  • 11. Data: 2004-11-20 18:11:30
    Temat: Re: Pobicie przed centrum handlowym
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cnnnkn$mlg$1@inews.gazeta.pl...
    > Moim zdaniem o całym zajściu należy powiadomić Policję, która zapewne wyda
    > postanowieniu o wszczęciu postępowania przygotowawczego. Dopiero wówczas
    > można uzyskać od centrum handlowego kasety z nagraniami. Ponadto ma
    żadanie
    > Policji muszą je wydać, a osobie prywatnej napewno ich nie udostępnią.

    A to mi umknęło i jakoś - w sumie nieuprawnienie - uznałem to za oczywiste.
    oczywiście, że należy powiadomić Policję. To policja zabezpiecza ową kasetę
    i uznaje za dowód rzeczowy.

  • 12. Data: 2004-11-21 17:32:03
    Od: "Ramiel" <r...@p...onet.pl>

    > Kilka dni temu miała miejsce bardzo przykra sytuacja, a mianowicie bardzo
    > dotkliwie pobito mojego kolegę.
    Chodzi o to, że ochrona obiektu w ogóle nie
    > zareagowała. Dowiedziałem się, że można w takim układzie podać do sądu
    > centrum handlowe.

    heja
    z tego co się orientuję to ochrona nie ma obowiązku pilnować porządku na
    zewnątrz sklepu czy galerii ale tylko wewnątrz budynku

    więc sprawa jest przegrana - jedynie powództwo cywilne wobec sprawcy - jeśli
    go znasz z widzenia albo byłbyś w stanie rozpoznać - ale też ciężka bo on
    też będzie miał świadków po swojej stronie a poza tym będą wiedzieć gdzie
    mieszkasz i możesz mieć z nimi problemy przez parę lat zwłaszcza jak ich
    będziesz ciągał po sądach.
    a adwokat oskarzonych stwierdzi że obrażenia nie były trwałe i że uszczerbek
    na zdrowiu był znikomy więc będzie prosił o umorzenie
    poza tym przedmówcy dobrze powiedzieli ze na kasetach nic nie będzie - już
    dyrekcja galerii razem z ochroną ukręci łeb sprawie --- po co im rozgłos ?
    tylko by im ubyło klientów

    trzymaj się - ale jednak życzę Ci powodzenia i na przyszłość wychodzcie w
    grupie a nie pojedynczo

    --
    Pozdrawiam :)
    Ramiel

  • 13. Data: 2004-11-22 21:26:25
    Od: "Maciej Perznowski" <p...@w...pl>

    Możesz w jakiś sposób chocby najbardziej ogólny
    rozpoznać napastników?Znasz ich,znasz ich z widzenia?
    Jakieś znaki szczególne?Nawet jeśli to przypadkowe osoby
    ktore widziałeś pierwszy raz w życiu to efekt pobicia jest
    za grozny żeby machnąc na to ręką.Zbierz dowody np.
    adresy świadkow,dokumentację ze szpitala,zdjęcia
    obrażeń.Zgłość sprawę na policję,prokuraturę,nawet jak sprawa zostanie
    umożona z powodu niewykrycia napastników
    to przedawnienie mija po 5 latach,może w tym czasie
    natkniesz się na bandytów,wtedy dzwonić szybko po
    patrol,wyjaśnić o co chodzi,panowie trafiają na co najmniej
    48 godzin do aresztu,a prokurator odkurza starą sprawę i
    praktycznie wpisuje tylko ich nazwiska do aktu oskarżenia.
    Oczywiście nagranie wideo było by doskonałym
    dowodem,ale i bez niego nie powinno być problemu.
    Aha jeśli nie znacie napastników to lepiej złożyć wniosek
    o zastrzeżenie swoich danych osobowych.