eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPoczta głosowa - czy to nie kolejny dialer-przekręt telekomów? › Poczta głosowa - czy to nie kolejny dialer-przekręt telekomów?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.tpinte
    rnet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "A.Kaniewski" <b...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poczta głosowa - czy to nie kolejny dialer-przekręt telekomów?
    Date: Sun, 27 Apr 2003 23:01:19 +0200
    Organization: brak
    Lines: 41
    Message-ID: <b8hglu$9mb$1@atlantis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: po19.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1051477504 9931 217.99.68.19 (27 Apr 2003 21:05:04 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Apr 2003 21:05:04 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 4.71.1712.3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V4.71.1712.3
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:142799
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam.

    Telekomy dziś wciskają swoim klientom hasło "poczta głosowa za darmo",
    ale przecież dla dzwoniących na taki numer za darmo to już ona nie jest!
    Przeciwnie - jak najbardziej muszą za nią płacić i to całkiem nieźle.
    Najgorsze w tym wszystkim jest to, że robione jest to wszystko bez
    jakiegokolwiek ostrzeżenia czy informacji ze strony operatora - nikt ich w
    żaden sposób o tym nie poinformował, nie dostali jakiegoś cennika, więc
    niektórzy, nie zdając sobie sprawy ze skutków finansowych, redialują
    połączenie do upadłego, płacąc za każdym razem za usługę, której ani nie
    zamawiali, ani nie mają świadomości jej istnienia, więc nawet nie mogą z
    niej skorzystać.
    W nieuczciwy sposób i przy pełnej świadomości tego faktu żerują na tym
    telekomy, nieprzypadkowo ustalając krótki okres oczekiwania i nic nie
    mówiący sygnał uruchomienia usługi, po którym jest już zresztą za późno -
    celowo operator nie dał szansy na zrezygnowanie z usługi, przecież nie w
    ten sposób wyłudza się pieniądze. Dziś usługa najczęściej jest już zresztą
    instalowana domyślnie, bez pytania o zdanie abonenta. I znowu - telekomy
    doskonale wiedzą, że przytłaczająca większość użytkowników nie ingeruje w
    ustawienia domyślne, stając się tym samym narzędziem nieuczciwych zysków
    teleoperatorów, zmuszających do płacenia za niezamawianą i
    niewykorzystywaną usługę.
    Prawo chyba określa konieczność informowania o odpłatności za
    usługę/produkt i wysokości ceny? Tu nota bene możnaby się przyczepić do
    niezbyt uczciwej praktyki podawania cen "netto" - bez podatku VAT, a
    zarazem bez informowania o wysokości tegoż podatku, nie każdy zresztą musi
    umieć sobie to policzyć - zgodnie z tą zasadą możnaby przecież wyrażenie
    ceny jako wyniku równania matematycznego z całkami, na macierzach i z
    użyciem bardzo dużych liczb pierwszych potraktować jako równie dobre
    dopełnienie obowiązku informacyjnego. Cena to ma być tyle, ile się zapłaci
    w kasie - i już! Wszystko co inne pochodzi od złego :-)

    pozdrawiam

    A. Kaniewski






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1