  • 11. Data: 2005-01-23 23:46:03
    Temat: Re: Podanie leku cudzemu dziecku
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to niedziela, 23 stycznia 2005 23:13, gdy Ajron napisał(a) coś na
    pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Roman G." <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie.

    Tak, było czytelne. Wystarczy mieć czytnik ustawiony na automatyczne
    rozpoznawanie.

    > Nie jestesmy biegli w estonskim, bo takie kodowanie miales :)

    Estońskim?

    http://www.wszpwn.com.pl/i10/znaki1/ch06.htm
    Z tego powodu warto przyjrzeć się zestawowi ISO-8859-13 (Latin 7). Jest to
    nowy standard, analogiczny do ISO-8859-2, i również obejmujący alfabet
    języka polskiego. O ile zestaw ISO-8859-2 łączył nasz alfabet z innymi w
    umownym regionie "środkowoeuropejskim", to nowy zestaw kreuje nowy region,
    nazwany "kręgiem bałtyckim" (Baltic Rim).

    Może więc i estoński się załapuje, ale polski też. Kodowanie tak samo złe,
    jak każde ISO, a nawet nieco lepsze od ISO-2.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2005-01-24 01:33:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > Jezuu... A teraz Ci się chłopie ISO już też nie podoba?

    Nie widzisz 'drobnej' różnicy pomiędzy 8859-2 a 8859-13, expierdzie 2?

    > Nie, to Ty se k-wa Jędruś ustaw czytnik na automatyczne wykrywanie, a nie
    > czepiaj się ludzi z poprawnymi ustawieniami.

    *plonk*

  • 13. Data: 2005-01-24 06:00:53
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[BEZ_TEGO]interia.pl>

    > Nie, to Ty se k-wa Jędruś ustaw czytnik na automatyczne wykrywanie, a nie
    > czepiaj się ludzi z poprawnymi ustawieniami.

    Qrde, a juz sie zastanawialam, czemu ja za kazdym razem gdy Andrzej kogoś
    opieprza za złe kodowanie widzę post tej osoby "normalnie" bez żadnych
    krzaczków:-))

    HaNkA

  • 14. Data: 2005-01-24 10:26:18
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Qrde, a juz sie zastanawialam, czemu ja za kazdym razem gdy Andrzej
    kogoś
    > opieprza za złe kodowanie widzę post tej osoby "normalnie" bez żadnych
    > krzaczków:-))

    bo masz dobrze ustawiony czytnik (automatyczne rozpoznawanie)

    P.

  • 15. Data: 2005-01-24 10:45:52
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Mon, 24 Jan 2005 11:26:18 +0100,
    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> screamed:
    > kogos
    >
    > bo masz dobrze ustawiony czytnik (automatyczne rozpoznawanie)

    Tia. Tyle, ze przy odpisywaniu nie bywa juz tak rozowo.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:219B ]
    [ 11:45:32 user up 10501 days, 23:40, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    I'm so far behind I think I'm first.

  • 16. Data: 2005-01-24 12:07:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

    > Qrde, a juz sie zastanawialam, czemu ja za kazdym razem gdy Andrzej
    > kogoś opieprza za złe kodowanie widzę post tej osoby "normalnie" bez
    > żadnych krzaczków:-))

    Wiesz, ja bym pewnie widział poprawnie nawet, jakby ktoś zakodował w
    Mazovii czy DHN. To co? Mam zacząć używać Mazovii?

  • 17. Data: 2005-01-24 22:50:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek, 24 stycznia 2005 02:33, gdy Andrzej Lawa napisał(a)

    Widzę. I? Obydwa są równie sensowne.

  • 18. Data: 2005-01-24 22:51:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to poniedziałek, 24 stycznia 2005 07:00, gdy HaNkA ReDhUnTeR
> [...]

    > Qrde, a juz sie zastanawialam, czemu ja za kazdym razem gdy Andrzej kogoś
    > opieprza za złe kodowanie widzę post tej osoby "normalnie" bez żadnych

    Bo Andrzej jest bardzo konserwatywny. ISO-8859-2, choćby świat się walił :)

  • 19. Data: 2005-01-24 23:57:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przestaw czytnik na automatyczne rozpoznawanie kodowania.
    > Póki będziecie mieli poustawiane kodowanie na sztywno ISO-2, to wszystko
    > inne będzie Wam złe.

    Ale jak przestawię, to później krzaczy również i moje odpowiedzi.

  • 20. Data: 2005-01-25 07:05:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    A był to wtorek, 25 stycznia 2005 00:57, gdy Robert Tomasik napisał(a) coś
    na pl.soc.prawo. No i teraz trzeba odpowiedzieć.

    > Użytkownik "Tristan Alder" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale jak przestawię, to później krzaczy również i moje odpowiedzi.

    Dlaczego? To znaczy nie wiem jak OE, bo to marny czytnik, ale wiesz,
    odpowiedź to jedno, a czytanie drugie. Mój KNode np. ma automatyczne
    rozpoznawanie, zaś opcję iso-2 zaznaczoną do odpowiadania.

    Generalnie OE chyba odpowiada tak jak pisze piszący. Ból w tym, że sporo
    osób używa OE bez wpisów MIME w nagłówku i wtedy nie wiem jak zachowa się
    OE.

    Próbowałeś pobawić się z Thundederbirdem? (http://www.thunderbird.pl/), on
    jest bardzo podobny do OE, a może ma to lepiej zorganizowane.

    Bo kodowanie ISO jest przestarzałe i pewnie coraz więcej osób będzie
    korzystało z Unikodu albo choć z nieco lepszego od 2 kodowania 13. Zobacz
    ile razy w ciagu kilku dni temat ten się pojawia! Niektóre czytniki same
    się dostosowują do danego zakresu i nawet bez wiedzy wysyłającego mogą
    ustawić inne kodowanie niż ISO.