  • 11. Data: 2005-05-11 11:38:17
    Temat: Re: Podatek od darowizny
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    > nie ,bo kupując mieszkanie załatwiasz spraweę przez notariusza ,a notariusz
    > ma prawny obowiązek pobrania stosownego podatku i odprowadzenia do Us
    > JanuszHr

    To jak ktos pracuje przykladowo za granica i zacznie kupowac mieszkania
    to predzej czy pozniej US zainteresuje sie delikwentem?

    Pozdrawiam
    Internauta

  • 12. Data: 2005-05-11 12:26:49
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz wrote:

    > US moze sie pytac skad mam pieniadze na zakup mieszkania, samochodu itp?
    Może. Bo skoro kupiłeś mieszkanie to miałeś na niego pieniądze, a z
    danych US wynika, że twoje zarobki są niższ i nie miałeś szans mieć
    takiej kwoty. Więc pyta skąd masz i czy zapłaciłeś od tego podatek jeśli
    się należy.

    > Czy kupujac mieszkanie trzeba isc do US?

    Nie.

  • 13. Data: 2005-05-11 12:28:03
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JanuszHr wrote:

    > nie ,bo kupując mieszkanie załatwiasz spraweę przez notariusza ,a notariusz
    > ma prawny obowiązek pobrania stosownego podatku i odprowadzenia do Us
    > JanuszHr

    To dwie różne sprawy.
    Podatek od transakcji, który jest należny lub nie
    podatek dochodowy od pieniędzy na mieszkanie
    US pyta o to drugie.

  • 14. Data: 2005-05-11 12:29:34
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Tomasz wrote:

    > To jak ktos pracuje przykladowo za granica i zacznie kupowac mieszkania
    > to predzej czy pozniej US zainteresuje sie delikwentem?

    Oczywiście, bo obywatel polski mający zameldowanie w polsce rozlicza się
    z całych swoich dochodów przed polskim US.
    Czyli zarobki w zagraniczne są opodatkowane w polsce.
    I od razu napiszę, że tak jest w większości krajów, żeby uniknąć
    komentarzy tych co zaraz napiszą, że to głupi kraj.

  • 15. Data: 2005-05-11 14:10:27
    Od: "Wyga" <w...@p...fm>

    Doczytałem sie iz 19.274 zł moge uznac za darowizne nieopodatkowana czyli
    pozostaje mi 47 tyś
    5 lat wczesnnije czyli okolo 1995 r. moglem dostac rowniez darowizne nie
    wiecej niz
    96 000 000 zł na stare czyli 9.600 nowych złotych czyli pozostaje jeszcze 38
    tyś.
    Jako ze rodzice maja gospodarstwo moge zalozyc ze od 16 roku zycia czyli w
    latach 1997 -2000r.
    pracowalem na gospodarstwie i otrzymywalem wynagrodzenie, z ktorego jako
    rolnik nie musialem
    sie rozliczac wzgledem US i wyglada to nastepujaca:
    rok 1997 r. wiek 16 lat 7000 zł rocznie
    rok 1998 r. wiek 17 lat 7000 zł rocznie
    rok 1999r. wiek 18 lat 8000 zł rocznie
    rok 2000r. wiek 19 lat 6000 zł czyli 3/4 gdyz mieszkanie zakupione
    zostało w pazdzierniku 2000r.
    w suemi daje to 28 tyś czyli z lacznej sumy pozostaje 10 tys zlotych i nie
    wiem gdzie te 10 tys wcisnac.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

  • 16. Data: 2005-05-12 12:00:34
    Od: Tomasz <i...@a...pl>

    > Oczywiście, bo obywatel polski mający zameldowanie w polsce rozlicza się
    > z całych swoich dochodów przed polskim US.
    > Czyli zarobki w zagraniczne są opodatkowane w polsce.

    A jezeli bym pracowal za granica i byl zameldowany np. w Irlandii to
    musze sie rozliczac w Irlandii? Nie wiem jak to jest z tymi przepisami
    unijnymi a bym chcial sie dowiedziec.

    Przyklad drugi - ktos pracuje na czarno w US przez 5 lat i kupuje sobie
    troche majatku (ziemie, mieszkania) to jak ma sie wytlumaczyc fiskusowi
    w Polsce?

    Tomasz

  • 17. Data: 2005-05-16 00:21:13
    Od: " 666" <j...@i...pl>

    Co Ty bredzisz??
    JaC

  • 18. Data: 2005-05-16 09:55:45
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    W artykule <d68p1j$rsr$1@news.interia.pl> j...@i...pl napisal(a):

    > Co Ty bredzisz??
    > JaC

    Nie bredzi.
    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/czesc5
    .html#r11_8
    ========
    8. Opodatkowanie zachowku /Rzeczpospolita/

    W świetle Kodeksu cywilnego prawo do zachowku stanowi określony udział
    spadkowy. Prawo to przysługuje w warunkach określonych w art. 991 k.c. i to
    tylko wskazanemu tam kręgowi osób.

    Taka konstrukcja prawna zachowku powoduje, że przychody z tytułu
    zachowku nie podlegają przepisom o podatku od spadków i darowizn, są
    opodatkowane podatkiem dochodowym (zob. art. 2 ust. 1 pkt 3 ustawy
    o podatku dochodowym od osób fizycznych). Takie stanowisko zajął
    NSA m.in. w wyrokach z dnia 8 września 1999 r. (sygn. akt I SA/Gd 1440/97
    - nie publikowany), z dnia 16 lipca 1997 r. (sygn. akt III SA/358/96,
    POP z 1999 r. Nr 4, poz. 115) oraz z dnia 29 maja 2000 r.
    Podobne stanowisko zajął Minister Finansów w oficjalnym piśmie będącym
    wytyczną dla organów podatkowych.

    Na wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich Sąd Najwyższy w
    dniu 4 stycznia 2001 r. podjął uchwałę uznając,
    że zachowek powinien być opodatkowany tak jak spadek,
    a więc według stawek 3%, 5% i 7%. W związku z powyższym należy
    oczekiwać zmian w przepisach ustawy z dnia 28 lipca 1983 r.
    o podatku od spadków i darowizn.

    Pozdr. Zbig.Drwięga
    Linux Reg.User #166848,gg:1100100111000000111010
    ____________________

  • 19. Data: 2005-05-16 12:50:38
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Green wrote:

    > Nie bredzi.
    > http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/Spadki/czesc5
    .html#r11_8
    ========
    > 8. Opodatkowanie zachowku /Rzeczpospolita/

    dalej bredzi.

  • 20. Data: 2005-05-16 12:55:34
    Od: Green <z...@u...gazeta.pl>

    ========