  • 1. Data: 2007-09-04 09:23:30
    Temat: Po kupnie mieszkania
    Od: "Przemek" <przem<USUN_TO>po@interia.pl>

    Witam,
    może Szanowni Grupowicze doradzą co zrobić, do kogo się zwrócić . Dwa lata
    temu kupiłem mieszkanie na rynku wtórnym. Z poprzednim właścicielem umówiłem
    się iż do czasu przekazania mi kluczy (najpóźniej do 28 sierpnia) On pokrywa
    wszystkie opłaty zwiazane z mieszkaniem (czynsz, prad itp) i taką klauzulę
    zawarliśmy w umowie przedwstępnej. W akcie notarialnym jest tylko wpis o
    tym, że poprzedni właściciel ma przekazać mieszkanie do 28 sierpnia. Akt
    został podpisany ok. 20 lipca , a ja pod koniec sierpnia otrzymałem klucze
    do mieszkania. Niestety nie sporządziliśmy żadnego protokołu przekazania
    kluczy. I teraz w czym jest problem? Poprzedni właściciel zgodnie z umową
    zapłacił czynsz za mieszkanie za sierpień. Po jakimś czasie otrzymałem
    z administracji pismo o zaległościach w czynszu. Co się okazało? Gdy
    administracja robiła rozliczenie poprzedniego właściciela wyszło im, że ma
    On nadpłatę (właśnie o wielkość sierpniowego czynszu). Zadzwonili do Niego i
    zapytali co z tym zrobić, a On nie informując ich że to opłata za sierpień,
    którą wg naszej umowy miał uiścić, zażądał zwrotu. Fakt, że ja też nie
    poinformowałem administracji iż czynsz za sierpień opłaca poprzedni
    właściciel. Administracja teraz umywa ręce i nęka mnie pismami o
    zaległościach. Co z tym wszystkim począć, jakieś sugestie?

    Pozdrawiam
    Przemek.