  • 1. Data: 2003-04-27 21:01:19
    Temat: Poczta głosowa - czy to nie kolejny dialer-przekręt telekomów?
    Od: "A.Kaniewski" <b...@h...com>

    Witam.

    Telekomy dziś wciskają swoim klientom hasło "poczta głosowa za darmo",
    ale przecież dla dzwoniących na taki numer za darmo to już ona nie jest!
    Przeciwnie - jak najbardziej muszą za nią płacić i to całkiem nieźle.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że robione jest to wszystko bez
    jakiegokolwiek ostrzeżenia czy informacji ze strony operatora - nikt ich w
    żaden sposób o tym nie poinformował, nie dostali jakiegoś cennika, więc
    niektórzy, nie zdając sobie sprawy ze skutków finansowych, redialują
    połączenie do upadłego, płacąc za każdym razem za usługę, której ani nie
    zamawiali, ani nie mają świadomości jej istnienia, więc nawet nie mogą z
    niej skorzystać.
    W nieuczciwy sposób i przy pełnej świadomości tego faktu żerują na tym
    telekomy, nieprzypadkowo ustalając krótki okres oczekiwania i nic nie
    mówiący sygnał uruchomienia usługi, po którym jest już zresztą za późno -
    celowo operator nie dał szansy na zrezygnowanie z usługi, przecież nie w
    ten sposób wyłudza się pieniądze. Dziś usługa najczęściej jest już zresztą
    instalowana domyślnie, bez pytania o zdanie abonenta. I znowu - telekomy
    doskonale wiedzą, że przytłaczająca większość użytkowników nie ingeruje w
    ustawienia domyślne, stając się tym samym narzędziem nieuczciwych zysków
    teleoperatorów, zmuszających do płacenia za niezamawianą i
    niewykorzystywaną usługę.
    Prawo chyba określa konieczność informowania o odpłatności za
    usługę/produkt i wysokości ceny? Tu nota bene możnaby się przyczepić do
    niezbyt uczciwej praktyki podawania cen "netto" - bez podatku VAT, a
    zarazem bez informowania o wysokości tegoż podatku, nie każdy zresztą musi
    umieć sobie to policzyć - zgodnie z tą zasadą możnaby przecież wyrażenie
    ceny jako wyniku równania matematycznego z całkami, na macierzach i z
    użyciem bardzo dużych liczb pierwszych potraktować jako równie dobre
    dopełnienie obowiązku informacyjnego. Cena to ma być tyle, ile się zapłaci
    w kasie - i już! Wszystko co inne pochodzi od złego :-)

    pozdrawiam

    A. Kaniewski

  • 2. Data: 2003-04-27 21:38:22
    Od: "madzia" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "A.Kaniewski" <b...@h...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    >
    > Telekomy dziś wciskają swoim klientom hasło "poczta głosowa za
    darmo",
    aktywowanie poczty jest za darmo,za darmo sie ja odsluchuje.Nikt nie
    uprzedzal dzwoniacych na komorki,ze wlaczy sie poczta.Nikt nie informuje
    dzwoniacego, ze nr pod ktory dzwoni ma automatyczna sekretarke.
    Pretensje miej do osoby, do ktorej dzwonisz,po co jej poczta,po co jej
    automatyczna sekretarka itd.
    Poczte w TPSA aktywuje sie samemu poki co.
    magda

  • 3. Data: 2003-04-27 23:38:49
    Od: "Lukasz P." <l...@i...pl>

    Użytkownik "madzia" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > automatyczna sekretarka itd.
    > Poczte w TPSA aktywuje sie samemu poki co.

    A mnie odwiedzil az jakis pan. Dzwonek do drzwi, stoi gosc z
    identyfikatorem.
    - Dzien dobry, Telekomunikacja Polska, w domu jest telefon?
    - Jest
    - Gdzie?
    - Tutaj (gosc wchodzi, bierze sluchawke do reki i zaczyna gdzies dzwonic)
    - Przepraszam, ale o co wlasciwie chodzi?
    - Aaaa - gosc wyciaga jakas ulotkie i mi ja wrecza - chodzimy i uruchamiamy
    poczte glosowa
    - Ale ja nie chce poczty glosowej.
    - Dlaczego?
    - A co to pana obchodzi? (zabieram mu sluchawke)
    - Ale dlaczego, przeciez to jest za darmo?
    - Nie chce i juz. Do widzenia.
    I wyprosilem niemilego pana z mieszkania... jeszcze na odchodne zagrozilem,
    ze sie poskarze gdzie trzeba. I tak sie pozno zorientowalem o co chodzi (w
    ogole dziwie sie, dlaczego go wpuscilem do chaty. ale wszystko dzialo sie
    tak szybko ;-) myslalem ze jakas kontrola czy cus... Ale widzac taki sposob
    dzialania, to 90% sasiadow w mojej klatce ma juz poczte glosowa, czy im sie
    to podoba czy nie...
    ech... TP

    -
    pozdrawiam
    lukasz

  • 4. Data: 2003-04-28 06:45:40
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam

    poczte glosowa w TPSA mozna zlikwidowac. Wystarczy zadzwonic do BOK-u i tam
    podadza kod klawiszowy do odblokowania, nie pamietam juz jaki to kod ale
    chyba 67#.

    Asia

  • 5. Data: 2003-04-28 10:07:19
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b8ij02$nvo$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > tam
    > podadza kod klawiszowy do odblokowania, nie pamietam juz jaki to kod ale

    Ciekawe od kiedy banki będę nam przyznawały "atrakcyjne" kredyty, o które
    nigdy nie prosiliśmy. Oczywiście zawsze będzie można zrezygnować :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-04-28 21:37:25
    Od: "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid>

    #67# i #61# (pierwszy anuluje przekaz w przypadku zajętości,
    drugi w przypadku nieodbierania telefonu).

    PiotRek
    mailto:b...@w...pl

  • 7. Data: 2003-04-29 20:19:09
    Od: "Lutek34" <L...@N...pl>

    "PiotRek" <b...@W...wp.pl.invalid> wrote in message

    > #67# i #61# (pierwszy anuluje przekaz w przypadku zajętości,
    > drugi w przypadku nieodbierania telefonu).

    i właśnie wylączyłem sobie poczte dzieki tym kodom.