  • 1. Data: 2002-10-14 12:42:24
    Temat: WKU - odwiedziny z indeksem?
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Witam,

    W tamtym roku rozpoczalem nauke w szkole policealnej. Z sekretariatu
    odebralem zaswiadczenie i poszedlem do WKU. Otrzymalem odroczenie na czas
    nauki, to jest do czerwca 2003 roku. Tymczasem pare tygodni temu ktos mi
    powiedzial, ze musze wziasc swoj indeks i isc go okazac. Wydaje mi sie to
    dziwne, bo skoro mam odroczenie na pismie do czerwca przyszlego roku to po
    co mam sie tam krecic? Tym bardziej, ze nikt nic mi nie wspominal o
    wizytach kontrolnych.
    Na innej grupie dyskusyjnej znowu ktos poruszyl ten temat. Tyle tylko, ze
    mowa jest o studentach. Nie wiem jak oni otrzymuja odroczenie - czy na
    wszystkie lata nauki z gory, czy tylko na rok i w zwiazku z tym musza co
    roku odnawiac (i stad te okazanie indeksu).

    Czy ktos moze w zwiazku z tym wie cos o istnieniu jakiegos przepisu
    odnosnie takiej sytuacji? Mam na wszelki wypadek jednak isc, czy spokojnie
    moge olac te sprawe?

    I przy okazji kolejne pytanie. W przyszlym roku zamierzam rozpoczac
    studia. Jesli odroczenie mam do czerwca to kiedy powinienem sie zglosic do
    WKU i poinformowac ich o checi kontynuowania nauki? Od razu jakies
    dokumenty (wypis z uczelni) trzeba przedstawic?

    pozdrawiam
    Greg

  • 2. Data: 2002-10-14 12:59:09
    Temat: Re: WKU - odwiedziny z indeksem?
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > Czy ktos moze w zwiazku z tym wie cos o istnieniu jakiegos przepisu
    > odnosnie takiej sytuacji? Mam na wszelki wypadek jednak isc, czy spokojnie
    > moge olac te sprawe?

    Powinienes dbac o to, zeby termin odroczenia nie stal sie jednoczesnie
    terminem poboru ;) tj. jak mija termin odroczenia to stawiasz sie w WKU
    z odpowiednimn dokumentem. Praktycznie to bywa tak, ze najpierw WKU cie
    wzywa na rozmowe i tam mozesz to pokazac, ale roznie z tym bywa i ponoc
    niejen dostal bilet bez zadnej rozmowy.

  • 3. Data: 2002-10-14 13:25:21
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "KrzysiekPP" w news:MPG.1814de087db87cb2989718@news.tpi.pl napisał(a):

    > Powinienes dbac o to, zeby termin odroczenia nie stal sie
    > jednoczesnie terminem poboru ;)

    A wiec teraz jednak isc nie musze z indeksem jesli mam odroczenie do
    czerwca?

    > tj. jak mija termin odroczenia to stawiasz sie w WKU
    > z odpowiednimn dokumentem.

    Tylko jakie ja dokumenty dostane? Studia zaczynaja sie w koncu
    wrzesnia/poczatku pazdziernika. Byc moze bede musial juz cos zalatwiac w
    maju (lub jeszcze wczesniej), jakies wpisowe i moze na tej podstawie
    otrzymam jakies zaswiadczenie o kontynuowaniu nauki. Kurcze... to bedzie
    nerwowy dla mnie okres :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 4. Data: 2002-10-14 14:20:29
    Od: "Depilator" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > maju (lub jeszcze wczesniej), jakies wpisowe i moze na tej podstawie
    > otrzymam jakies zaswiadczenie o kontynuowaniu nauki. Kurcze... to bedzie

    E tam - nie stresuj się tak. Nie wiem, jak u Ciebie, ale moje WKU wcale nie
    takie groźne. Przysyłaja mi rokrocznie takie świstki a ja je rokrocznie
    olewam i nic. Kiedys zgłosiłem sie do nich sam w październiku z
    zaświadczeniem a miły pan powiedział, że niepotrzebnie, bo teraz sami
    sprawdzają na uczelni ( tzn, uczelnia musi informować o wykreśleniu z
    listy ), wziąłem to sobie to do serca i nie pojawiam się tam wcale i żadnego
    biletu nie dostałem. Zreszta wezwania wysyłają zwykłą pocztą, więc nie
    nastąpi nigdy 'skutek doręczenia'. Tyle praktyka.
    Jeśli chodzi o teorię, to art. 39 ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP
    mówi, że studentowi 'odracza się' na 'czas pobierania nauki' ale nie dłużej,
    niż 12 miesięcy, czyli co roku trzeba iść po nowe odroczenie w terminie 14
    dni od zakończenia poprzedniego i rozpoczęcia nowego roku nauki. Czysto
    teoretycznie więc przez ten czas, gdy sie nie uczysz, to moga Cie capnąc,
    ale nie zapominaj, że pobór jest raczej przeprowadzany wiosną ( marzec ) a
    potem jesienią. Wiosną jeszcze będziesz a jesienią juz beziesz, wieć nie
    panikuj. Najwyżej sie chwile poukrywaj a potem juz jesteś kryty ( nie mogę
    nie udzielić odroczenia, jak juz będziesz studentem a zaocznie Cie przecież
    nie wcielą ).

    Depi.

  • 5. Data: 2002-10-14 15:02:36
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "Depilator" w news:aoejou$g0e$1@news2.tpi.pl napisał(a):

    > E tam - nie stresuj się tak.

    Latwo powiedziec ;) Chociaz troche zazdroszcze wojakom. Niedawno dwoch
    kumpli przeszlo de rezerwy - troche spomnien jest. Jednak oboje przyznaja,
    ze rok zmarnowany. Gdyby wiec chociaz to nasz wojsko bylo na w miare
    dobrym poziomie...

    > Nie wiem, jak u Ciebie, ale moje WKU wcale nie
    > takie groźne. Przysyłaja mi rokrocznie takie świstki a ja je
    > rokrocznie olewam i nic.

    Nie odbierasz? :)

    > ( tzn, uczelnia musi informować o wykreśleniu z listy ),

    Wlasnie. To jest kolejny powod dla ktorego sie dziwilem. Skoro szkola ma
    obowiazek informowac WKU do kilkunastu (chyba) dni o fakcie przerwania
    przez kogos nauki to po co samemu sobie tym glowe zaprzatac dodatkowo?

    > studentowi 'odracza się' na 'czas pobierania nauki' ale nie
    > dłużej, niż 12 miesięcy, czyli co roku trzeba iść po nowe
    > odroczenie w terminie 14 dni od zakończenia poprzedniego

    Mowa o studentach, wiec ja mam luz. Dostalem odroczenie do czerwca i leje
    na to - nigdzie nie ide :)

    > nie zapominaj, że pobór jest raczej przeprowadzany wiosną
    > ( marzec ) a potem jesienią.

    Wiec spokojnie ze szkola powinienem wszystko pozalatwiac...

    Dzieki za pocieche :)

    pozdrawiam
    Greg

  • 6. Data: 2002-10-14 16:05:19
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    > A wiec teraz jednak isc nie musze z indeksem jesli mam odroczenie do
    > czerwca?

    Ja raz na poczatku studiow zanioslem papier do WKU. Przez 5 lat nie bylo
    zadnych kontaktow, dopiero po tych pieciu latach dostalem wezwanie na
    rozmowe. Ale pamietam, ze z mojego roku niektorzy latali do WKU
    corocznie.

    Z uczelni bierzesz zaswiadczenie o tym ze studiujesz, nic wiecej ci nie
    trzeba.

  • 7. Data: 2002-10-15 00:18:17
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    "KrzysiekPP" w news:MPG.181509a62738733d98971c@news.tpi.pl napisał(a):

    > Z uczelni bierzesz zaswiadczenie o tym ze studiujesz, nic
    > wiecej ci nie trzeba.

    Dzieki za odpowiedzi :)

    zycze spokojnej nocy/milego dnia
    Greg

  • 8. Data: 2002-10-15 05:28:06
    Od: "adi" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości
    [ciach]
> [...]
    > dziwne, bo skoro mam odroczenie na pismie do czerwca przyszlego roku to po
    > co mam sie tam krecic? Tym bardziej, ze nikt nic mi nie wspominal o
    Jesli sie uczysz, zaniosłes zaświadczenie mozesz wyluzowac, żadnego
    zanoszenia indeksu, bo i tak nie wiedzą co to jest :)) a co do kontaktów z
    WKU z własnej woli tam nie chodze i jak ide to dopiero po odebraniu
    poleconego.
    Pozdrowienia
    ADAM

  • 9. Data: 2002-10-15 14:41:22
    Temat: WKU - inne sposoby wymigania sie ?
    Od: "Gacek" <GA_Gacek(wytnij-to)@interia.pl>

    Witam,

    A co jest w przypadku gdy nie mamy akutalnie wpisu (ani szans na niego) i
    podstawy zeby odroczy sie od wojska.
    Dostajemy bilet ... i ?

    Kiedys slyszalem, ze wystarczy zlozyc oswiadczenie ze "przygotowujemy sie do
    wyborow i mamy zamiar startowac na posla/radnego/prezydenta :)" i w takim
    przypadku dostaje sie odroczenie (w kazdym razie nie dostaje sie biletu).
    Czy to prawda ? Czy sa jakies inne proste sposoby dostepne dla kazdego ?
    (np. zadanie ponownej komisji lekarskiej)

    Z gory dzieki,

    G.

  • 10. Data: 2002-10-15 19:41:05
    Temat: Re: WKU - inne sposoby wymigania sie ?
    Od: "KrystianusDami" <k...@d...pl>

    Jest wiele .
    Jeden z ciekawszych sposobow to :
    kiedy dostajesz wezwanie ociagasz sie z odebraniem do czasu koncowki poboru.
    Wtydy smialo mozesz isc do WKU i jak wreczaja bilet to go nie odbierasz
    (nigdy nie podpisuj )
    oni w ciagu 2 tygodni przysla go do domu poleconym (jesli nie odbierzesz
    zostanie uznany za doreczony)
    wiec mozesz odebrac i napisac odwołanie wymyslajac powody przerozne (warto
    jakies w miare konstruktywne)
    wowczas zanim rozpatrza odwolanie to ten pobor i tak cie omija.
    No i poza tym cała procedura odwoławcza zawsze jest długa i zmudna a do tego
    czasu mozna znalesc jakis konkret.

    Nie polecam nikomu isc do wojska, od umierania sa amerykanscy marines a nie
    my, a przede wszystkim szkoda tych miesiecy przez ktore mozna popracowac i
    zarobic wiecej niz zołd:) no i najlepiej isc na studia a wtedy sprawa
    rozwiazana.

    Użytkownik Gacek <GA_Gacek(wytnij-to)@interia.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aoh9f5$kg9$...@p...wcss.wroc.pl...