  • 1. Data: 2002-10-30 20:22:51
    Temat: HIPOTEKA UMOWNA ZWYKŁA- CO TO JEST?
    Od: "HAXA" <h...@H...PL>

    Witam wszystkich grupowiczów,
    Mam pewien problem- człowiek winny jest mi pieniądze co zostało zasądzone
    prawomocnym wyrokiem. Jednakże bestia była na tyle cwana,że przepisał
    majątek na rzecz żony. Ten temat akurat załatwiam - czyli skarga pauliańska
    trafiła do sądu. Sąd zobowiązał mnie do przedstawienia odpisu KW mieszkania
    dłużnika w celu podjecia decyzji o zabezpieczeniu przed zbyciem
    nieruchomości osobą trzecim do zakończenia sprawy prawomocnym wyrokiem (to
    było jednym z żądań w pozwie o uznanie czynnosci za bezskuteczną). Hm... w
    KW okazało się że została ustanowiona hipoteka umowna zwykła na rzecz
    miasta - domyslam się iż zabezpiecza ona kredyt na wykup tego mieszkania od
    miasta. Hipoteka została ustanowiona w 1999r na kwotę 45tys + 5% odsetek
    rocznych. Wartość mieszkania na 2002r. to 65 tys. Z tego co udało mi sie
    ustalić - roczna spłata musi wynosić coś ok. 8tys. I teraz pytanie - jakie
    prawa mam w stosunku do mojej wierzytelności jeśli wygram sprawę o uznanie
    czynnosci za bezskuteczną ( czyli o zbycie majątku na rzecz żony dłużnika
    bez obowiazku do spłacenia połowy wartości zbywanego majatku na rzecz
    małżonaka zbywajacego) a dokładniej, chodzi mi o to co zrobić z tą hipoteką
    umowna zwykłą? Jakie prawa ma Miasto a jakie ja? Czy ta hipoteka sukcesywnie
    maleje wraz ze spłatą czy może też do chwili ostatniej spłaty stanowi
    kwotę początkową (45 tys.) Moja weierzytelność wynosi 22 tys. + ustawowe
    odsetki od 2001roku.
    Z góry dziękuję za wszystkie informacje!
    Pozdrawiam,
    Haxa