  • 1. Data: 2009-11-15 21:12:16
    Temat: Darowizna a późniejszy rozwód
    Od: "Boch" <n...@n...pl>

    Jak to jest , jeśli podczas wspólnego małżeństwa otrzymaliśmy od ciotki
    żony darowiznę w postaci gruntu - czy przy obecnym rozwodzie mogę
    dochodzić się swojej części - napomnę , że w akcie notarialnym razem
    jesteśmy wymienieni .

    Boch

  • 2. Data: 2009-11-15 22:23:26
    Temat: Re: Darowizna a późniejszy rozwód
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Boch napisal:
> [...]
    > żony darowiznę w postaci gruntu - czy przy obecnym rozwodzie mogę
    > dochodzić się swojej części - napomnę , że w akcie notarialnym razem

    Hm, a co bylo w akcie darowizny? A poza tym uwazaj: rozwod ciotka moze
    podniesc jako 'razaca niewdziecznosc' z twojej strony i anulowac
    darowizne. Ja na jej miejscu tak bym wlasnie zrobil: dlaczego obcy facet
    ma wyprowadzac majatek z rodziny?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 3. Data: 2009-11-15 23:14:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Boch wrote:
> [...]
    > żony darowiznę w postaci gruntu - czy przy obecnym rozwodzie mogę
    > dochodzić się swojej części - napomnę , że w akcie notarialnym razem

    jeśli w akcie notarialnym darowizny jest wzmianka, ze jest to darowizna
    do majątku wspolnego i jesteście wymienieni oboje, to jest to wasz
    wspolnym majątek do podziału przy rozwodzie jak każdy inny dorobiony sie
    w trakcie trwania małżeństwa.

  • 4. Data: 2009-11-15 23:15:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jacek_P wrote:

> [...]
    > podniesc jako 'razaca niewdziecznosc' z twojej strony i anulowac
    > darowizne. Ja na jej miejscu tak bym wlasnie zrobil: dlaczego obcy facet

    to zależy jak dawno.
    Po iluś tam latach darawizny odwołać już sie nie da.