  • 1. Data: 2004-11-20 10:30:25
    Temat: praca na "pol etatu"
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    Moja zona jest zatrudniona na umowe o prace na czas okreslony na pol
    etatu. Jednakze od pierwszego miesiaca (od ponad roku) wypracowuje >=178
    godzin (otrzymuje taki grafik). Jak w takim przypadku rozliczane sa
    nadgodziny, tj. czy 21 godzina w tygodniu jest nadgodzina, czy 41?

    Jezeli firma w ktorej pracuje "otwarta jest" dla klientow od 8 do 20,
    natomiast musi byc w pracy najpozniej o 7.30 i wychodzi najwczesniej o
    20.30 (zakniecie dnia itp). to platne powinna miec 12 czy 13 godzin?

    Czy w przypadku zazadania przestrzegania ilosci godzin (pol etetu) i
    wypowiedzenia umowy przez pracodawce, zona ma szanse dochodzic swoich praw?

    Dziekuje,
    Jacek

  • 2. Data: 2004-11-21 16:02:40
    Temat: Re: praca na "pol etatu"
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Jasek napisał:
> [...]
    >
    > Czy w przypadku zazadania przestrzegania ilosci godzin (pol etetu) i
    > wypowiedzenia umowy przez pracodawce, zona ma szanse dochodzic swoich praw?

    ma szanse skutecznie dochodzic
    gdyby miala grafik lub jego ksero to latwo udowodnic rzeczywisty czas pracy
    mozna tez udowodnic przy pomocy zeznan swiadkow itp, np. innych osob tam
    pracujacych

    sad zapewne uzna ze pracuje w wymiarze 1/1 etatu a reszta godzin to
    nadgodziny
    istotne to kiedy sie jest w pracy a nie godziny pracy sklepu
    mozna dochodzic przed i po ewentualnym wypowiedzeniu umowy

  • 3. Data: 2004-11-21 19:24:43
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    pawap wrote:

> [...]
    > istotne to kiedy sie jest w pracy a nie godziny pracy sklepu
    > mozna dochodzic przed i po ewentualnym wypowiedzeniu umowy

    Dzieki. Jeszcze jedno pytanie. Czy osobie pracujacej "na nogach" 12
    godzin dziennie przysluguje wliczona w czas pracy przerwa? (np. obiad itp.)

    Jacek

  • 4. Data: 2004-11-21 19:35:00
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Sun, 21 Nov 2004 20:24:43 +0100, Jasek <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    > Dzieki. Jeszcze jedno pytanie. Czy osobie pracujacej "na nogach" 12
    > godzin dziennie przysluguje wliczona w czas pracy przerwa? (np. obiad
    > itp.)

    osobie pracującej nieprzerwanie przez 6 godzin przysługuje 15 minut
    przerwy wliczanej do czau pracy.

    --
    Falkenstein
    skazania.