Śląskim. Kilka dni temu
    pojawił się u mnie komornik z wezwaniem do zapłaty dość pokaźnej kwoty.
    Okazało się że "kolega" nie zapłacił jednej raty kredytu. Bank nie wysyłał do
    mnie żadnych informacji o tej sytuacji i teraz sprawą zajmuje się komornik.

    Oto moje pytania :

    1. Czy bank powinien mnie uprzedzić i poinformaować o niezapłaconej 1 racie
    kredytu ?

    2. Czy powinienem otrzymać jakieś informacje że sprawa trafia do komornika ?

    3. Czy istnieje szansa, że w jakiś sposób odzyskam pieniądze od "kolegi" ?

    4. Czy komornik nie powinien najpierw próbować ściągnąć pieniądze od
    kredytobiorcy ?

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Irek.

  • 2. Data: 2002-10-14 14:18:03
    Temat: Re: Bank Śląski - ściąganie zaległości - pomocy !
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    i...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > 3. Czy istnieje szansa, że w jakiś sposób odzyskam pieniądze od "kolegi"?

    Oczywiście.

    > 4. Czy komornik nie powinien najpierw próbować ściągnąć pieniądze od
    > kredytobiorcy ?

    Nie, komornik ściąga od tego, kogo wskaże mu wierzyciel.
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    Very funny, Scotty. Now beam down my clothes.

  • 3. Data: 2002-10-14 18:46:24
    Od: "bzr" <b...@N...gazeta.pl>

    Witaj!

> [...]
    komornik.> Oto moje pytania :
    > 1. Czy bank powinien mnie uprzedzić i poinformaować o niezapłaconej 1 racie
    Tak
    > 2. Czy powinienem otrzymać jakieś informacje że sprawa trafia do komornika ?
    Tak i wcześniej wezwać do dobrowolnego zapłacenia żądanej kwoty.

    > 3. Czy istnieje szansa, że w jakiś sposób odzyskam pieniądze od "kolegi" ?

    Teoretycznie tak.Masz prawne możlwości tzw.regres.ALe...czy kolega jest
    wypłacalny? Skoro bank nie dochodził od niego to raczej nie.Wtedy masz w
    kieszeni tytuł prawny -wyrok sądu ,ale nie możesz odzyskać pieniędzy z powodu
    bezskuteczności egzekucji.

    > 4. Czy komornik nie powinien najpierw próbować ściągnąć pieniądze od
    > kredytobiorcy ?

    To nie komornik decyduje od kogo ściągać tylko bank-wierzyciel.Skontaktuj się
    z bankiem i dowiedż czy jesteś jedynym poręczycielem i jaka jest sytuacja
    kredytobiorcy. Może jako poręczycielowi udołoby Ci się zawrzeć z bankiem
    układ ratalny,zmianę zarachowania odsetek ewentualnrgo ich częściowego
    umorzenia.

    Powodzenia.bzr.