  • 1. Data: 2002-10-30 20:08:12
    Temat: Pobicie dziecka przez rodzica!!?
    Od: "Klient" <a...@w...pl>

    Mam Pytania znam rodzine w ktorej czesto matka bije swoje 15 letnia corke i
    gdy ta niechciała jechac z nimi na wakacje matka zagroziła ze ja skatuje i
    gdy ta sie dalej przeciwstawiała, ( corka caly czas matke błagała aby mogla
    zostac pod opieka niani) matka skatowała ja tak ze dziewczyna była cała
    posiniaczona:(
    Moje pytanie jest takie co moze zrobic corka w takiej sytuacji ,?
    do kogo sie zglosic o pomoc jak jest katowana przez matke?
    Czy istnieje szansa do pociagniecia matki do odpowiedzialnosci za znecanie
    sie nad corka ??
    Co grozi takiej Matce ??
    Dodam ze corka cały czas , mowiła matce grzecznie ze niechce jechac i
    prosiła praktycznie ze łzami w oczach

    Za wszelkie odpowiedzi Dziekuje

  • 2. Data: 2002-10-30 20:32:21
    Temat: Odp: Pobicie dziecka przez rodzica!!?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Klient <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:appe8h$he8$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    > sie nad corka ??
    > Co grozi takiej Matce ??
    > Dodam ze corka cały czas , mowiła matce grzecznie ze niechce jechac i

    to zależy , można zgłosić sprawę bezpośrednio prokuraturze / jeślie chodzi o
    ukaranie/...
    ale w większości takie przypadki są kierowane do sądów rodzinnych celem
    poddanie władzy kontroli kuratora sądowego w innych przypadkach małoletnią
    umieszcza się w placówce opiekuńczej-wychowawczej dost. do wieku by mogła
    skonczyć szkołe...
    zgłoszenia można dokonać oficjalnie bądź anonimo z dokładnie podnym adres
    dziewczyny...

    Sandra

  • 3. Data: 2002-10-30 20:46:16
    Temat: Re: Pobicie dziecka przez rodzica!!?
    Od: "u5" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Klient" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Za wszelkie odpowiedzi Dziekuje
    >
    > Sytuacja przez pana przedstawiona zalicza się określana jest jako przemoc
    w rodzinie. Nieletnia córka ma wiele możliwości:
    - powiadomienie o aktach przemocy psychicznej i fizycznej stosowanych wobec
    niej przez matkę odpowiednich instytucji, np. ERKĘ, Centrum Pomocy Rodzinie,
    Centrum Interwencji Kryzysowej (jeśli takowe istnieją w miejscowości, w
    której zamieszkuje owa rodzina)
    - wezwanie Policji w czasie maltretowania nieletniej(przez poszkodowaną lub
    sąsiadów), sporządzenie Niebieskiej Karty (która okazać się może dowodem w
    późniejszej sprawie wytoczonej matce w kwestii pozbawienia lub ograniczenia
    jej praw rodzicielskich- w takim przypadku nieletnia może być umieszczona w
    Pogotowiu Opiekuńczym, Rodzinie zastępczej lub u biologicznejrodziny)
    - inne(np. powiadomienie pedagoga szkolnego, itp.)

    Czy wiadomo coś Panu o losach ojca i bliskiej rodziny dziewczynki?

  • 4. Data: 2002-10-30 21:05:18
    Od: "Klient" <a...@w...pl>

    Użytkownik "u5" <u...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > - inne(np. powiadomienie pedagoga szkolnego, itp.)
    >
    > Czy wiadomo coś Panu o losach ojca i bliskiej rodziny dziewczynki?

    Ojciec jest typem pantoflarza ktory jest pod kontrola tej wsieklej baby a
    inna rodzina racze niemoglaby sie nia zaopiekowac, wiec pozostawało by chyba
    tylko pogotowie opiekuncze, bo matka niestety mieszka z ojcem wiec ciezko by
    bylo egzekwowac np jakis zakas zblizania sie do corki czy cos takiego

  • 5. Data: 2002-10-30 21:22:47
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Klient" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > matka skatowała ja tak ze dziewczyna była cała
    > posiniaczona:(
    Dobrym pomyslem w tej sytuacji byloby wykonanie obdukcji- specjalnego
    badania lekarskiego, które mogłoby być potem wykorzystane przed sądem. Przy
    tej okazji siniaki są chyba też fotografowane, ale tego nie jestem pewna.
    Warto zadzwonić na policję i spytać, gdzie taką obdukcję można wykonać, czy
    to jest płatne i ile kosztuje (czasem jest bezpłatne, ale generalnie chyba
    nie jest drogie). Oprócz możliwości wykorzystania obdukcji przed sądem i to
    nie tylko cywilnym, ale także karnym (czyny matki wypełniają znamiona
    przestępstwa z art. 207 § 1 kodeksu karnego:
    " Kto znęca się fizycznie lub psychicznie nad osobą najbliższą lub nad inną
    osobą pozostającą w stałym lub przemijającym stosunku zależności od sprawcy
    albo nad małoletnim lub osobą nieporadną ze względu na jej stan psychiczny
    lub fizyczny, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5. "
    otóż oprócz tego istnieje jeszcze jedna możliwość. Być może matka nawet nie
    wie, że jest przestępcą. Może wydaje jej się, że ma prawo katować córkę.
    Samo uświadomienie jej, że jest inaczej i zaznaczenie, że istnieją dowody
    jej przestępczej działalności, przechowywane oczywiście w bezpiecznym
    miejscu, może doprowadzić do zmiany jej postępowania.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 6. Data: 2002-10-30 21:27:58
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Klient <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apphjd$r1d$...@n...gazeta.pl...
> [...]
    by
    > bylo egzekwowac np jakis zakas zblizania sie do corki czy cos takiego

    pogotowie jest miejscem przejsciowym ...ciekawe w imieniu jakiej istytucji
    pytasz o to ? nie orientujac sie w sprawach z postu wynika / nie chciała
    jechać z nami/??? , ciekawe a może sprawa troche inaczej wyglada ? i
    narobisz tylko kłopotów dziewczynie?

    Sandra

  • 7. Data: 2002-10-30 21:42:16
    Od: "Klient" <a...@w...pl>

> [...]
    >
    > Sandra
    >
    > Pytam sie jako przyjaciel tej dziewczyny, a sprawa niestety wygladała tak
    strasznie a nawet jeszcze gorzej bo juz nieopisałem tutaj znecanie sie
    pyschicznego, przez co dziewczyna omal nieskonczyla ze soba, mysle ze
    nienarobie jej klopotow a pomoge ulozyc zycie

    Friend

  • 8. Data: 2002-10-30 21:58:10
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Klient <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:appjok$3gk$...@n...gazeta.pl...
    > strasznie a nawet jeszcze gorzej bo juz nieopisałem tutaj znecanie sie
    > pyschicznego, przez co dziewczyna omal nieskonczyla ze soba, mysle ze
    > nienarobie jej klopotow a pomoge ulozyc zycie

    Jesli tak to zastanowiłabym sie nad formą pomocy i po przeprowadzonej
    rozmowie z dziewczyną... izba czy pogotowie to są placówki doraźne a sposób
    jaki ja podałam jest szybszym sposobem niz te wszystkie podane instytucje
    dot. przemocy ponieważ sąd może w takim wypadku po otrzymaniu sygnału
    wszcząć z urzędu sprawę o władze i dziewczyne umieścić w odpowiedniej
    placówce...

    Sandra

  • 9. Data: 2002-10-30 22:02:32
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

  • 10. Data: 2002-10-30 22:20:56
    Od: "u5" <u...@g...pl>

> [...]
    by
    > bylo egzekwowac np jakis zakas zblizania sie do corki czy cos takiego

    W takim razie radzę skorzystać z pomocy w/w przeze mnie instytucji. Jeżeli
    opisana przez Pana tragedia owej dziewczyny rozgrywa się w Szczecinie lub
    jego okolicach, chętnie służę bezpośrednią pomocą. Pozdrawiam.