  • 1. Data: 2004-11-20 12:13:34
    Temat: Pobicie przed centrum handlowym
    Od: soniq <s...@z...ie>

    Witam serdecznie

    Kilka dni temu miała miejsce bardzo przykra sytuacja, a mianowicie
    bardzo dotkliwie pobito mojego kolegę. Efekt jest taki, że leży w
    szpitalu ze złamaną w dwóch miejscach szczęką. Sytuacja odbyła się w
    nocy, gdy wychodził z klubu mieszczącego się w tymże centrum, przed
    wejściem głównym. Chodzi o to, że ochrona obiektu w ogóle nie
    zareagowała. Dowiedziałem się, że można w takim układzie podać do sądu
    centrum handlowe.

    Jakie kroki należałoby podjąć w tym kierunku (gdzie się udać, czego
    unikać), bo na razie działam w imieniu kolegi, gdyż ten leży w szpitalu
    i czy jest jakiś maksymalny termin od czasu wydarzenia do czasu złożenia
    pozwu (coś w rodzaju przedawnienia)?

    pozdrawiam
    soniq

  • 2. Data: 2004-11-20 13:26:43
    Temat: Re: Pobicie przed centrum handlowym
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    Radzilbym sie zainteresowac materialem z kamer przed tym centrum i to szybko
    zanim ktos ich przypadkiem nie wykasuje.

  • 3. Data: 2004-11-20 14:14:41
    Od: soniq <s...@z...ie>

    ::WireFree:: wrote:
    > Radzilbym sie zainteresowac materialem z kamer przed tym centrum i to szybko
    > zanim ktos ich przypadkiem nie wykasuje.

    a zeznania świadków nie będą wystarczające?

    pozdr.
    soniq

  • 4. Data: 2004-11-20 14:17:59
    Od: Czarek Gorzeński <c...@p...org>

    soniq napisał(a):
    > a zeznania świadków nie będą wystarczające?

    A nie lepiej mieć mocniejsze dowody? A to czy będą czy nie będą to
    pytanie do wróżki.

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 5. Data: 2004-11-20 14:22:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "soniq" <s...@z...ie> napisał w wiadomości

    To zależy, co zeznają. Zawsze można obalać. Z nagraniem Video dyskusja nie
    ma większego sensu. To bywa najczęściej obiektywne. Co najwyżej może je
    wciąć.

  • 6. Data: 2004-11-20 15:25:11
    Od: "Asia" <a...@w...pl>

    Moim zdaniem o całym zajściu należy powiadomić Policję, która zapewne wyda
    postanowieniu o wszczęciu postępowania przygotowawczego. Dopiero wówczas
    można uzyskać od centrum handlowego kasety z nagraniami. Ponadto ma żadanie
    Policji muszą je wydać, a osobie prywatnej napewno ich nie udostępnią.

  • 7. Data: 2004-11-20 15:32:23
    Od: Jasek <j...@p...onet.pl>

    soniq wrote:
    > Chodzi o to, że ochrona obiektu w ogóle nie
    > zareagowała.

    Jak znam polska rzeczywistosc, to okaze sie, ze "ochrona" odpowiada za
    dozor (przeciw)pozarowy. Tak bylo na jednym z warszawskich,
    "strzezonych" osiedli.

    Jacek

  • 8. Data: 2004-11-20 15:56:22
    Od: soniq <s...@z...ie>

    Jasek wrote:
    > Jak znam polska rzeczywistosc, to okaze sie, ze "ochrona" odpowiada za
    > dozor (przeciw)pozarowy. Tak bylo na jednym z warszawskich,
    > "strzezonych" osiedli.

    Solid Security?

    pozdr.
    soniq

  • 9. Data: 2004-11-20 17:18:38
    Od: soniq <s...@z...ie>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > ma większego sensu. To bywa najczęściej obiektywne. Co najwyżej może je

    a wolno im tak po prostu wykasować nagrania? bo mi się wydaje logicznym
    być, że nie

    pozdr.
    soniq

  • 10. Data: 2004-11-20 18:10:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > a wolno im tak po prostu wykasować nagrania? bo mi się wydaje logicznym
    > być, że nie

    A mają obowiązek to nagrywać? Powiedzą, że się nie nagrało, albo przypadkowo
    zmazało. Faktycznie, to często akurat kamera jest nie w tę stronę obrócona,
    bo one są ruchome i w którąś stronę obrócone muszą być. W nocy zazwyczaj
    operator śpi, jak nawet jest. Kamery też śpią. :-)